Representor for a week!


Laatste keer met deze auto door de wastunnel.

9 likes


Grappig weerkaatsingseffect. Wel lastig om de foto te maken.

2 likes

Dat valt enorm mee, het is hier 5 graden.
Oh wacht, dat is de temperatuur in de koelkast. In huis is het 28 graden.

4 likes

Gave foto’s wederom! Die weerkaatsing heb ik ook wel mee lopen spelen inderdaad :rofl::ok_hand:

Oef dat is wel een heel verschil qua temperatuur! Lekker verschil om verkouden te worden :wink:

@Belisarius: hij is naar je onderweg hoor.

Voor de anderen: klein verslagje volgt later vandaag.

2 likes

Ik heb dit horloge een week mogen gebruiken. Ik heb het met groot plezier gedragen. Er zaten vier banden bij, maar ik heb hem alleen op rubber gehad. Ten eerste ben ik niet handig met het verwisselen van banden, hoewel dat met de leren en de rubberen band niet moeilijk lijkt. Ten tweede was het een beetje warm afgelopen week. Leer vind ik dan niet prettig. Het horloge op rubber draagt zeer prettig. Ik betrapte mij erop dat ik regelmatig naar het horloge zat te kijken. Sommigen zullen het van de foto’s mogelijk wat saai vinden, maar in het echt ziet het er prachtig uit. Qua ontwerp spreekt het geheel mij zeer aan. Geen overbodige toeters en bellen, gewoon fijn. Heb ik er dan helemaal niets op aan te merken? Ja hoor, voor mijn smaak is de bezel iets te glimmend. Ook had ik iets meer van de lume op de wijzers verwacht. Dat kan natuurlijk ook liggen aan de aflopende kwaliteit van mijn ogen.
De prijs-kwaliteitsverhouding is uitstekend.
Wat ik zeer prettig vind/vond is het contact met Pascal, die zeer snel antwoordde op mijn vragen en opmerkingen. Dat vergroot de gunfactor. Zou ik het horloge nu kopen? Nee, ik wacht even op wat Brunmontagne ons in de nabije toekomst brengt.
Bedankt voor de mij geboden gelegenheid.
Degenen die na mij komen: veel plezier ermee!

6 likes

Bedankt voor je leuke bericht en de mooie foto’s die je tussendoor hebt gemaakt :grin:.

Mooi dat de Representor positief bevallen is! Ik hou je op de hoogte van de planning voor de geborstelde bezel! :wink:

Het contact in de tussentijd was in ieder geval prettig!

3 likes

Ik had niet verwacht dat ik zo snel al aan de beurt zal zijn. Ik ben volgende week op vakantie, dus ik sla even over. Hij mag dus na @Belisarius gelijk door naar @ElderRuwy :

GiveMeYourDough
Batossai
Jeffstar
PDB
BAStudentje
PerSecondeWijzer
Bernie72
Kosz
Phoenix.bas
PASD
Tallahassee
Richz1986
Rockvink
Belisarius :point_left:
Elderruwy
Dash
Silvester1987
Amaris
Timo9
Marnixmoed
Da_Watcher
KeesR
MichaelV
Andyman
Blauwbeer
JochemvD
WatchNext
Valentijn
Goku13
Captainslow
Juan1981
Bens
Oystein
Owengraven
JayJayVo
denvro
TwanE

2 likes

Representor for 3 days :joy::+1:

6 likes

:heart_eyes:

3 likes

Ben benieuwd. Eerste keer dat ik een 42mm ga dragen. Nog nooit in het echt gezien. Ik hou van een clean look dus ik denk dat deze me wel gaat bevallen :).Komt morgen binnen als het goed is.

1 like

Dan ben ik extra benieuwd naar je bevindingen! Draag je normaliter grotere horloges of juist kleiner?

Ik zie er in ieder geval naar uit om van je te horen :grin:.
Bedankt @Rockvink voor de goede zorg!

2 likes

Normaliter draag ik ze kleiner. 40mm en 38mm. Waarbij 38 toch wel mijn ideaal is. Ik zag hier en daar dat er ook om een 38mm Brunmontagne gevraagd wordt. Zonder het hele topic te backtracken; is dat in de maak? :smiley:

2 likes

Dan snap ik wat je bedoeld inderdaad! :grin:

Ik ben dan ook erg benieuwd dus hoe de Representor je, ook qua formaat, gaat bevallen! Ik hoor namelijk vrijwel altijd dat hij ook prima “kleiner” draagt, maar door de robuustheid ook gewoon op grotere polsen te dragen is. Ik heb zelf polsjes van 15,5cm en dat draagt erg goed.

De 38mm is daarom ook nog niet gepland :wink:.

1 like

Goedemorgen allemaal,

Net mijn koffie op. Genoeg caffeine om mijn eerste indruk te schrijven. Ik heb de gehele thread niet gelezen en ik denk dat dat een voordeel is. Ik ga er blanco in zogezegd. Ik zal mijn ongezouten mening geven de komende dagen. Ik denk dat Pascal dat het meeste zal waarderen.

Pakket kwam dus gister (heel goed verpakt) binnen (waar nog voor dank @HorlogeOpa). Natuurlijk als een klein kind zo blij gelijk geopend. Kaartje gelezen met de gedachte achter Brunmontagne. Dat vond ik leuk. Want bij horloges draait het ook om emotie, het verhaal erachter etc.

Horloge uit doos gehaald en ik moet zeggen dat ik gelijk een klik voelde. Erg belangrijk. Niet dezelfde klik als dat ik had bij mijn Seiko horloges. Maar goed ik ben een biased Seiko fanboy dus dat is logisch.

Na wat gesteggel met de band (nog nooit een rubberen band / vlindersluiting gehad) had ik de horloge om. Gelijk foto’s maken voor het forum. En het volgende viel me gelijk op:

  1. Kroon heeft ook “2 gaten met blauw”. Nice.
  2. Uurwerk heeft ook een datumring die onbruikbaar is (klopt dat?). Waarbij ik gelijk dacht; als je geen horlogefan bent denk je hmmmm waarom heb ik twee standen met mijn kroon.
  3. Stalen band die meegeleverd was , was best zwaar. Dus toen ik het horloge oppakte verwachtte ik dat ook op een of andere manier. Horloge is licht.
  4. Maakt geluid bij bewegen pols.
  5. Dial is zeer zeer clean en mooi afgewerkt. Ik vind de “batons” of hoe je het ook noemt heel mooi. Merknaam ook niet overdreven groot, wat je wel eens ziet bij andere horloges.
  6. De brushed case en de bling bling ring vind ik een hele mooie combo. Ik zou het ook zo houden.
  7. Pascal je had gelijk. 42mm, maar zo ziet het er niet uit. Draagt totaal niet groot.

Op de weg terug van de appie viel me opeens op dat het een sunburst dial is. Nooit eerder een sunburst dial gehad. De sunburst is heel subtiel en niet “in je face”. Wat ik erg kan waarderen. Geeft net dat extraatje.

Vandaag op de rubberen band. Morgen op staal :).

7 likes

Heb ik zo mijn best gedaan op het inpakken, krijgt @HorlogeOpa de credits :cry:. Inderdaad is de rubberen band even wennen, maar ik vond hem zeer prettig dragen.

4 likes

Ik snapte het al niet :sweat_smile:

2 likes

3 likes

GiveMeYourDough
Batossai
Jeffstar
PDB
BAStudentje
PerSecondeWijzer
Bernie72
Kosz
Phoenix.bas
PASD
Tallahassee
Richz1986
Rockvink
Belisarius :point_left:
Elderruwy
Dash
Silvester1987
Amaris
Timo9
Marnixmoed
Da_Watcher
KeesR
MichaelV
Andyman
Blauwbeer
JochemvD
WatchNext
Valentijn
Goku13
Captainslow
Juan1981
Bens
Oystein
Owengraven
JayJayVo
denvro
Rebunted

1 like

Ohhhhhh sorry :frowning: mea culpa!! Was inderdaad heel goed verpakt hahah. Kon een nuclaire bom overleven :smiley:

1 like