Representor for a week!

De macrolenzen zijn al van stal gehaald…:camera: Dusss… Kleine sneak preview!

Zoals ik daarnet al zei: Die sunburst is waanzinnig!
Zelfs onder een simpel bureaulampje knalt dit ding je tegemoet!

Dit dus! :grin:

I respectfully disagree :upside_down_face:
Even ter vergelijking een NY0040-17L bij daglicht; dit was namelijk mijn verwachting van de sunburst. :sweat_smile:

8 likes

Ik heb Breitblings in de kist.
Dus moet heel wat gebeuren voordat ik iets vind knallen :stuck_out_tongue_winking_eye:.

Lekker van genieten de aankomende week, is super fijn horloge!

4 likes

Vergeet je 1545 niet :sunglasses:

20181019_131303

4 likes

Leuke eerste bijdrage @ElderRuwy! Heel veel plezier gewenst met de Representor deze week. Ik zie uit naar alle mooie foto’s! :grin:

2 likes

Ik bedoel maar!

3 likes

Goed! Here we go! Degene die bekend zijn met mn NA’s weten waarschijnlijk al wat er nu gaat komen. Voor iedereen die dat nog niet weet; pak een kop thee, koffie of een biertje en ga er maar goed voor zitten. :open_book:
Modem burner ahead! :fire:

Dag -1: Fiddling with straps…
Na het ontvangen van het pakket heb ik de Representor op de stalen band om mn pols gedaan (afstellen was verder ook niet nodig dankzij het piekfijne werk van @Belisarius :+1: ( en was direct verbaasd over hoe solide die band voelt en hoe strak hij aansluit op de kast; er is geen haar tussen te krijgen. De looks? Dikke bling en veel presence :sunglasses:
Waar ik na het grijpen van de macrolenzen wel van schrok waren de butsen op de hoeken van de een-na-laatste links. Alsof iemand tegen de muur is gelopen met de bracelet zonder horloge :sweat_smile: (wie o wie? :stuck_out_tongue:) Verder zijn de details op de stalen band wel uitstekend: Strak gegraveerde merknaam en mooie overgang tussen de gepolijste delen en de geborstelde delen.
Nadat ik er een tijdje mee rond had gelopen werd mij ook al snel duidelijk dat deze band voor mij gewoon te zwaar is. Dit forse gewicht maakt dat hij kwalitatief erg goed voelt, maar ook als goed contragewicht dient voor het vrij gewichtige horloge. Het nadeel? Mijn linker arm is nu een paar centimeter langer geworden…

Uiteindelijk heb ik hem al vrij vlot verwisseld voor de rubberen strap. Deze rubberen strap was even prutsen om hem om te krijgen aangezien ik nog nooit eerder een rubberen strap heb gehad met een dergelijke vouwsluiting. Weer een ervaring rijker!

Eenmaal op het rubber beviel hij aanzienlijk beter. Minder gewicht aan de arm en gelijk iets meer casual qua uitstraling. Zo heeft hij de rest van de avond om mijn pols gezeten totdat het tijd was voor wat nachtrust.
Ook is hier een vraagje uit voort gekomen: Waarom heeft deze rubberen band twee losse keepers als je band daar niet doorheen kan doen doordat het “rest”-stuk van de band nu aan de binnenzijde van de band zit, in plaats van aan de buitenzijde? Is dit zodat het mogelijk is om er alsnog een normale pin-and-buckle sluiting op te zetten? :thinking:

Dag 1:
Vanochtend dacht ik eens slim te zijn en wou gelijk even verder met het testen van straps. Zo gezegd, zo gedaan: De blauwe Hirsch strap erop en gaan!..

…niet dus.
Deze strap vond ik eerlijk gezegd enorm stug zitten. Hierdoor kneep deze op een gemene manier in mn pols en heb ik hem er snel weer af gehaald en vervangen voor de andere lederen strap die bij het horloge hoort. Maar dat mocht helaas niet baten; ook deze was iets stugger dan dat ik comfortabel vind dragen.
Beide banden staan erg goed (De hirsch iets beter dan de ander), maar zijn deze banden niet voor mij gemaakt.

Ik heb mijn pogingen met de lederen banden dan ook vrij snel gestaakt en heb mijn toevlucht gezocht in het bekende:

Nato straps :smiley: Misschien is dit voor sommigen vloeken in de kerk, maar voor mij is de ideale (en meest comfortabele) manier om een horloge te dragen. Dit gaf de Repesentor ook gelijk een wat speelse uitstraling.
Op deze manier heeft hij dus de hele dag bij mij doorgebracht en heb ik hem eens goed kunnen vergelijken met alle andere horloges in mijn verzameling.

Dus, wat is mij opgevallen tijdens het vergelijken van de Representor met andere horloges in mijn collectie? Nou, de afmetingen zijn één ding; 43mm inclusief (verzonken) kroon, een L2L van 42.5mm en een dikte grofweg 12mm. Deze maten maken dat deze iets groter uit valt dan mn geliefde Citizen NY0040’s en iets kleiner dan de lompe Protrek. Hij is draagbaar, valt mede door de vrij vlakke caseback iets onhandiger dan de NY0040.
De looks van de Representor zijn echter wel heel tof! In het aanzicht staat de ronde bezel mooi in contrast tot de rest van de hoekige case. Misschien dat hij iets subtiele zou aanvoelen als deze bezel geen verticale zijkant zou hebben, alleen is er ook een goede kans dat deze vorm voor de bezel het horloge juist een deel van zn charme geeft.
De rechte opening tussen de lugs kan ik wel erg waarderen; hierdoor zal elk soort band mooi strak aansluiten op de case, dus deze laat zich erg graag van band swappen :+1:
Hetzelfde vind ik van de manier waarop de kroon zich mooi vlak schuil houdt tussen de crownguards; hierdoor is de breedte van 43mm inclusief de kroon gelijk aan de diameter exclusief kroon en wordt het een mooi symmetrisch geheel. Enige textuur op de kroon zou dan wel weer fijn zou om houvast op te hebben wanneer je het uurwerk handmatig probeert op te winden. Momenteel kan je niet goed voelen of je vingers nu slippen of dat de kroon wel draait. Wanneer de kroon in de 1e of 2e positie staat is het ontbreken van textuur echter geen probleem meer omdat deze standen aanzienlijk minder weerstand bieden bij het draaien.
Tot slot: die dial! @Brunmontagne petje af voor die dial! :partying_face: Deze is gewoon erg mooi in het kleurenspel en verandert lekker vaak van karakter gedurende de dag. Het enige puntje waar ik hier over twijfel is of de dial misschien ook wat textuur kan gebruiken, want deze ziet er toch erg plat uit wanneer er geen licht op landt. (een iets grovere sunburst misschien? of juist gewoon lekker zo laten :laughing:)

Genoeg gelul! Fotoooooooo’s!

En voor de dolle pret: Extra muggenzifterij! :crazy_face:

Clicky!

Muhahahaha! :stuck_out_tongue_closed_eyes:

“Bru”-nmontage

Het puntje van de urenwijzer

De wijzer as. Gefocust op de secondenwijzer

De lume bij gewoon licht

De lume onder UV

De sunburst dial! :heart_eyes:

De break in de 2 @ 12

Het puntje boven de 12. ietsje scheef van dichtbij :grin:

De “Re”-presentor gravering op de caseback

Fijne avond verder en een goed weekend! :beers:

18 likes

Mooie foto’s hoor.

2 likes

Mooie details hits… dat zou ik nog wel eens willen zien van andere horloges in deze prijscategorie… erg leuk om te zien

3 likes

Goed idee! :grin: ik zal voor de lol eens een ander horloge uit mn bakje grijpen! :grin:

4 likes

Wauw… Just… Wauw… :flushed::scream:
Wat een geweldig stuk… Leest lekker weg en stiekem ook wel spannend om je horloge keer op keer zo te laten onderzoeken haha. Geweldige bijdrage en voor mij ook nog weer eens enorm zinvol!

Bedankt @ElderRuwy! :grin:

5 likes

Lekker uitgebreid verslag :+1:t3:

3 likes

Linky here :wink: :

6 likes

Mooi rapport! En inderdaad, de twee keepers bij de rubber band hebben eigenlijk geen doel, maar ik vind het rubber wel zeer comfortabel nadat ik met Video ondersteuning van de Maker :joy: de boel correct had :+1:

4 likes

Ohhhh even een tijdje dit topic gemist :shushing_face: shame on me. Zie dat ik bijna ‘aan de beurt ben’. :sunglasses:

Ben erg benieuwd; al ongeveer sinds de ‘geboorte’ erg geïnteresseerd, maar nooit de knoop doorgehakt.

Alvast vooraf; vergeef me als ik eerder beschreven ondervindingen herhaal. Dit topic teruglezen doe ik niet in een avondje :rofl:

1 like

Ik snap deze keuze erg goed… Ga ik ook zeker proberen als ik 'm een weekje mag lenen. Ik ben lui aangelegd; de breedte tussen de lugs is 22mm toch?

1 like

Dank je!! De BM is niet(s) voor mij maar het artikel; mooi!!!

2 likes

20mm :wink:
De quick release pinnen die ik nu gebruiken worden onderdeel van het pakket :+1:

2 likes

Thanks buddy :ok_hand: ben erg benieuwd naar de combi op een NATO. Ben ook erg benieuwd hoe de BM gaat staan op een Milanese… Toch een van mijn favoriete band-soorten

2 likes

Good call! Daar doe ik hem morgen op! :grin:
Kan je vast de foto’s keuren of het wel staat op dat soort staal.

2 likes

Ik kijk uiteraard graag even mee :wink::ok_hand:

1 like