Representor for a week!

En zo is het hier een dag stil :grin: dus, tijd voor een mini-update!

Met nog een paar dagen te gaan probeer ik mij nu even niet bezig te houden met mooie plaatjes schieten of verwonderen over hoe mooi de Representor er uit ziet. Momenteel probeer ik uit te vogelen hoe ik het horloge ervaar en wat mijn beleving ervan is. :innocent: Lees: een mooi verhaaltje ervan maken…

Misschien dat ik morgen nog een stapeltje microscoop-shots kan posten op hoge resolutie. De Microscoop heeft een alcohol badje gehad en morgen komt de adapter voor de spiegelreflex :face_with_monocle: Dis gun b gut! :grin:

5 likes

Haha ik vond het topic al zo kaal inderdaad :wink:.
Treffend gifje! :ok_hand:

Ik zie uit naar je mooi verhaal en de foto’s! Veel plezier nog even gewenst met de Representor :grin:.

1 like

Vandaag is nog niet mn laatste dag, dus nog even geen mooi verhaaltje :grin:

Wat wij wel doen is…

Yes we can! :sunglasses: Nu in glorieuze 6000x4000px vs de vorige 2665x1510px… (wtf is dat ook voor resolutie? :roll_eyes:)
Belichting blijft wel iets uitdagender aangezien ik met deze fancy opzet mn autofocus kwijt raak en alles handmatig in moet stellen. Daarnaast is er een stukje spiegeling van binnenin het oculair aanwezig wat resulteert in regenboogjes midden op de foto. :frowning:

Desondanks; Enjoy!

Wat nu opvalt is hoe waanzinnig scherp de rondingen op de uurmarkeringen zijn! :exploding_head: Dit staat grappig genoeg redelijk in contrast met de ietwat (microscopisch) ravelige randen van de wijzers. Ook de stippen op de bezel hebben duidelijk ook al een zwaar leven gehad. De bedrukking is echter wel weer erg netjes! Kortom: erg netjes gezien de prijsklasse! Vette schouderklok voor @Brunmontagne!

Klein stukje making of:

17 likes

Allereerst mooie detailfoto’s, zou mooi zijn om dit eens te vergelijken met andere wijzers van de grotere en kleinere merken. Mooi gemaakt in ieder geval.

3 likes

Ik vrees dat iemand anders je al voor is geweest met die suggestie :wink:

Vergelijking 1:

Vergelijking 2:

Verder gaat vandaag de Representor door naar Dash; nadat ik hier zo nog even een stukje heb geschreven :slightly_smiling_face:

En wederom voor de goede orde de actuele lijst.

click!

Mozaïek
GiveMeYourDough
Batossai
Jeffstar
PDB
BAStudentje
PerSecondeWijzer
Bernie72
Kosz
Phoenix.bas
PASD
Tallahassee
Richz1986
Rockvink
Belisarius
Elderruwy :point_left:
Dash
Silvester1987
Amaris
Timo9
Marnixmoed
Da_Watcher
MichaelV
Andyman
Blauwbeer
JochemvD
WatchNext
Valentijn
Goku13
Captainslow
Juan1981
Bens
Oystein
Owengraven
JayJayVo
denvro
TwanE
PimE
Rebunted
Wilfox :fox_face:
Berend

3 likes

Goed, Vandaag is dus de dag dat ik afscheid van de Representor nemen mag! :frowning:
Om deze week van proberen af te sluiten wil ik graag nog even delen wat nu mijn indruk van dit horloge zelf is, buiten alle mooie foto’s en eerste indrukken om.

Om te beginnen het draagcomfort: Hier heb ik op de eerste dag ook al een en ander over geschreven. Maar waar dat vooral gebaseerd was op eerste indrukken durf ik nu te zeggen dat het allemaal minder extreem blijkt dan dat ik toen liet blijken.
Neem bijvoorbeeld het gewicht: Ja, het is een erg stevig horloge. Maar de mate van top-zwaar zijn is eigenlijk niet zo erg omdat dit blijkbaar vooral gewenning was.

Het formaat is echter wel iets waarover ik bij mijn eerste standpunt blijf: De 43mm case met erg platte caseback maakt dat het horloge toch wat onwenning om mijn pols zit. Nu wijt ik dit hoofdzakelijk aan mijn draagwijze (op het gewricht ipv er een stukje boven), dus ook hier geen blaam richting het horloge zelf te bespeuren. Voor mensen met polsen die ietsje steviger zijn dan de mijne (±17.5 cm) zou deze tikker zeker niet misstaan!

Het uiterlijk van het horloge heb ik over het algemeen erg prettig ervaren. De case is iets te groot voor mij en zelf zou ik dus erg gelukkig worden van een 40mm variant of zelfs een 38mm variant, maar dat even terzijde. :slight_smile:
De hoekigheid van deze case is wel een heerlijke afwisseling in een verzameling van voornamelijk ronde horloges en glooiende lijnen.
De bezel is voor mijn persoonlijke smaak iets te aanwezig met het volledig gepolijste oppervlak. Gelukkig heb ik al bespeurd dat er ook een geborstelde variant bestaat. Dus, mooie redding van @Brunmontagne :wink:


Daarnaast heb ik het betreffende Topic en website beiden al verder doorgespit en is mij opgevallen dat de Representor-familie wel iets groter is dan alleen dit carpool model :grin:

Leuk weetje: De ene dag die ik deze week op kantoor ben geweest wisten de meeste collega’s het nieuwe horloge om mijn pols al snel te spotten. Vooral onze interieur architect was erg te spreken over het ontwerp en de uitvoering. Het enige wat hem niet beviel was de Nato waar het horloge op zat. :sweat_smile: Maar voor iemand die spontaan begint te kwijlen wanneer je hem een klokers horloge laat zien vind ik het dus erg netjes dat hij die rare tijdmachines even vergeet wanneer je hem een Representor laat zien. :+1:

Lang verhaal kort:

  • Goede looks en afwerking
  • Veelzijdig
  • Mij persoonlijk iets te groot
  • Zeker aan te raden als je sweetspot voor horloges 42-43mm is.

Eindoordeel:
:eight: van de :keycap_ten: punten!

8 likes

Heerlijk verhaal wederom en ik moet zeggen dat ik echt keer op keer heb uitgekeken naar je leuke verhalen (dat waren het ook echt haha!).

Leuk ook zo met het eindoordeel en uiteraard de vele mooie foto’s die voorbij zijn gekomen.

Hij ondergaat vandaag weer een zware keuring inderdaad :wink:.

Dergelijke weetjes zijn voor mij de leukste natuurlijk. :grin:

Al met al dus erg bedankt voor je bijdragen! Wellicht dat we je in de nabije toekomst nog eens mogen verwelkomen bij de club van Representors :innocent:.

@Dash heel erg veel plezier gewenst met de Representor! Succes ook om de afgelopen week te overtreffen haha!

5 likes

Onbegrijpelijk dan mijn rants interessant kunnen zijn! :joy:

38mm Confirmed! :exploding_head: :yum:

Heel erg bedankt voor het leuke initiatief Pascal! :+1:
Mocht het in de toekomst inderdaad zo ver komen dat ik toetreed tot die exclusieve club dan geef ik een gil! Drenthe is dichtbij genoeg om hem te brengen denk ik zo. :stuck_out_tongue_winking_eye:

En vast een kleine update aan de lijst:

Click!

Mozaïek
GiveMeYourDough
Batossai
Jeffstar
PDB
BAStudentje
PerSecondeWijzer
Bernie72
Kosz
Phoenix.bas
PASD
Tallahassee
Richz1986
Rockvink
Belisarius
Elderruwy
Dash :point_left:
Silvester1987
Amaris
Timo9
Marnixmoed
Da_Watcher
MichaelV
Andyman
Blauwbeer
JochemvD
WatchNext
Valentijn
Goku13
Captainslow
Juan1981
Bens
Oystein
Owengraven
JayJayVo
denvro
TwanE
PimE
Rebunted
Wilfox :fox_face:
Berend

4 likes

Hahaha uiteraard! Voor mij persoonlijk wel iig :wink:.

Haha top! Ik zal me er eens op gaan beraden en kijken hoe diep mijn zakken nog zijn op dit moment :sweat_smile:. Uiteraard graag gedaan!!

Tegen die tijd moet dat zeker te doen zijn haha. Dat kleine stukje is zeker te overbruggen! :grin:

2 likes

Iemand op de lijst die nabij Den Haag woont/werkt aan wie ik het horloge tzt persoonlijke kan overhandigen? Ik vind het persoonlijk niet erg als ik op de lijst verschuif.

Mag ook ergens tussen Den Haag en Utrecht zitten.

1 like

Zojuist een berichtje ontvangen van forumlid Dash dat het horloge vandaag mijn kant op komt. Ben erg benieuwd naar het horloge :partying_face:

2 likes

Leuk zeg! Ben heel benieuwd wat je er van gaat vinden! :grin::grin:

Mijn week met de Representor is inderdaad ten einde gekomen, de tijd is voorbij gevlogen. De afgelopen tijd zijn er door mijn voorgangers, liefhebbers van horloges, ontzettend veel uitgebreide verhalen geschreven over het horloge. Afgelopen week heb ik nogmaals bevestigd gehad voor mijzelf dat ik niet zo’n liefhebber ben als de meeste mensen hier. Dit zegt overigens niets over de Representor, want die is uitstekend bevallen!

Hij kwam aan op de stalen band en daar is die bij mij op gebleven, ik vind dat de mooiste combinatie. Of nou ja, eigenlijk niet, ik vind hem in het zwart met zwart stalen band het mooiste :innocent:
Echter heeft dat de pret niet mogen drukken, ik heb hem met plezier en comfort gedragen, het is namelijk gewoonweg een fijn horloge om de pols. De maat is goed, het gewicht is prima en de looks zijn heel fraai. Ik bedoel, zeg nou zelf, is het geen plaatje?


Op technisch vlak moet ik het helaas laten afweten, want alhoewel ik afgelopen jaar een hoop het bijgeleerd over de wondere wereld van horloges, moet ik eerlijk bekennen dat ik er geen verstand van heb en weinig van snap.

Op dit moment ben ik de gelukkige eigenaar van een Omega en heb hiervoor een Pulsar en een Seiko gehad. De Omega bevind zich in een voor mij onbegrijpelijke prijsklasse, waarvan ik nog steeds niet goed weet waarom ik dat geld heb uitgegeven, maar gelukkig vind ik hem wel nog steeds mooi. De Representor vergelijk ik dan ook best met de Pulsar en Seiko, omdat die voor wat betreft de prijs enigszins bij elkaar in de buurt blijven. Hoewel de Representor de duurste van de drie is, moet ik ook wel zeggen dat hij met afstand de winnaar is. Het design is strak en onder een overhemd draagt die super. De iets hogere prijs is wat mij betreft dus prima te accepteren en geeft veel waar voor je geld. En die sunburst dial maakt het feest compleet, die trok toch regelmatig mijn aandacht. Al met al dus gewoon een top horloge!

Hier nog een foto om het verhaal af te sluiten…

12 likes

Leuk stuk Dash! Mooie foto’s en leuk om te lezen dat de week voorbij is gevlogen :grin:. Bedankt voor je bijdrage! Gelukkig heb ik jouw Omega in het echt mogen bewonderen en ik kan niet anders zeggen dan dat hij (los van het geld) super mooi is! :sunglasses:

1 like

Lijkt wel Sinterklaas… :star_struck: Even de jongste naar bed en dan gaan we eens even zitten voor het vervolg van de unboxing. 2 be continued 2night :v:

5 likes

Das vlot!! Ben heel benieuwd :grin:

Drumroll!!!

:drum:

1 like

Eerste bevindingen, lees eerste ingeving… Want deze schijnt in vele gevallen ‘de beste’ te zijn. :smirk:

  • wat een strakke lijnen en schitterende dial! Wow!
  • de stalen band, die bij openen van het pakket gemonteerd bleek, is het echt aanwezig. Die overstemt haast het horloge zelf. Deze zal bij mij niet lang gemonteerd blijven vermoed ik :thinking:… deze start na de lugs met 24 en tapered naar 22mm, echt een maatje te breed voor mij, vermoed ik…
  • mijn eerste opmerking toen ik het horloge op HF zag betrof direct de gekleurde markeringen op de kast en de bezel. Wederom is dit een van de eerste zaken die me opvallen… Ik ben er nog niet uit of dit nu juist positief of negatief opvalt voor mij.
  • de combinatie van geborsteld en gepolijst staal is perfect in balans voor mij.
  • de dial is heerlijk clean
  • de bezel is, net als de rest van de kast, onwijs strak
  • de kroon is behoorlijk lastig tussen de kroon beschermers vandaan te ‘peuteren’. Nou hoef je de kroon als het goed is niet vaak te bedienen, maar toch het vermelden waard. Kan natuurlijk ook als heel positief beschouwd worden aangezien je de kroon dus ook niet makkelijk zal beschadigen
  • de 2 andere meegeleverde banden; allebei optisch een dikke prima. De fijnheid van de rubberen band en de kwaliteit van de leren band vallen beide positief op :ok_hand:
  • andere zaken die opvallen: de symmetrie van het horloge

Pro’s:

  • 1st impression: wow!
  • Symmetrie van het horloge
  • De wijzerplaat-kleur
  • De strakke lijnen

Wat moet ik echt gaan ervaren deze week:

  • De gekleurde accenten op de kast
  • De stalen band en diens afmetingen
  • Ben ik na een weekje nog zo nieuwsgierig naar de andere wijzerplaat kleuren als nu…

Eerste indruk: dikke prima Pascal :ok_hand:

I’ll keep you on the hoogte…

Edit; o ja, even een compliment voor diegene die voor mij een weekje beschikking hebben gehad over dit horloge. Navenant het horloge door zoveel handjes is gegaan, ziet hij er nog behoorlijk strak uit. Keurig heren :clap:

7 likes

Mooie foto’s!

2 likes

Wat een leuke introductie zeg en, zeker zoals @denvro al zei, mooie foto’s!

Ik ben heel benieuwd naar je weekje met de Representor. Uiteindelijk schrijf je al geruime tijd mee on het topic en kwam je zelfs met de suggestie van de huidige nieuwe Representor!

Veel plezier gewenst met de tijdelijke aanwinst! :grin:

Overigens alvast terugkomend op de kroon, daar zit een idee achter! Aan de onderkant van de kast zit een uitsparing waar je gemakkelijk je nagel tussen kunt zetten. Vanaf boven is dat inderdaad een stuk lastiger. Al doende leert men zullen we maar zeggen aangezien ik dat ook niet in de handleiding heb gezet :sweat_smile:

1 like