Representor for a week!

Hahaha gaat sneller dan je denkt :wink:

2 likes

Kleine update; de Milanese is voor mij een favoriet tot op heden. Zojuist op een tropic strap geslingerd, om het horloge nog wat meer naar de toolwatch te trekken. In eerste instantie hoort dit gewoon op een diver, maar esthetisch best wel te pruimen :smirk:

Fijne avond :v:

6 likes

And he’s gone, onderweg naar het volgende lid aan de beurt. Hierbij mijn bevindingen na een weekje Brunmontagne.

Laat ik beginnen met een throwback naar mijn 1e bevindingen een kleine week geleden:

De vormgeving van het horloge is ‘eigen’, strakke lijnen, de symmetrie en een mooie cleane wijzerplaat maken het horloge voor mij tot een unieke verschijning. Daarbij komt dat de sunburst bovengemiddeld goed te noemen is, en in het geval van dit testhorloge, uitgevoerd in een mooie diepe blauw :ok_hand: het is eerder gemeld door andere ‘testers’ maar ik heb nog nooit zoveel opmerkingen gehad over een horloge als met de representor. Dat zal zeker (deels) liggen aan de ‘wristpresence’ van het horloge. De gepolijste lunette speelt behoorlijk met het licht en doordat de wijzerplaat zo clean is, ervaar je veel blauw. De maatvoering is op papier aan de stevige kant maar dat is in de praktijk niets van te merken. De lug-to-lug is t.o.v. de diameter beperkt en de lunette is behoorlijk stevig… Een beetje het ‘duikers-horloge effect’ dus :ok_hand: goed gedaan imho

Wat nog een vermelding verdient: de meegeleverde banden zijn top van kwaliteit. Zowel de leren als rubber :ok_hand:

Mijn plussen en n.t.b. minnen begin deze week:

Ik had voor mezelf dus al een aantal punten opgesomd die ik specifiek wilde ervaren:

Over de gekleurde accenten ben ik nog steeds niet uit. Het draagt zeker bij aan de eigen smoel van het horloge, maar toch kan ik niet ontkennen dat een nieuwsgierig ben naar een kast waarbij de accenten zijn weggelaten. Wel de graveringen, maar niet de gekleurde inleg :thinking:

De stalen band en ik zullen zeker geen vriendjes worden. Deze is gewoon te breed voor me. Nou zegt dat, zoals eerder opgemerkt, meer over mij dan over de band wellicht. Want voor vele leden van dit forum werkt de band volgens mij prima. Ik heb de stalen band dan ook een aantal keer bekeken deze week, maar niet meer dan dat.

Ik wilde weten of het horloge mijn interesse kon vasthouden en of ik minstens zo nieuwsgierig bleef naar de overige kleurstellingen; met name de zwarte wijzerplaat in de blank stalen kast. En dat is zeker gelukt.

Pascal gaf aan dat ik openhartig en eerlijk terugkoppeling moest geven op het horloge. Sterker nog; hij schijnt dit te waarderen getuigen zijn interview, dat afgelopen week online kwam via YouTube. Hierbij dus enkele hersenspinsels van mijner zijde:

  • ik zag dat Pascal inmiddels al geëxperimenteerd heeft met een gebrushte lunette. Dit zou ik zeker doorzetten. Dit geeft het horloge net wat meer toolwatch uitstraling.
  • experimenteer met het weglaten van de kleuraccenten op de kast, wellicht als special edition
  • overweeg een milanese band uit te brengen met een mooie grove schakel.
  • zorg dat de standaard leren en rubberen band voorzien zijn van een perforatie zodat de koper, indien gewenst, en doornsluiting kan installeren.

Een band maakt bij dit horloge, nog meer als anders, het verschil tussen dressy en toolish. Hij kan veel banden hebben een dat is voor mij echt een pluspunt. Dat maakt het horloge lekker veelzijdig. Top :+1:

Hopelijk kan Pascal er iets mee. Ik vind het in ieder geval tof om dit fijne horloge en weekje op visite te hebben gehad. Hieronder nog enkele foto’s die ik gedurende de afgelopen week heb gemaakt.

Fijne avond :v:

12 likes

Wat een leuk bericht om te lezen zeg! Heel erg bedankt voor je bevindingen van een weekje Representor! Ik wou wat quotes uit je stuk pakken maar het zijn er zoveel dat ik deze even uitlicht:

Allereerst leuk dat je het interview hebt gezien en dat je hier ook aan refereert! Dat is inderdaad precies hoe ik er in sta :grin:.

De variant met brushed lunetten komt er inderdaad sowieso! Afhankelijk van de verkopen de komende periode kan dit ook wel eens snel zijn.

Qua kleuraccenten… Ik zal het eens overwegen! Blijft wel een uniek aspect natuurlijk maar wellicht staat het juist wel heel goed. Bedoel je overigens die op de kast zelf of de lunette?

Die milanese band heb ik inderdaad al eens bekeken. Deze heb ik ook al passend gevonden (zie @anon53002072EV zijn post van de staal/groene Representor). Wellicht dat ik hem toch maar eens moet uitbrengen :grin:.

De suggestie van de band neem ik zeker mee!

Vond het in ieder geval erg leuk om je deze week te volgen! Ik kan zeker iets met je leuke bericht! :ok_hand::sunglasses:

3 likes

Geen idee, misschien experimenteren. Maar ik ben zelf erg benieuwd als ze allemaal weggelaten zouden worden wat het visuele effect is. Wellicht is dit eenvoudig te photoshoppen :thinking:

Ik ben benieuwd :+1:

1 like

Doen!
Want, draagt heerlijk
want, het staat heerlijk
Want, weer een totaal andere look met één dezelfde horloge. Dat is toch uitermate gaaf! Zoveel opties om de looks en de feels over een totaal andere boeg te kunnen gooien!
Voor elke gelegenheid een paar sokken en de juiste band op je Brunmontagne .

Korter verwoord.
Ik denk oprecht dat door de gemakkelijke manier van looks aanpassen ook de milanese een aanvulling is op de serie .
Het vergroot alleen maar het bereik van de serie.

2 likes

Heel goed punt hoor, leuk overigens ook om dat terug te horen van iemand die hem ook daadwerkelijk heeft :slight_smile:.

Ik overweeg het al een tijdje maar ook dat betekend weer een flinke investering haha. Ik zal hem voor binnenkort op de roadmap zetten!

U roept, ik draai. Ik ben geen held met Photoshop maar heb even een poging gewaagd :wink: .

Foto Hans

Het is zo wel heel minimalistisch vind ik haha…

8 likes

Ben erg benieuwd… Ik begreep dat hij nu naar mij onderweg is! Heb hem al eens omgehad op de Rikketik maar ben benieuwd naar een hele week dragen.

Zoals sommige hebben gevraagd bij deze een quick and dirty Photoshopje.

Edit: Net te laat zie ik nu :upside_down_face:

6 likes

Pfoe, dat zou hem denk ik inderdaad wel gaaf maken. Iets fletser misschien, maar misschien dat de wijzerplaat er dan meer uit gaat springen.

1 like

Dan kom je dus hier op uit :wink:

2 likes

Oef, deze met een mooi skeletonized uurwerk er in… wel een nettere rand om het uurwerk… maar oei, dat zou mooi kunnen zijn.

1 like

Dit is het resultaat van een half flesje nagellakremover :sweat_smile:… Zou je in feite dus zelf kunnen doen haha… Alleen zit er natuurlijk geen geen skeletonized uurwerk in maar de strakke dial :grin:

2 likes

Zou er een nh70 in passen?

Die is iets kleiner, maar verder best gelijkend.

1 like

Oeh dit is heel tof :ok_hand: doen. Echt gaaf. Die bezel nog ff geschuurd. Precies goed :smirk:

Special ghost edition✌️

1 like

Hier ben ik het mee eens. De inkepingen heeft ie nodig, maar zoals je hebt gedaan met de nagellak remover is spot on :ok_hand:

1 like

Interessante suggestie! Ik had er al eens naar gekeken inderdaad. Komt veelal overeen met het huidige uurwerk dus dat is het verdere onderzoeken waard!

Bedankt! Ja zonder die details is de kast wel erg minimalistisch. De lunette zou eventueel nog te overwegen zijn. Kortom iedereen die een kast wil zonder de ingekleurde delen… Nagellakremover is het magische woord :wink:

1 like

Nice…ik heb visioenen …
Eentje volledig blootstellen aan fysieke arbeid om zijn tool skills te bewijzen!
Dat moet toch prachtige foto’s opleveren en super leuke reclame???

Dus… de volgende Representor brushed for a week de ronde laten gaan onder fysieke arbeiders???

Ok… ik ga weer verder met mijn Dalmore… proost

2 likes

Ben hier zelf niet zo’n voorstander van een automaat en fysieke arbeid, ik draag altijd een quartz tijdens mij fysieke werkzaamheden.

Misschien een idee Pascal om een quartz serie uit te brengen.

1 like

Ik ook… veruit meest ideaal.

Ik riep ook gewoon in het wild
Een geleefd tool-horloge is gewoonweg gaaf op de foto, vandaar…

2 likes

Haha dat is op zijn minst gezegd een bijzonder idee! Ik denk dat ik daar nog even voor over sla :wink:

Die heb ik dan weer niet op de planning staan haha. Quartz…

1 like