Representor for a week!

Om het enthousiasme warm te houden een paar foto’s

4 likes

Zo komt de veelzijdigheid wel mooi naar voren! :grin::ok_hand:

5 minuten geleden ontvangen.
Straks ff op maart maken.
Eerste indruk is mooi :ok_hand:t3:

10 likes

Oe ziet er lekker uit!

2 likes

Het is al weer een tijd geleden dat ik de Representor heb “moeten” verzenden naar @GiveMeYourDough. Het delen van mijn ervaringen heeft een tijdje op zich laten wachten, maar was niet vergeten.
Pascal, dank voor de ervaring. Het is echt een serieus mooi horloge. Mijn voorkeur ging uit naar de blauwe dial, en dat werd tijdens het dragen bevestigd. Het is puur een persoonlijke keuze maar voor mij is het geheel met de stalen band te strak, te weinig kleur.
De rubberen band herinnerde ik mij als behoorlijk comfortabel. Hij redde het echter absoluut niet met de stalen band. Daarom deze er de hele week omheen gelaten.
Veel positieve reacties mogen krijgen van familie, vrienden en collega’s. Het horloge is mooier dan de vorige versie. Minder bling en een prettiger formaat. Zeer comfortabel te dragen en past overal bij.
Toch blijf ik twijfelen of ik er één ga aanschaffen. Het ontbreken van een datum is voor mij best een ding. Ook het hoekige van de kast is niet helemaal mijn ding. Het geeft het horloge een eigen smoel, zeker in combinatie met de Brunmontagne-stippen. Het hoekige maakt het geheel wat robuuster / minder elegant. Op dit moment niet iets wat een gewenste aanvulling op mijn collectie is.

Al met al blijft het een mooi product met een fantastisch verhaal. Graag blijf ik alle door-ontwikkelingen volgen en wie weet komt er ooit ook in mijn collectie een Brunmontagne.

3 likes

Ah leuk, ik zag er al naar uit! :slight_smile:. Graag gedaan uiteraard!

Kijk dat is mooi om te lezen! Teken dat de ontwikkelingen van het model dus een positief effect hebben :smiley:. Uiteraard ook leuk om te lezen dat naasten het horloge positief is opgevallen.

Haha dat is ook echt een ding inderdaad. Die heb ik vaker voorbij horen komen. Had ik wellicht al op in kunnen springen maar hij staat nu hoog op de lijst.

Bedankt voor je compliment! Doet me goed. Ik geniet er nog steeds elke dag van om met BM bezig te zijn en berichten als dit geven me de bevestiging dat ik op de goede weg ben. @GiveMeYourDough ik heb natuurlijk al een mooie foto voorbij zien komen, maar veel plezier nog gewenst in het restant van de week!

2 likes

Hij is lastig vast te leggen maar hij is wel mooi.
Draagt ook heerlijk die 40mm.
Ben druk geweest afgelopen dagen en weinig tijd gehad om op m’n gemak foto’s te maken helaas.

2 likes

Mozaïek
GiveMeYourDough
Batossai
Jeffstar
PDB
BAStudentje
PerSecondeWijzer
Bernie72
Kosz
Phoenix.bas
PASD
Tallahassee
Richz1986
Rockvink
Belisarius
Elderruwy
Dash
Silvester1987
Amaris
Timo9
Da_Watcher
KeesR
MichaelV
Marnixmoed
Blauwbeer
Andyman
JochemvD
WatchNext
Valentijn
Goku13
Captainslow
Juan1981
Bens
Oystein
Owengraven
JayJayVo
denvro
TwanE
PimE
Rebunted
Wilfox
fox_face
Daniel4
richardr86
Mnrk
Gipie
Josjos
VmaxNL
Draco_Laco
Xray
Thieuke
SE93
Hoefnix
Dwarrel
TomHagen
TeunR69
Roland1982
Phodebimos
Flex
DartVader1
Rik
Ridiculous
Engel
RobinJ
Plees
Lastgentlemen

Nieuwe 40mm:

RobinJ
Timo9
GiveMeYourDough
:point_right:silvester1987
Caspertof
Gipie
Papillon
Rik
Wilfox :fox_face:
Lastgentlemen :tophat:

En onderweg naar silvester1987.

Ik heb er op één dag na heel de week van kunnen genieten. De rest volgt later :grimacing:

2 likes

Afgelopen week was het mijn beurt om de nieuwe Representor te mogen proberen.
Ik heb helaas geen updates gegeven en @brunmontagne vraagt zich natuurlijk in spanning af wat ik er van vind :laughing:
Sorry kerel, ik was druk. Niet alleen druk maar er was nog iets. Op de eerste dag na viel het me amper op dat ik het horloge droeg en daar komt meteen het eerste pluspunt t.o.v. de vorige reeks Representors naar boven. Door het kleinere formaat valt het horloge lekker onder je mouw en zolang ie daar blijft merk je hem gewoon niet op.

Wat nog meer nieuw is aan de nieuwe Representor is de bezel. Deze is uitwisselbaar en naast de kenmerkende bezel met stippen heb je de keuze uit een cleane versie.
De bezel met stippen ken ik inmiddels wel van de vorige Representors die ik heb gehad dus die heb ik er meteen afgedraaid. Simpel systeem, gewoon een kwestie van stevig vastpakken en linksom los draaien. De andere draai je er zo op. Mooi systeem :ok_hand:t3:

Verder heb je nog de keuze uit een rubber band en zijn er 2 opties wat betreft staal. Een versie met endlinks die tussen de lugs vallen en ééntje met endlinks die over de hele breedte valt. Ik heb in het verleden Pascal wel eens verteld dat ie een versie met brede endlinks moest maken maar nu die er is geef ik toch de voorkeur voor de smalle versie :grimacing:
Het wisselen van de banden is trouwens een fluitje van een cent door de pushpins met dubbele quick release. De rubber band heb ik niet geprobeerd. Dit horloge hoort gewoon op staal vind ik.
Verder voelt de stalen bracelet degelijk aan, draagt ie heerlijk en ziet ie er met de H-links en de lichte brush gewoon mooi uit. De vouwsluiting is natuurlijk weer gegraveerd en ook dat ziet er strak uit.

De kast is met z’n 40mm een stuk draagbaarder dan die van z’n grote broer.
Ook lijkt de afwerking van de brush en de verf in de graveringen van betere kwaliteit. Helaas heb ik de oude versie niet meer om te vergelijken en de camera van m’n telefoon doet niet meer wat ie moet doen. Ik heb helaas niet de foto’s kunnen maken die ik wou.
Wat ik ook een verbetering vind zijn de zwart gelakte indices. Deze zijn net als de wijzers superstrak gelakt. Iets waar een hoop merken nog een puntje aan kunnen zuigen. De wijzers zijn ook deze keer weer half opengewerkt en voorzien van lume. De lume vind ik trouwens wel matig. Genoeg om tijdens een lichte dag op te laden en als je van buiten naar binnen loopt zie je het wel opgloeien maar heel fel en langdurig is het niet. Dit vind ik wel zonde, zeker gezien de lume die momenteel verkrijgbaar is op de markt.
De “Brunmontagne” en “dutch design” opdruk zien er trouwens ook strakker uit. Hier is echt een verbeterslag gemaakt.
Helaas kreeg ik hem niet goed op de foto.

Binnenkort maar eens een nieuwe telefoon scoren :laughing:

Komen we aan bij de echte eyecatcher van het horloge. De dial. Deze is sunburst geslepen en zodra het licht erop valt begint ie te schitteren. Het is haast niet vast leggen maar het is een genot om naar te kijken. Verder weerspiegelen de indices mooi in de chapterring.

Kom ik zo’n beetje bij de eindconclusie.
Dit is gewoon een fantastisch horloge. Mooi afgewerkt, slank maar robuust en voor de prijs krijg je gewoon een heel goed horloge met toffe looks. Verder is ie heerlijk draagbaar en valt ie mooi onder een overhemd of trui maar je kunt hem ook goed onder een t-shirt dragen in de zomer. Geen 13 in een dozijn horloge maar daar koop je hem ook niet voor.
Brunmontagne heeft weer mooi werk afgeleverd. 5 reeten :peach::peach::peach::peach::peach:

En voor de administratie de overzichtsfoto:

7 likes

Jaaaa ik zat al gespannen af te wachten :wink: .

No worries! Dat is in ieder geval alvast een mooi compliment!

Kijk dat noem ik nog eens een mooi compliment! Leuk om dit ook te horen van iemand die al menig Representor voorbij heeft zien/laten komen! Ik vind je bovenstaande punten stuk voor stuk daarom mooie complimenten en zal in de toekomst ook zeker nog een kritisch naar de lume kijken. Ook erg fijn om te lezen dat je daadwerkelijk merkt dat ik achter de schermen druk bezig ben om continue te blijven verbeteren.

Bedankt voor het delen van je bevindingen en voor de lekkere foto’s! Ik denk dat ik er daar stiekem nog wel eens 1 van ga gebruiken haha! Daarnaast ook bedankt voor de goede zorg.

@Silvester1987 veel plezier gewenst met je tijdelijke aanwinst!

2 likes

Jij bedankt voor het beschikbaar stellen. Ik heb er van genoten. Echt een heerlijk horloge.

Ga je gang hoor. Vond het leuk dat je er vorige keer zelfs een paar op de site had gebruikt :laughing:

1 like

Graag gedaan uiteraard! Met dit soort leuke berichten is het me meer dan waard :smiley:.

Haha ere wie ere toe komt natuurlijk. Als iemand met mooie foto’s komt dan maak ik daar graag gebruik van! Kennelijk bevalt je stijl me wel haha.

1 like

Mooie fotos!

2 likes

Thanks. Maar er is er geen één zoals ik hem eigenlijk wilde :smirk: M’n camera stelt niet meer goed scherp en dat is verdomde lastig op je telefoon en continue 2 kids die aan je lopen te trekken haha.

3 likes

Kun je niet die rosegouden doen met groene dail en rosegouden bracelet?:wink::stuck_out_tongue_winking_eye::grin:

1 like

Haha nee die is er niet in 40mm :wink:.
Alleen rgoud/blauw is er!

Of bedoel je als nieuwe toevoeging?

1 like

3 likes

:rofl::joy:

2 likes

Weer een goede review en mooie foto’s van een prachtig horloge :star_struck::ok_hand:

2 likes

kan ik nog meedoen?

2 likes