Representor for a week!

Mooie fotos!

2 likes

Thanks. Maar er is er geen één zoals ik hem eigenlijk wilde :smirk: M’n camera stelt niet meer goed scherp en dat is verdomde lastig op je telefoon en continue 2 kids die aan je lopen te trekken haha.

3 likes

Kun je niet die rosegouden doen met groene dail en rosegouden bracelet?:wink::stuck_out_tongue_winking_eye::grin:

1 like

Haha nee die is er niet in 40mm :wink:.
Alleen rgoud/blauw is er!

Of bedoel je als nieuwe toevoeging?

1 like

3 likes

:rofl::joy:

2 likes

Weer een goede review en mooie foto’s van een prachtig horloge :star_struck::ok_hand:

2 likes

kan ik nog meedoen?

2 likes

Iedereen kan meedoen.
Dit doe je door de volledige lijst met deelnemers te kopiëren en in een nieuw bericht te plaatsen. Vervolgens zet je je eigen naam onderaan en als het jouw beurt is krijg je vanzelf een berichtje van degene die boven je op de lijst staat.

1 like

Graag die ik ook mee… Horlogeforum.nl - het forum voor liefhebbers van horloges

Representor for a week!

Algemene Horlogepraat

Terug

917

/

930

Brunmontagne

16d

Zo komt de veelzijdigheid wel mooi naar voren! :grin::ok_hand:

GiveMeYourDoughTrustlevel-3

10d

5 minuten geleden ontvangen.
Straks ff op maart maken.
Eerste indruk is mooi :ok_hand:t3:

9

Belisarius

10d

Oe ziet er lekker uit!

2

RobinJ

6d

Het is al weer een tijd geleden dat ik de Representor heb “moeten” verzenden naar @GiveMeYourDough. Het delen van mijn ervaringen heeft een tijdje op zich laten wachten, maar was niet vergeten.
Pascal, dank voor de ervaring. Het is echt een serieus mooi horloge. Mijn voorkeur ging uit naar de blauwe dial, en dat werd tijdens het dragen bevestigd. Het is puur een persoonlijke keuze maar voor mij is het geheel met de stalen band te strak, te weinig kleur.
De rubberen band herinnerde ik mij als behoorlijk comfortabel. Hij redde het echter absoluut niet met de stalen band. Daarom deze er de hele week omheen gelaten.
Veel positieve reacties mogen krijgen van familie, vrienden en collega’s. Het horloge is mooier dan de vorige versie. Minder bling en een prettiger formaat. Zeer comfortabel te dragen en past overal bij.
Toch blijf ik twijfelen of ik er één ga aanschaffen. Het ontbreken van een datum is voor mij best een ding. Ook het hoekige van de kast is niet helemaal mijn ding. Het geeft het horloge een eigen smoel, zeker in combinatie met de Brunmontagne-stippen. Het hoekige maakt het geheel wat robuuster / minder elegant. Op dit moment niet iets wat een gewenste aanvulling op mijn collectie is.

Al met al blijft het een mooi product met een fantastisch verhaal. Graag blijf ik alle door-ontwikkelingen volgen en wie weet komt er ooit ook in mijn collectie een Brunmontagne.

3

Brunmontagne

6d

Ah leuk, ik zag er al naar uit! :slight_smile:. Graag gedaan uiteraard!

Kijk dat is mooi om te lezen! Teken dat de ontwikkelingen van het model dus een positief effect hebben :smiley:. Uiteraard ook leuk om te lezen dat naasten het horloge positief is opgevallen.

Haha dat is ook echt een ding inderdaad. Die heb ik vaker voorbij horen komen. Had ik wellicht al op in kunnen springen maar hij staat nu hoog op de lijst.

Bedankt voor je compliment! Doet me goed. Ik geniet er nog steeds elke dag van om met BM bezig te zijn en berichten als dit geven me de bevestiging dat ik op de goede weg ben. @GiveMeYourDough ik heb natuurlijk al een mooie foto voorbij zien komen, maar veel plezier nog gewenst in het restant van de week!

2

5d

Hij is lastig vast te leggen maar hij is wel mooi.
Draagt ook heerlijk die 40mm.
Ben druk geweest afgelopen dagen en weinig tijd gehad om op m’n gemak foto’s te maken helaas.

2

2d

Mozaïek
GiveMeYourDough
Batossai
Jeffstar
PDB
BAStudentje
PerSecondeWijzer
Bernie72
Kosz
Phoenix.bas
PASD
Tallahassee
Richz1986
Rockvink
Belisarius
Elderruwy
Dash
Silvester1987
Amaris
Timo9
Da_Watcher
KeesR
MichaelV
Marnixmoed
Blauwbeer
Andyman
JochemvD
WatchNext
Valentijn
Goku13
Captainslow
Juan1981
Bens
Oystein
Owengraven
JayJayVo
denvro
TwanE
PimE
Rebunted
Wilfox
fox_face
Daniel4
richardr86
Mnrk
Gipie
Josjos
VmaxNL
Draco_Laco
Xray
Thieuke
SE93
Hoefnix
Dwarrel
TomHagen
TeunR69
Roland1982
Phodebimos
Flex
DartVader1
Rik
Ridiculous
Engel
RobinJ
Plees
Lastgentlemen

Nieuwe 40mm:

RobinJ
Timo9
GiveMeYourDough
:point_right:silvester1987
Caspertof
Gipie
Papillon
Rik
Wilfox :fox_face:
Lastgentlemen :tophat:

En onderweg naar silvester1987.

Ik heb er op één dag na heel de week van kunnen genieten. De rest volgt later :grimacing:

2 likes

Yes! Dank je wel. Inmiddels is ie al 2 dagen in huis en heb ik m afwisselend gedragen. Bij binnenkomst meteen de banden getest en inmiddels zit dus de smalle stalen band er al 2 dagen op. Dat is direct het eerste compliment richting Pascal. Ik houd namelijk helemaal niet van staal, ik vind het niet prettig en meestal vind ik het niet de mooiste combinatie met mijn smaak horloges. Met de representor dus wel :white_check_mark:

Ik zal het horloge de komende dagen nog vaker dagen en zal aan het einde van de de week een opsomming schrijven van mijn mijn bevindingen. Voor nu alvast enkele punten welke me opvallen;

De stalen banden zijn echt heel mooi van kwaliteit, super soepel en geen moment storend.

De afmeting en daarmee de draagbaarheid is echt een wereld van verschil tov de 42mm variant. Veel beter.

De schroefbare bezel is een hele toffe gimmick. Zo maak je er in enkele seconden een ‘ander’ horloge van. Overigens heb ik de moeite niet genomen de reeds gemonteerde bezel zonder stippen eraf te halen. Dit vind ik namelijk een van de sterkste verbeteringen; ik was nooit dan van de stippen :sweat_smile:

De wijzerplaat is echt voorzien van een schitterende kleur en sunburst, voor mij de ster van de show :sunglasses:

Voor nu enkele foto’s en over een paar dagen weer een update :+1: goed weekend nog

7 likes

Dat is nog eens een lekkere binnenkomer haha. Leuk hoor! Bedankt voor je compliment.

Haha ben benieuwd wat over een jaar (of wat) de voornaamste verkochte afmeting zal zijn. Veelal was er juist een vraag naar een grotere versie van de 42mm! Ik moet wel zeggen dat hij met de nieuwe stalen band ook al wat groter draagt dus dat gat is ook opgevuld. Leuk iig om nu al meerdere keren hier te lezen dat de nieuwe 40mm qua formaat goed bevalt!

Haha ik zal eens even overleggen of ik mogelijk nog extra bezels kan bijbestellen! Heb ze na de HFLE niet meer liggen.

Haha helemaal mee eens! Ben zelf ook erg tevreden met de nieuwe zilveren plaat!

Veel plezier nog voor de rest van de week! Heerlijke foto’s ook! :ok_hand:

Yes. De 'representor for a week’s zit er op. Hierna zal het horloge aan @caspertof gestuurd worden. Maar eerst even mijn ervaring met een weekje 40mm representor delen…

We beginnen direct maar eens met een compliment. Het horloge draagt namelijk super comfortabel. De 40 millimeter vind ik persoonlijk een fantastische verbetering ten opzichte van de 42mm. Die 2mm is echt merkbaar, vind ik…

Zoals eerder gemeld zijn ook de stalen band van een uitzonderlijke kwaliteit in deze prijsklasse. Bij de horloges welke ik ooit heb gehad met stalen band, heb ik de stalen band er binnen 24 uur eraf geslingerd. Bij de representor is ie keurig gemonteerd gebleven en dat terwijl de rubber band ook echt prettig draagt, weet ik uit eerdere kennismaking met de representor. Maar de stalen band dus, met prettige vlindersluiting en keurige gravering; conclusie dikke pluim :ok_hand: zowel de brede band als de smalle band, welke volledig tussen de kastpoten valt, worden meegeleverd met dit pakketje. Ik heb zelf gekozen voor de smalle stalen band, uit esthetische voorkeur. Comfort en kwaliteit is verder gelijk.

De wijzerplaat is ook super :ok_hand: lekker fris zilver met een knallende sunburst. Heb ik deze week mooi uit kunnen testen…helaas vergeten foto’s te maken. Dikke pluim wederom :sunglasses:

Zoals al was opgenomen in de HFLE, beschikt ook deze zilveren representor over een wisselbare bezel. Nog een pluspunt, ik heb namelijk altijd al wat moeite gehad met de stippen. Hoewel ik me realiseer dat dit eigenlijk wel core-representor is… Maar de gladde bezel is dus dikke plus wat mij betreft :ok_hand:

Zoals genoemd door Givemeyourdough, de gelakte indices zijn er strak uit net zoals de opdruk op de plaat keurig uitgevoerd.

Eindconclusie; Pascal had al een uniek horloge in handen met de eerste generatie representors, maar met de bovenstaande updates vind ik m nog net wat fijner. Het hele pakket is echt een brok kwaliteit, vooral gezien de kostprijs. Valt het horloge bij je in de smaak, of kijk je al langer naar de representor; ga ervoor.

Pascal, bedankt voor het beschikbaar stellen :+1:
Casper, morgen gaat hij op de post :+1:

8 likes

Top! Dat lees ik natuurlijk graag! :slight_smile:
Blij te lezen dat de ontwikkelingen bijdragen aan het feit dat ik nu 2 modellen heb die in de smaak vallen!

Prachtig compliment!! Super bedankt zeg! :slight_smile:

Haha wederom bedankt! Ik blijf je bedanken zo, maar ik ontvang het met open armen hoor :wink: .
Die plaat is er inderdaad nog beter uitgekomen dan ik zelf in eerste instantie had bedacht.

Haha ik heb al opdracht gegeven om nog enkele bezels bij te laten maken. Ik zie ook in het HFLE topic regelmatig foto’s voorbij komen zonder de stippen. Los van of het nou het kenmerk is van de Representor is het wellicht wel handig om beide in het assortiment te hebben :slight_smile:.

Wat een, wederom, prachtig compliment! Doet mij echt goed om dit te lezen. Heel erg bedankt voor je leuke bijdrage en voor de mooie foto’s! Op deze manier krijg ik nog meer energie om er mee verder te gaan haha. Bedankt ook voor de goede zorg en extra leuk om wederom van iemand te hebben kunnen horen die beide al eens geprobeerd heeft.

@caspertof heel veel plezier gewenst met je tijdelijk aanwinst!

3 likes

Korte update, horloge is in goede staat ontvangen. Komende week ga ik hem proberen iedere dag te dragen en zal einde van de week een review plaatsen :slight_smile:

2 likes

Hier is de update dan!

Allereerst bedankt aan @Silvester1987 voor het snelle schakelen en het goed opsturen van het horloge.

Na de unboxing was het tijd om te gaan kijken welke band en welke bezel ik er op ging doen. Ik kreeg hem aangeleverd met de egale bezel en stalen band. Om het echte representor gevoel te krijgen heb ik direct de bezel gewisseld. Na lang twijfelen toch gekozen om eens de rubbers strap te proberen. Kwaliteit van de stalen banden voelt erg goed aan en kan me voorstellen dat deze erg prettig dragen.

Zo kwam hij er dus uit te zien:

In deze configuratie heeft hij nagenoeg iedere dag om mijn pols gezeten deze week. Het feit dat ik neen andere horloges om gehad hebt zegt natuurlijk al iets. Ik denk dat het een enorm goede keuze geweest is om het horloge in 40mm uit te brengen. Horloge zit prettig om mijn pols en voelt kwalitatief goed aan. Het horloge is ook erg stil waardoor ik deze gewoon los in de slaapkamer kan neerleggen zonder mij hier aan te storen (Ik ben enorm gevoelig voor zulke geluiden).

De laatste twee dagen heb ik hem op een leren bandje gezet die ik nog thuis had liggen (deze heb ik ook mee opgestuurd naar de volgende drager) om te kijken hoe hij in een formelere setting zou dragen. Ook hier ben ik erg positief over.

Zoals je kan lezen ben ik erg tevreden over het horloge en ben @Brunmontagne enorm dankbaar dat hij dit horloge beschikbaar stelt aan HF. Naast alle pluspunten heb ik ook een tweetal minpunten (noem het mierenneukerij).

1. Ik kreeg de uitlijning van de bezel niet precies goed. Telkens had ik het gevoel dat ik er net een minuut voor of achter de indexes zat.
  2. ondiepe lugholes? Bij het verwisselen van banden schoot hij niet snel vast in de lughole, dit gebeurde pas na een aantal keer proberen.

Ik heb een stuk beter beeld gekregen bij het horloge en ben positief verrast van de kwaliteit. Of ik hem zou kopen? Dat durf ik niet te zeggen. Als ik dat zou doen, gaat het natuurlijk wel een blauwe worden!

In verband met een weekend weg heb ik hem vandaag al opgestuurd naar @Gipie. Ik wens hem enorm veel plezier met het horloge, en kijk uit naar zijn review!

6 likes

Pakt popcorn

Dat is al een leuk begin! Fijn te lezen dat de eerste indruk positief is/was!

Interessant, die zijde van het horloge is nog niet eerder benoemd tot op heden! Verder hoor ik inderdaad steeds vaker dat de 40mm gewoon erg lekker draagt, wellicht dat ik me in de toekomst maar wat meer op de 40mm (moet) ga(an) richten!

Leuke combinatie! Die gaan we vanaf nu dan vast vaker voorbij zien komen, bedankt voor de aanvulling! :slight_smile:

Elke vorm van feedback is welkom en neem ik ook zeker serieus. Bedankt daar voor dus!

Dat lees ik uiteraard graag! Ik denk ook echt dat ik moet gaan bedenken hoe ik er voor kan zorgen dat mensen Brunmontagne meer “fysiek” kunnen ervaren dan “slechts” online. Blauw is in ieder geval altijd in trek, dat lees ik nu ook wel weer :slight_smile:.

Bedankt voor de goede zorg en je leuke bijdrage! Veel plezier gewenst tijdens je weekendje weg! :smiley:

@Gipie veel plezier gewenst alvast met je tijdelijke aanwinst!

3 likes

Bedankt @caspertof voor de snelle verzending. Gisteren het pakketje gelukkig kunnen aannemen bij de tweede poging van PostNL. Helaas moest ik meteen weg en heb ik vandaag dan ook alles uitgepakt.

Alles was compleet en goed verpakt.

Ondanks dat ik gewend ben aan een groter formaat PO 43,5cm vind ik hem zeker niet te klein.

Snel even alle bandjes geprobeerd.

Zoals je ziet lukt het ook mij niet de stippen juist uit te lijnen. Ik de brede bracelet erg mooi en door het gewicht ook meer premium aanvoelen. Echter staan alle andere banden hem ook erg goed en zit de rubberen erg lekker.

Een ding weet ik zeker hier ga ik komende week veel plezier mee hebben. @Papillon ik zal aan het einde van de week contact met je opnemen voor de verzending.

3 likes

Leuke binnenkomer! Ik wens je alvast veel plezier deze week! :slight_smile:
Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen :slight_smile:.

PostNL? Ik had toch niks besteld… oh wacht even… de ‘Representor for a week’! :innocent:

Thanks @Gipie voor de vlotte verzending en degelijke verpakking. :+1:t2:

Eerste indruk: wat een knaller! Mooi formaat, maar toch wat gewicht om de pols. Schitterende dial en hij zat op een mooie rubberen band… Vlindersluiting, hoe zat t ook alweer… effe wennen en zoeken naar de beste afstelling, maar wat een comfort…

Hier ga ik de komende dagen even van genieten! Wordt vervolgd.

Paar foto’s voor de sfeer…

4 likes