Representor for a week!

Bedankt voor de goede service @Blauwbeer :wink: .

Haha die heb ik eerder gehoord inderdaad! Blijft leuk, kennelijk komt het horloge toch echt altijd anders over op foto’s qua formaat en de accenten. Ik ben benieuwd hoe je de week gaat ervaren!

3 likes

Shit! Tip: gewoon een schakel mee naar de juwelier/horloger en dat schakeltje ertussen laten zetten. Is vaak klaar terwijl u wacht. Kost wel een tientje of zo maar dan kun je hem om.

1 like

Zet leer er op. Kun je lekker zelf verstellen.

2 likes

Ja klopt, het is meer de tijd. Juwelier gaat om 18u dicht en dat haal ik vaak niet i.v.m. werk.

Ik ben echt een liefhebber van stalen banden. Leder kan lekker zijn ter afwisseling als het een soepel kwaliteitsbandje is. Dat zijn deze helaas niet. Te dik en stug.

De rubber band is heerlijk :+1:

2 likes

Helemaal mee eens!
Ik heb nog niet de stalen band erop gehad en denk dat dat ook nog wel even duurt.

Aan de sluiting van de rubber band moest ik wel even wennen, maar wat een fijne band!

1 like

Ja, er zijn weinig plekken meer waar je naar toekan…:wink:

3 likes

Heb ik ergens iets gemist? Tot nu toe geen verslag gezien van @Blauwbeer. Kom op Chris, iedereen in het taalnazitopic is aan het wachten of je een scheve taalschaats rijdt.

4 likes

Komt eraan. Ik had het druk. :grin:

3 likes

Ik heb de Representor nu sinds maandag in huis. Helaas geen tijd gehad om hem op maat te laten maken. Dus helaas niet gedragen. Daarom stuur ik hem door. @JochemvD slaat zijn beurt over wegens tijdgebrek. Dus @Watchnext is de volgende.

Korte review volgt nog

3 likes

Ik ben veel te druk geweest met werk om van de Representor te genieten. Er heb er niet eens foto’s van gemaakt. Hij ligt nu al ingepakt en klaar voor verzending.
Maar ik wil het het volgende over zeggen:

Positief:
Het horloge oogt leuk
Schappelijk geprijsd

Minder positief:
De band is wat mij betreft iets te breed en te licht.
De zichtbodem had van mij niet gehoeven.

Bedankt voor de mogelijkheid!

2 likes

Wel, tijd voor een korte beschouwing op de Representor.

@MichaelV had de doos ingepakt in cadeaupapier. :hugs: Vanwege een eerder, en al uitgevoerd, idee in dit topic om stickers op de doos te plakken moest ik mijn plan om de doos te vervangen laten varen. Maar goed, uitpakken geblazen.

De stalen band was veel te ruim voor me, dus die werd fors ingekort. Voordeel zou zijn dat @Andyman dezelfde polsdikte heeft als ik, zodat hij hem zo om zou kunnen slingeren. Maar je hebt 16,5cm en 16,5cm. Later meer daarover.
Uiteindelijk kon ik het horloge om en het eens goed bekijken:

Het eerste dat me opvalt: wat een prachtige wijzerplaat. Ik ben erg van de blauwe platen, dus dit beviel me zeer. Door de kastvorm heeft het horloge een eigen “smoel”, wat het herkenbaar en apart maakt. Wat ik ook erg mooi vind is de modern gestileerde 12 als enig cijfer en de strakke indices. Geen datum, wat de plaat mooi simpel houdt. Prima! Het is geen klein horloge, maar toch kon ik het goed om mijn dunne pols hebben.
De band is stevig. Het horloge is om de (dunne) pols dus bepaald niet licht. Toch vond ik het comfortabel dragen. De band vind ik erg fraai. Robuust doordat hij langs de lugs valt (ik weet niet hoe ik het anders moet beschrijven. Op het eind van de dag begon de vlindersluiting wat in mijn vlees te drukken, toen deed ik het af.

Op dag 2 kwam de rubberband aan de beurt. Ik had daar in dit topic enthousiaste verhalen over gelezen. Dat werd voor mij een tegenvaller. Er zat een vouwsluiting op en twee keepers. Hoe werkte dit in godsnaam?

Het leek me dat de band onderlangs tegen de pols zou moeten, maar hoe moest dat dan met die twee keepers? Na een kwartier klooien besloot ik dit topic te gaan doorspitten op zoek naar foto’s. Dat was lang zoeken, maar ineens kwam ik foto’s tegen van @ElderRuwy die zich bovendien afvroeg waarom er twee keepers op de band zaten. Aaaah, dus zo zat dat. Zo kreeg ik uiteindelijk de band erop gezet.

Hij staat mooi, maar hij zit niet. Doordat ik dunne polsen heb moet een lang stuk van de band onder de sluiting doorgewurmd, bijna tot aan de kast. Het ziet er wat opgefrommeld uit aan de onderkant en dat stoort me. De anderen waren lyrisch over de rubberband, dus het kan ook zijn dat ik ergens een technische fout heb gemaakt bij het afstellen. Enfin, die band is niks voor mij. Wel oogt de band mooi op het horloge. Maar tot dan toe: staal zeer tevreden, rubber meh.

Daarna was de leren band aan de beurt. Ik koos voor de band met krokomotief omdat ik de andere minder mooi vind. Deze band had ook weer iets dat ik nog niet kende: een vlindervouwsluiting. Ik vond het niet echt handig. Met wat gedoe kreeg ik de sluiting op de juiste lengte. Dit is was het resultaat.

Heel mooie band voor dit horloge. Persoonlijk ben ik niet weg van de vouwsluiting. Ander punt: de band is tamelijk dik, wat met mijn polsen geen prae is.

Het maakte mij nieuwsgierig welke van mijn eigen banden goed zou staan op dit horloge. Ik koos eerst voor een eigen krokobandje in donkerblauw.

Daar was ik heel tevreden over.

Daarna probeerde ik hem op honingbruin (oranje?) met blauwe stiksels.
Dit is niet ieders ding, maar ik vond het heel goed staan:

Tot slot een Ko-bandje:

Kan hij ook hebben.

Het werd tijd de stalen band er weer op te zetten voor Andy. Wat een klus was dat. De endlinks passen zo goed dat het me absoluut niet lukte om die band er op te zetten. Ook niet met zo’n springbartang. Pinnetje schiet uit het tangetje En ik had het beloofd. Uiteindelijk een paardenmiddel gebruikt: de lugs afgeplakt en van bovenaf geprobeerd. En verdomd, dat was het ei van Columbus.
Nu ik hem weer op staal had wist ik zeker dat dit de mooiste combi is. Dat blauw met zilver, een heel mooie combi. De mooiste, wat mij betreft.
Helaas bleek de pols van Andy toch niet precies zo als de mijne, want de band was voor hem te kort. Jammer. Maar hopelijk heeft hij er toch van kunnen genieten.
Pascal, dank voor het mogen proberen.
Ik wens alle volgende leden op de lijst veel plezier met dit mooie horloge.

11 likes

Graag gedaan Chris, jij bedankt voor het leuke bericht!!
Fijn om te lezen dat je er lekker op los hebt geëxperimenteerd met het horloge, en dat de blauwe variant in de smaak viel! Ik vond die lederen banden van jouzelf overigens erg geslaagd! Vooral die eerste blauwe croco. Net even iets chiquer dan die er normaal bij zit. De Mannen van de Tijd noemden het al een bandenslet en dat zie ik nu ook duidelijk weer terug :blush:.

Wellicht dat de volgende in lijn, @Watchnext, om de keepers van de rubberen band af te halen. Deze zitten er op voor het geval iemand de sluiting wil verwisselen voor een andere, ze hebben nu weinig nut. Ik herken de kleine polsen uitdaging in ieder geval zeker…

@Andyman ook jij overigens nog bedankt voor je (korte) bericht! Jammer dat je hem niet uitgebreider hebt kunnen proberen… Aan de andere kant… Drukte op het werk is ook niet voor iedereen weggelegd in deze tijd, dus dat lijkt me nog positief.

@Watchnext, veel plezier gewenst met de Representor!

3 likes

Eelijk, ik vind het een hele toffe combi het honingbruin met blauwe stiksels…geeft een heel ander gezicht weer aan het horloge.

4 likes

Werd zeer gewaardeerd dus dank daarvoor. Bij de Oris zat een tool waarmee ik het zelf had kunnen doen. Helaas heb ik deze onlangs verkocht dus dat ging niet meer. Je hebt een mooie review geschreven!

Hij lag een week op tafel en heb er wel een tijdje naar gekeken. Dus toch een beetje van genoten.

Graag gedaan. Ik had hem graag omgehad maar het mocht helaas niet zo zijn. Wat betreft werk heb je helemaal gelijk.

3 likes

Helemaal mee eens! Die had ik even niet benoemd zie ik…! Had hem destijds al voorbij zien komen op het forum, hij is zeker geslaagd inderdaad!! :ok_hand:

1 like

Mooie review @Blauwbeer honing- bruin staat er idd heel mooi op, ko-band vind ik ook een geslaagde combi.

2 likes

Hij is onderweg naar @Watchnext

2 likes

Beetje extra info, altijd leuk

3 likes