Representor for a week!

Beetje extra info, altijd leuk

3 likes

Wat een week, wat een week. Afgelopen dinsdag werd ik door mijn wederhelft gebeld met het nieuws dat er een “ietwat vreemd” pakket binnengekomen was. Ze kon niet precies thuisbrengen (pun intended) wat het was en waar het vandaan kwam. 's Avonds werd haar al meer duidelijk, weer een horloge, en wat voor 1. Keurig ingepakt en netjes op de hoogte gehouden door @Andyman. Ik had zelf via Instagram al wat contact met Pascal gehad en ik heb hem dus ook meteen een berichtje gestuurd. De afgelopen week heb ik hem veel om gehad en heb ik er van verschillende mensen positieve reacties op gehad. Zelf vind ik deze (staal/blauw) ook een van de, zo niet de mooiste.

Aantal dingen die me opvielen in positieve zin:

  • Het is gewoon een onwijs leuk model.
  • Hij is ondertussen goed getest door mijn voorgangers (gezien de krasjes op de bezel & band)
  • Hij is niet zo groot als je zou denken
  • Kleine details zijn erg mooi: B op de kroon, zichtbodem, veel bij geleverde banden (niet standaard maar toch)
    Het ziet er gewoon gelikt uit, toch twijfelde ik door zijn hoge ‘shine’ gehalte. Daarnaast zou ik zelf toch gaan voor een bescheidenere maat, ik vind 38mm horloges toffer. Nu hoorde ik vandaag de podcast van Mannen van de tijd met Brunmontagne en ik ben heel benieuwd hoe de nieuwe versie eruit gaat zien, aangezien hier minder gepolijste delen op zitten zou dit wellicht iets kunnen zijn. Daarnaast vond ik Pascal al een hele geschikte gozer maar na de podcast weet ik het zeker. Wat een goed verhaal achter het pad wat hij tot nu toe bewandeld heeft voor zijn merk en in de toekomst zullen er vast nog meer mooie dingen komen. Dit initiatief is dan ook heel tof, ik wil daarom @Brunmontagne daarom super bedanken en ik zal de website zeker in de gaten houden voor je ‘vrouwen model’ zoals jij de 38mm noemde :wink: Als je daar dan dat Selita uurwerk nog even ingooit dan ben ik de eerste die er 1 aanschaft!

Ik ga contact opnemen met de volgende en wens hem er veel plezier mee!

8 likes

Aah wat een leuk bericht! Blijft leuk om te lezen dat het horloge in de smaak valt. Ik kan onderhand niet wachten om met de geborstelde variant aan de slag te gaan, daar is zoveel vraag naar onderhand haha.

Hahaha ik zal het eens onderzoeken. Hij staat nog niet bovenaan het lijstje maar wellicht toch het heroverwegen waard. :wink::ok_hand:. Graag gedaan overigens! Jij bedankt voor de leuke bijdrage! :grin:

3 likes

Nice! We horen het snel dus! :wink:

1 like

Hahaha da’s bijzonder… Ik zou toch echt zweren dat ik wat anders zei :wink:

2 likes

Vol verwachting klopt mijn hart

1 like

Uiteraard wacht ik nog met smart op het moment dat ik even de Representor kan Rocken voor een week, maar tot die tijd is het altijd mooi om dit soort dingen te lezen! Fijn dat we iets hebben bij kunnen dragen aan de beeldvorming rondom Brunmontagne! :ok_hand:t3:

4 likes

Hij is binnen, zo eerst even op de leren of rubberen band zetten. De huidige stalen is net te strak, extra schakel zit erbij maar voelt ook erg zwaar, dus liever iets lichters voor het weekend. Al met al voelt het wel lekker robuust aan en ook de geschiedenis is nauwelijks zichtbaar, dus mijn complimenten voor deze Representor.

2 likes

Top! Ben heel benieuwd naar je bevindingen deze week en zie uit naar de mooie foto’s!

Veel plezier gewenst met je tijdelijke aanwinst! :grin:

1 like

“Eerste” indruk om de pols is uitstekend, hij gaat morgen mee naar Leeuwarden een dagje wat klein klusjes in een verzorgingshuis. Kan ik hem goed ervaren.

Nog een kiekje, ja want ik ben geen beste fotograaf, op blauw. Draagt zover lekker soepel.

5 likes

Vandaag naar Leeuwarden de originele band verruild voor de Hirsch zonder vouwsluiting. De vouwer zat net niet lekker om mijn pols en dit past ook prima en zit ook heerlijk. Fijne zondag!

4 likes

Vandaag de eerste volle dag met de Representor om en ik moet zeggen draagt heerlijk op de Hirsch. Had wat last gisteren van de vouwsluiting maar deze band is prima voor mij. Op de heenweg was ik de bijrijder dus kon het horloge eens goed bestuderen en dat ziet er ook prima uit. Nauwelijks gebruikssporen, stevig en toch niet plomp. Ik begrijp nu wel beter de vraag naar een geborstelde bezel. Die is idd vrij fors en blingy. Verder blijf ik het mooi design vinden en als ik dan een puntje van persoonlijke bevinding mag delen is de dikte van de bezel. Die mag van mij wel iets minder dik. Maar overall gewoon uitstekend en mooie stevige alleskunner. Nu even rondje op de hometrainer en dan lekker de beetjes omhoog voor vandaag en morgen fris weer op.

2 likes

Hm, dat zou ik niet zo 1-2-3 associëren met dit horloge, maar misschien hebben we een andere definitie.

https://www.encyclo.nl/begrip/plomp

Idd mijn fout, het woordje niet was weg gevallen :confounded:

Dit soort zaken moet je ook niet met de telefoon. Mijn excuus voor de miscommunicatie.

1 like

Heel begrijpelijk. Het was ook geen geïrriteerde feedback, maar een vraag. :slight_smile:

Wat dat betreft is het leuk dat op zo’n forum het af en toe echt anders opgeschreven wordt als dat jezelf zou doen, omdat door leeftijdsverschillen en dialecten soms echt woorden een andere betekenis hebben. :smiley:

1 like

Ik had überhaupt nog nooit gehoord van het woord plomp haha. Ja, als water :wink:. Gelijk inhakend op de dikte van de bezel, die kan helaas niet “dunner/smaller”. De ruimte is nodig, wellicht dat een andere bezel in de toekomst verandering kan brengen.

Evengoed leuk om te lezen dat hij zo op het eerste oog positief wordt ontvangen!

Dat vermoeden had ik al, maar als ik iets zou mogen veranderen zou het de bling en de dikte zijn maar dat zijn dan ook echt details, geen dealbrekers. Het verder een uitstekend horloge en draagt uiterst comfortabel op de leren band.

1 like

Goed punt! Dus het leuke van smaak he, de één vind dit juist mooi en de ander ziet het graag iets dunner. Ik zie het dan ook alleen maar als zinvolle feedback hoor! :grin:

Gezien het woordje bling denk ik dat de geborstelde al meer in de smaak zal vallen idd :wink:.

1 like

Vandaag ging op verzoek van een collega de Jazzmaster mee, maar na de soepele ervaring van gisteren was de stugge Hamilton band wel even wennen. Dus bij thuiskomst gelijk weer de Representor om met zijn heerlijke soepele Hirsch. Draagt comfortabel, wel even een “Kerstfoto” n.a.v. de Noirmontagne :stuck_out_tongue_winking_eye:

6 likes

Goedemorgen,
Wat is het toch een feest om Representor voor een week te zijn. Ik had hem al meermaals in het echt even gezien en gevoeld maar nog niet het genoegen om hem daadwerkelijk echt te ervaren. Ik vind het echt een heerlijke toolwatch, sportief horloge voor alle dag, maar ook een zeer nette dresser. De Representor kan eigenlijk altijd en overal.

Het enige cosmetische puntje naar mijn beleving is de dikkere bezel, maar zoals al aangegeven is deze nodig voor het binnenwerk en ik zie zelf ook wel dat het ook niet echt dunner moet want dan is wellicht de balans weg tussen kast en bezel. Daarnaast verwacht ik zeker dat de geborstelde bezel echt een goede aanvulling is in het Brunmontagne gamma.

Vanmorgen vroeg las ik weer eens zo’n verhaal over een merk dat de gevestigde horlogefabrikanten moet doen huiveren, op hun zoektocht naar een affordable quality watch … zoek niet langer want Pascal heeft het allemaal waar gemaakt met zijn Representor! En dan ook nog eens voor een prijs die drie vier keer lager ligt dan waar deze “blabla”-merken voor moeten gaan, mijn complimenten.

Ik ga vandaag nog een dagje genieten van de Representor en hem daarna doorsturen naar de volgende gelukkige. Bedankt Pascal voor het mogelijk maken en ik ben benieuwd naar de volgende versies en variaties in het Brunmontagne gamma.

5 likes