Representor for a week!

Jullie mogen mij overslaan (because reasons)

11 likes

Representor voor meer dan een week?

3 likes

Vandaag heeft @VmaxNL het horloge opgehaald, veel plezier ermee!

Ik heb deze week genoten van de Brunmontagne, wat een gaaf horloge.

Wat is het leren bandje mooi en soepel.

De puntjes, ik snap het helemaal, was geen fan, maar het maakt het horloge af.

Het rubberen bandje is ook erg comfortabel, zelf wel geen fan van de sluiting.

Maar aangezien foto’s meer zeggen dan 1.000 woorden

6 likes

Ja, nu is het horloge hier. Ik heb hem meteen omgedaan. Inderdaad een erg gaaf horloge. Dat doet me nu al verheugen op de HFLE…
Een kleine opmerking heb ik wel al. Ik heb toch liever een gewone doornsluiting… Dat is stukken comfortabeler!
Maar het groen lijkt wel de kleur van mijn auto…

:hugs:

4 likes

Leuk om te horen @Gipie!! Bedankt! Mooi dat je het horloge zo positief hebt ervaren!

Ook leuk om wederom te horen dat het horloge in het eggie toch anders over komt dan puur en alleen op de foto’s van anderen :grin:.

@VmaxNL heel veel plezier gewenst met je tijdelijke aanwinst!

Leuk om te horen dat het horloge gelijk positief opvalt!

Wellicht dat ik in de toekomst de optie voor een doornsluiting maar eens ga toevoegen dan! :wink:

2 likes

In de week, waar er punten uitgedeeld werden aan de deelnemers van het Eurovisie Songfestival, mocht ik dit horloge dragen. Om de eerste spanning te verbreken, dit horloge krijg van mij geen “douze” points.
Dat heeft minder te maken met de kwaliteit van het horloge, want het ziet er verder gewoon goed uit. Maar er zijn wel een paar dingen, waar ik me aan stoor, en dat vermindert het draagplezier van verder een goed ontworpen horloge.

Ik zal ze even op een rijtje zetten:

• Ondanks mijn niet bepaald dunne polsen (20,5cm omtrek), vond ik dit horloge juist veel te groot dragen. Dat kan komen, omdat ik graag vintage horloges draag, die meestal kleiner zijn. Ik vond het in ieder geval niet erg comfortabel. Dat kwam ook voor een deel door de dikke lederen band, die hierdoor op de zijkant van mijn polsen drukt. Ik heb het even geprobeerd met een wat soepelere bandje, en dan is het verschil wel merkbaar. Vreemd hoe iedereen dit anders kan ervaren.

• Ik kan me echt niet vinden met de gekleurde vlakken en de stippen op het horloge. Ik snap de bedoeling erachter, maar het is voor mij een afknapper. Dan had ik liever de vlakken en stippen blanco gezien. Ook vind ik de kleur net iets te veel afwijken van de wijzerplaat. Wellicht dat het met een minder blingy bezel er mooier eruit had gezien, maar zoals dit horloge eruit ziet, is het in ieder geval niet mijn smaak.

• De bandjes. Ik vond het erg fijn, dat er 3 soorten bij zaten. Waar ik normaal een absolute voorstander ben van leren bandjes, was het voor dit horloge mijn minst favoriete bandje. Het is veel te dik, ik mis de doornsluiting. De huidige sluiting vind ik erg onhandig en ook niet lekker zitten. Misschien is het ook wel de combinatie met de stugge lederen band.
    Het siliconen bandje zit echt goed, en zou ik zeker aanbevelen om het erbij te kopen.
    Maar zeer tegen de verwachtingen in, was het metalen bandje mijn favoriet. Niet alleen ziet het er erg mooi uit samen met het horloge, het draagt onverwacht zeer comfortabel, zonder veel te zwaar te worden, terwijl het toch solid links zijn. Daar moet ik echt mijn complimenten voor geven. Het is de eerste keer, dat ik een horloge het liefste op metaal droeg. De sluiting is vrijwel hetzelfde als op het leren bandje, maar werkt op de bracelet gewoon veel beter.

• Ik heb een kleine reparatie moeten uitvoeren. De rotor zat los. Het was voor mij geen onbekend probleem, dat heb ik al met een ander horloge eens mogen ervaren. Het was dan ook een quick-fix, het aandraaien van de schroef op de rotor was voldoende. Dat doet verder niets af aan de kwaliteit van het horloge. Die is gewoon goed.

• De wijzerplaat. Misschien heeft het aan het weer gelegen, maar ik kon er maar met moeite een sunburst in vinden. Is die te zien, dan is die inderdaad erg mooi. Maar anders komt de wijzerplaat matzwart over, en dan past weer niet bij de uitstraling van dit horloge. Ik heb dit horloge elders in het blauw gezien, en dat bevalt me veel beter. Daar lijkt de kleur veel levendiger. Maar dat is mijn persoonlijke voorkeur.

De HFLE heeft een witte wijzerplaat, die het horloge er heel anders uit laat zien, en ik ben dan ook oprecht nieuwsgierig, als ik deze om mijn pols mag slingeren. Het kleinere formaat met de witte wijzerplaat zullen het een heel ander horloge doen lijken, en lijkt me echt perfect. Wat ik nu al echter al weet, is dat me de bracelet me zeker zal bevallen, en dat vind ik een echte opsteker.

Eindconclusie:
Voor het design is iets voor te zeggen, al vind ik het in deze kleurstelling niet mijn horloge. De sobere wijzerplaat heeft wel wat, maar is iets te weinig sprankelend voor mijn smaak. En toch heb ik dit horloge met veel plezier gedragen. Dat komt mede door de uitstekende bracelet. De prijs-kwaliteitsverhouding is absoluut top te noemen, je krijgt veel waar voor je geld.

In ieder geval heel erg bedankt, dat ik dit horloge een week mocht dragen. Hij gaat nu door naar @Draco_Laco, die inmiddels al gereageerd heeft. Morgen stuur ik het naar hem toe.

6 likes

Mooie uitgebreide beschrijving van je week met de Representor @VmaxNL! Bedankt voor je terugkoppelingen. Ook goed om eens de andere kant van het spectrum terug te horen. Uiteindelijk is en blijft het allemaal een kwestie van smaak natuurlijk.

Bedankt ook voor het opnieuw vastzetten van de rotor! Kan hij weer even een tijdje mee dus binnen dit topic! :slight_smile:

Mooie samenvatting zo! Bedankt voor je goede zorg en uiteraard graag gedaan voor deze mogelijkheid!

Ik zie, net als jij, erg uit naar de HFLE :slight_smile:

@Draco_Laco heel veel plezier gewenst met je tijdelijke aanwinst! :slight_smile:

2 likes

Met enige vertraging hierbij alsnog mijn verslagje van één week de Brunmontagne! Ik ben geen poëet zoals velen van jullie hier wel zijn, dus mijn verslagje is wat minder uitgebreid dan jullie wellicht gewend zijn…

Allereerst mijn complimenten en dank aan @Brunmontagne voor het beschikbaar stellen, erg leuk om een weekje een horloge op visite te hebben! Het horloge was goed ingepakt en samen met de leren pouche geeft het een luxe uitstraling.

Het groene ontwerp is erg leuk voor de afwisseling met al mijn zwarte en blauwe horloges en past goed in de huidige trend. Zonder een datumvenster oogt over het algemeen erg mooi, maar het gemis van minutenindexes vind ik wel jammer – de dial oogt nu te kaal naar mijn idee.

Na de bijgeleverde bandjes gewisseld te hebben (heerlijk die quickrelease!) heb ik ook een aantal van mijn eigen bandjes geprobeerd. Het zal niet ieder z’n smaak zijn, maar ik vind dat ie verrassend veel verschillende soorten en kleuren bandjes kan hebben, erg leuk om te zien.

De kastvorm van het horloge vind ik jammer genoeg wat te vierkant, zonder ‘vlees’ aan de boven- en onderkant van het horloge. Door de lugs iets langer te maken en verder uit elkaar te zetten voor 22mm bandjes zou dat m.i. een prettiger ontwerp geven en geeft ook meer mogelijkheden ten aanzien van de aanzet van de stalen band.

7 likes

Haha ook de kortere bevindingen worden gewaardeerd hoor!
Gaaf om die combinatie met de banden te zien, ook voor mij weer een leuke eye-opener!

Haha wellicht in de toekomst. Ik heb de focus voor nu gehouden op het feit dat het horloge op deze manier qua L2L niet te groot is geworden, maar who knows! Leuke suggestie evengoed.

Mooie foto’s ook en bedankt voor je terugkoppeling! :slight_smile:

3 likes

Na wat omzwervingen door Nederland, door onwillende bezorgdiensten, is het horloge nu bij @Draco_Laco. Veel plezier ermee!

3 likes

Door wat omstandigheden met vertraging onderweg naar @Xray. Geniet ervan! Rescensie volgt…

Mozaïek
GiveMeYourDough
Batossai
Jeffstar
PDB
BAStudentje
PerSecondeWijzer
Bernie72
Kosz
Phoenix.bas
PASD
Tallahassee
Richz1986
Rockvink
Belisarius
Elderruwy
Dash
Silvester1987
Amaris
Timo9
Da_Watcher
KeesR
MichaelV
Marnixmoed
Blauwbeer
Andyman
JochemvD
WatchNext
Valentijn
Goku13
Captainslow
Juan1981
Bens
Oystein
Owengraven
JayJayVo
denvro
TwanE
PimE
Rebunted
Wilfox
fox_face
Daniel4
richardr86
Mnrk
Gipie
Josjos
VmaxNL
Draco_Laco
Xray
Roland1982
Thieuke
SE93
Hoefnix

1 like

Inmiddels in mijn bezit!

De pakketbezorger had het pakketje van @Draco_Laco bij de buren bezorgd, maar die gingen vervolgens genieten van een korte vakantie :wink:

Maar nu om de pols op rubber, wat zit dat lekker zeg! En dit weekend gaat de Representor mee op een weekendje weg .

To be continued :wink:

7 likes

Aah top! Hij is er :grin:

Gelijk mee op pad dus! Ideaal! Deel je nog even wat tropische kiekjes?! :wink:

Veel plezier met je tijdelijke aanwinst!!

1 like

Omdat ik zojuist bericht heb gehad dat er een andere fiffer mijn kant op komt heb ik mijn naam onderaan de lijst geplaatst zodat ik beide horloges voldoende draagtijd kan geven. (Als er geen bezwaren zijn natuurlijk…)

Mozaïek
GiveMeYourDough
Batossai
Jeffstar
PDB
BAStudentje
PerSecondeWijzer
Bernie72
Kosz
Phoenix.bas
PASD
Tallahassee
Richz1986
Rockvink
Belisarius
Elderruwy
Dash
Silvester1987
Amaris
Timo9
Da_Watcher
KeesR
MichaelV
Marnixmoed
Blauwbeer
Andyman
JochemvD
WatchNext
Valentijn
Goku13
Captainslow
Juan1981
Bens
Oystein
Owengraven
JayJayVo
denvro
TwanE
PimE
Rebunted
Wilfox
fox_face
Daniel4
richardr86
Mnrk
Gipie
Josjos
VmaxNL
Draco_Laco
Xray
Thieuke
SE93
Hoefnix
Roland1982

1 like

Mozaïek
GiveMeYourDough
Batossai
Jeffstar
PDB
BAStudentje
PerSecondeWijzer
Bernie72
Kosz
Phoenix.bas
PASD
Tallahassee
Richz1986
Rockvink
Belisarius
Elderruwy
Dash
Silvester1987
Amaris
Timo9
Da_Watcher
KeesR
MichaelV
Marnixmoed
Blauwbeer
Andyman
JochemvD
WatchNext
Valentijn
Goku13
Captainslow
Juan1981
Bens
Oystein
Owengraven
JayJayVo
denvro
TwanE
PimE
Rebunted
Wilfox
fox_face
Daniel4
richardr86
Mnrk
Gipie
Josjos
VmaxNL
Draco_Laco
Xray
Thieuke
SE93
Hoefnix
Roland1982
Dwarrel

1 like

Ik had niet door dat het definitief was juh! Gefeliciteerd :wink:
Zonder gekheid… Ik hoop dat het een mooi weekje was, is hij alweer op pad voor de volgende gegadigde? :slight_smile:

Waar is de representor nu? Ben wel benieuwd.
Bijna aan de beurt.:yum:

1 like

Ja inderdaad @Xray! :wink:
Had al even geïnformeerd en hij gaat hem doorsturen naar de volgende, maar dat is ook alweer even geleden haha…

Stuur je hem even door @Xray?
Thanks!

2 likes

Die is alweer een tijdje weg hoor :wink:

Komende week zal ik m’n recensie afmaken en plaatsen.

Kleine teaser; ik wil er 1 :stuck_out_tongue_winking_eye:

4 likes

Ah topper! Mooizo! Dan hoor ik graag of hij al bij @Thieuke is! :grin:

Had ik al gezegd dat je een topper bent? :face_with_hand_over_mouth: