Dank je wel, heeft zeker geholpen 
Nee zonder gekkigheid, heb een avondje hoofdpijn gehad en een paar keer gehoest. Geen centje pijn (of eigenlijk alleen maar centjespijn, niet volledig werken is als zelfstandige direct merkbaar) verder van gehad.
Heb de Representor gisteren pas op de post kunnen doen naar @rudiculous en moet vandaag tussen 13:30 en 16:00 aankomen volgens de T&T. Zo na een weekje pauze is het met de naderende kerstperiode gigantisch druk dus vooral mijn oprechte excuses voor het zo lang beslag leggen op de Representor 
Heb het horloge dus ook langer dan de rest mogen proberen, testen en dragen. Zo als het een goede rapportage betaamt als eerst maar aftrappen met de conclusie:
Mooi horloge
Dynamische dial
Leuke en weloverwogen accenten
OEM banden zonder taper
No-date
Mooi horloge
Ik vind het een erg leuk en herkenbaar horloge. Goed doordacht ook dat de opgevulde gravering ook op de kroon is aangebracht ivm de symmetrie:
Ook een gaaf detail vind ik dat tpv de overgang lugs/kast er een extra facet is aangebracht wat ik op eerdere foto’s eerder niet had gezien/mij niet was opgevallen maar in het echt de contouren erg veel goed doet:
Ik was een beetje bevreesd voor de maat gezien eerdere reacties maar dat was nergens voor nodig, prima draagbaar formaat 
Dynamische dial
Ben best gek op een mooie sunburst wijzerplaat maar vind het ook belangrijk hoe deze zich houdt zonder directe lichtinval. Ook wat dat betreft zeer geslaagd:
Leuke en weloverwogen accenten
De uitsparingen opgevuld met lak in de kleur van de wijzerplaat geven het horloge een erg herkenbaar en eigen gezicht.
De verdeling en hoeveelheid is zeer weloverwogen.
Wel zou een opvulling met een ander materiaal het horloge naar een hoger niveau qua beleving kunnen helpen. Lak is uiteraard erg praktisch (de ‘kilometerstand’ van het horloge is erg zichtbaar op de bezel maar de opvullingen doorstaan misbruik een stuk beter:
OEM banden zonder taper
Ik kan me voorstellen dat de opmerkingen over het formaat voornamelijk betrekking hebben op de stalen band. De 25mm (!) zonder taper en met PCL’s is wel echt in your face:
Ik vind het wel een beetje too much. Dat geldt in mindere mate net zo voor de rubberen en lederen band:
Ook, wederom persoonlijke voorkeur, ben ik sowieso geen fan van een vouwsluiting. Het ontbreken van een taper én de dubbele dikte van de band inclusief sluiting maakte het in dagelijks gebruik soms minder comfortabel om te dragen (bijvoorbeeld met een jas er overheen)
Gelukkig had ik nog een bandentooltje voor aan mijn sleutelhanger om wat te geraken:
Sluiting los van de rubberen band, keepers er af en weer vastzetten. Meteen een stuk beter draagbaar voor mij 
No-date
Het zou verboden moeten worden…
Natuurlijk snap ik de keuze maar voor mij is dit wel een reden om een horloge niet te kopen. Ik maak er gewoon best vaak gebruik van en bij ontbreken mis ik het echt.
De overige twee banden er ook op gehad:
De rubberen Barton is mijn favoriet qua overall score:
De Borealis tropic voelt echt geweldig, misschien wel een van de fijnste bandjes die ik in handen heb gehad. Helaas volgt de band de kastvorm niet waardoor deze dubbelklapt, automatische diskwalificatie dus in combinatie met de Representor. Daarom ook geen foto van gemaakt. Lijkt me geweldig op een horloge waar deze wel op past…
Al met al een leuk en verfrissend horloge om kennis mee te maken. Grote vraag blijft altijd: “zou je hem kopen op basis van wat je hebt ervaren de afgelopen periode?” en daarop heb ik maar één antwoord: nee…
Redenen om hem niet te kopen:
*afwezigheid datum, op dit moment voor mij een harde no-go.
*de vlakke bezel tekent heel snel af met gebruikssporen. Natuurlijk is een Fiffer hiervoor niet de beste graadmeter maar ik zie liever wat meer dieptewerking/minder platte vlakken.
*in de collectie zit reeds een groene sunburst mét datum:
*er is al een HFLE2021 onderweg (met datum
)
Bovenstaande is dus puur een overweging op basis van persoonlijke voorkeuren maar vooral omstandigheden. Zou ik iemand anders een Representor aanraden als de criteria wel overeenkomen? Absoluut!
Hopelijk beland de Fiffer snel bij de volgende tijdelijke eigenaar. Veel plezier er van!
Bedankt @Brunmontagne voor het ter beschikking stellen. Zeer sympathiek en een erg leuke manier om met horloges kennis te maken zonder ze direct te kopen