Representor for a week!

image

Mozaïek
GiveMeYourDough
Batossai
Jeffstar
PDB
BAStudentje
PerSecondeWijzer
Bernie72
Kosz
Phoenix.bas
PASD
Tallahassee
Richz1986
Rockvink
Belisarius
Elderruwy
Dash
Silvester1987
Amaris
Timo9
Da_Watcher
KeesR
MichaelV
Marnixmoed
Blauwbeer
Andyman
JochemvD
WatchNext
Valentijn
Goku13
Captainslow
Juan1981
Bens
Oystein
Owengraven
JayJayVo
denvro
TwanE
PimE
Rebunted
Wilfox
fox_face
Daniel4
richardr86
Mnrk
Gipie
Josjos
VmaxNL
Draco_Laco
Xray
Thieuke
SE93
Hoefnix
Dwarrel
TomHagen
TeunR69
Roland1982
Phodebimos
Flex
DartVader1972 :point_left:
Rik

2 likes

Bedankt voor de goede zorg!

Leuk om te horen! Vooral aangezien jouw enthousiasme in je openingspost. Zodra de nieuwe modellen er zijn meld ik mij uiteraard direct op het forum! :slight_smile:
Je vriendin heeft hem tijdens de week niet stiekem een keer ingepikt? :wink:

Kijk dat maakt het nou leuk! Bedankt, de band staat er zeker goed op!

Gelukkig hapt @Rik gelijk al toe! :slight_smile:
Verder kan iedereen hem gerust nog eens proberen hoor, zelfs als je de blauwe variant al eens om de pols hebt gehad. In dat geval ben ik helemaal benieuwd aangezien groen het een heel ander horloge maakt.

1 like

Het is al even stil hier! Hoe is je weekje bevallen @anon59672990EV? :slight_smile:
En is hij al op weg naar @Rik?

Dat lijkt mij heel sterk aangezien ik mijn gegevens nog niet heb gedeeld maar ik sluit niks uit :man_shrugging:t2:

1 like

Zou hem graag hier eens naast de rest van de aanwezige horloges houden! Vooral benieuwd naar de kleur, het moderne design en hoe het horloge valt op mijn vrouwenpolsje. Zie dat de lijst nu mooi kort is dus heb mezelf eronder gezet :slight_smile:

Mozaïek
GiveMeYourDough
Batossai
Jeffstar
PDB
BAStudentje
PerSecondeWijzer
Bernie72
Kosz
Phoenix.bas
PASD
Tallahassee
Richz1986
Rockvink
Belisarius
Elderruwy
Dash
Silvester1987
Amaris
Timo9
Da_Watcher
KeesR
MichaelV
Marnixmoed
Blauwbeer
Andyman
JochemvD
WatchNext
Valentijn
Goku13
Captainslow
Juan1981
Bens
Oystein
Owengraven
JayJayVo
denvro
TwanE
PimE
Rebunted
Wilfox
fox_face
Daniel4
richardr86
Mnrk
Gipie
Josjos
VmaxNL
Draco_Laco
Xray
Thieuke
SE93
Hoefnix
Dwarrel
TomHagen
TeunR69
Roland1982
Phodebimos
Flex
DartVader1972 :point_left:
Rik
Rudiculous

1 like

Je stalen band verhaal snap ik helemaal.
Zelf heb ik drie BM’s en ik draag ze op een Langstone band van Watchgecko. Helemaal mat en met glimmende centerlinks ( 16,5 cm polsjes )
Imho net iets minder aanwezig en super kwaliteit ook.


3 likes

Mozaïek
GiveMeYourDough
Batossai
Jeffstar
PDB
BAStudentje
PerSecondeWijzer
Bernie72
Kosz
Phoenix.bas
PASD
Tallahassee
Richz1986
Rockvink
Belisarius
Elderruwy
Dash
Silvester1987
Amaris
Timo9
Da_Watcher
KeesR
MichaelV
Marnixmoed
Blauwbeer
Andyman
JochemvD
WatchNext
Valentijn
Goku13
Captainslow
Juan1981
Bens
Oystein
Owengraven
JayJayVo
denvro
TwanE
PimE
Rebunted
Wilfox
fox_face
Daniel4
richardr86
Mnrk
Gipie
Josjos
VmaxNL
Draco_Laco
Xray
Thieuke
SE93
Hoefnix
Dwarrel
TomHagen
TeunR69
Roland1982
Phodebimos
Flex
DartVader1
Rik
Ridiculous
Engel

Ook maar eens proberen!

2 likes

@Brunmontagne

Horloge gaat maandag op de post naar de volgende.
Review komt als het goed is dit weekend.
:+1:t2::ok_hand:t2:

1 like

Topper! Ben benieuwd! :slight_smile:

1 like

Representor for a week.

Horloge komt binnen.
Het doosje gaat volgens mij al heel lang mee, gezien het aantal lagen plakband. Zelfs duct tape is gebruikt.

Dan waar het omgaat.

De Representor…. wat mij opvalt is het formaat. Iedereen heeft het over het formaat. Vele vinden hem te groot. Ikzelf ben blijkbaar van flinke polsen voorzien, want hij past perfect.
Dus over het formaat hoor je mij niet.

Dan het horloge zelf. Qua uitvoering, ben ik niet zo weg van de gelakte delen op de bezel en kast. Dat komt voor mij een beetje cheap over.
Daar zou ikzelf nooit voor gekozen hebben als ontwerper.

De dial is mooi clean.
Alleen de naam, geen lappen tekst zoals Rolex dat doet. Mooi.
Strakke wijzers, die (gelukkig) ook niet op de wijzers van andere merken lijken.

De banden.
Hij is een behoorlijke bandenslet.
Echt elk bandje dat erbij zit past. Dan bedoel ik natuurlijk niet qua afmeting.
De stalen band is mooi qua kwaliteit. Jammer dat hij niet tapered.

Dan komt mijn zoon binnen. 15 jaar en al helemaal weg van horloges. “Pap als ik later een fulltime baan heb, ga ik sparen voor een Rolex…!” Deze taal hoor ik wekelijks.
Maar goed. Hij pakt de Representor van tafel. “Zo die is gaaf…!” hij doet hem gelijk om en kijkt er voor bewondering naar. “Wat kost deze?” Dat weet ik niet eens, we zoeken het samen op en zijn verbaasd over de prijs. Zoveel horloge voor die prijs. Top gedaan.

Nu de hamvraag…
Zou ik deze kopen.
Ja. Hoe zou ik dit horloge dan zien.
Als een werkpaard.
Dit horloge zou bij mij mee de tuin ingaan, mee gaan klussen etc. Dit horloge moet je gebruiken, dan wordt hij steeds mooier.
Niet afraggen, gebruiken.

Top horloge.
@Brunmontagne bedankt voor het mogelijk maken van deze actie.

Nu weer inpakken voor de volgende. Zelfde doosje, nog meer tape erop. Ook Duct tape.

13 likes

Haha mooi beschreven! Ik ga bijna uitzien naar de dag dat ik het doosje zelf weer eens in ontvangst mag nemen.

Fijn te horen! Het mooie is dat ik dat ook vaak hoor bij mensen met kleine polsen, dus ergens heb ik een soort van sweetspot gevonden denk ik :slight_smile:.

Kijk dat vind ik interessant! Stel, stel ik wil de accenten behouden. Waar zou jij de opvulling mee doen? Dit is namelijk een vraag waar ik al langer mee bezig ben.

Jaa het is echt een bandenslet haha. Ik experimenteer er zelf ook lekker op los. Ik ben het met je eens vwb de stalen band. Ik ben er zeker tevreden over maar ik merk dat de nieuwe geplande stalen banden, met taper, wellicht nog wel voor een mooier geheel zorgen.

Kijk dat hoor ik graag! :slight_smile:

Haha heerlijk zeg! Dat zijn de leuke dingen om te lezen! Bedankt ook overigens. :slight_smile:

Dat klinkt goed zeg! Ik ben nu al benieuwd hoe het horloge in kwestie er dan na een X periode uit ziet :slight_smile:.

Graag gedaan, en jij uiteraard bedankt voor je leuke bijdrage. Heb het weer met veel plezier gelezen!

@Rik, veel plezier met de tijdelijke aanwinst!! :slight_smile:

5 likes

Dan zijn de verzendkosten bijna het dubbele door het gewicht aan plakband :joy:

Ik zou (indien je de accenten wil behouden) de delen helemaal met lak opvullen en dan gelijk met de bezel en kast polijsten. Of bijvoorbeeld vullen met een andere kleur staal. Ook deze helemaal opvullen en dan gelijk polijsten met de rest.

Mooi vooruitzicht :+1:t2:

Via track and trace zag ik dat @Rik hem inmiddels binnen heeft. :facepunch:t2:

1 like

Hij is binnen inderdaad, binnenkort meer uitgebreid reageren maar nu slapen.

Bedankt voor het opsturen @anon59672990EV en voor het mogelijk maken @Brunmontagne :+1:t2:

5 likes

Hahaha dat pakket is al een beleving op zich dus!

Interessant! Ik wil inderdaad nog eens kijken of ik die delen kan opvullen met andere materialen. Dat kan staal zijn, misschien wel een mooi soort (edel)steen of een ander mooi materiaal. Het maakt voor mij toch wel een beetje het horloge dus ik zou het graag behouden. Bedankt voor het meedenken!

Kan niet wachten tot ik ze jullie kan aanbieden! Sterker nog, een Representor met de nieuwe stalen band en geborstelde bezel zal voor jou wellicht nog beter passen gezien jouw insteek het horloge écht te willen dragen.

Ik zag verder de post van Rik al, bedankt voor de goede zorg!

Graag gedaan! Veel plezier gewenst deze week :slight_smile:.

1 like

Dank je wel maar het worden twee weken, ben positief getest op Covid dus mag niet naar het postkantoor om het pakket te versturen :pensive:

1 like

Ah dan brengt de Representor in dit geval dus wat echt positiefs voor de komende periode. :smirk:

Shit man, niks aan te doen uiteraard. Beterschap!!

Dank je wel, heeft zeker geholpen :nerd_face:

Nee zonder gekkigheid, heb een avondje hoofdpijn gehad en een paar keer gehoest. Geen centje pijn (of eigenlijk alleen maar centjespijn, niet volledig werken is als zelfstandige direct merkbaar) verder van gehad.

Heb de Representor gisteren pas op de post kunnen doen naar @rudiculous en moet vandaag tussen 13:30 en 16:00 aankomen volgens de T&T. Zo na een weekje pauze is het met de naderende kerstperiode gigantisch druk dus vooral mijn oprechte excuses voor het zo lang beslag leggen op de Representor :neutral_face:

Heb het horloge dus ook langer dan de rest mogen proberen, testen en dragen. Zo als het een goede rapportage betaamt als eerst maar aftrappen met de conclusie:

:heavy_plus_sign: Mooi horloge
:heavy_plus_sign: Dynamische dial
:heavy_plus_sign: Leuke en weloverwogen accenten
:heavy_minus_sign: OEM banden zonder taper
:heavy_minus_sign: No-date

Mooi horloge
Ik vind het een erg leuk en herkenbaar horloge. Goed doordacht ook dat de opgevulde gravering ook op de kroon is aangebracht ivm de symmetrie:

Ook een gaaf detail vind ik dat tpv de overgang lugs/kast er een extra facet is aangebracht wat ik op eerdere foto’s eerder niet had gezien/mij niet was opgevallen maar in het echt de contouren erg veel goed doet:

Ik was een beetje bevreesd voor de maat gezien eerdere reacties maar dat was nergens voor nodig, prima draagbaar formaat :+1:t2:

Dynamische dial
Ben best gek op een mooie sunburst wijzerplaat maar vind het ook belangrijk hoe deze zich houdt zonder directe lichtinval. Ook wat dat betreft zeer geslaagd:

Leuke en weloverwogen accenten
De uitsparingen opgevuld met lak in de kleur van de wijzerplaat geven het horloge een erg herkenbaar en eigen gezicht.
De verdeling en hoeveelheid is zeer weloverwogen.
Wel zou een opvulling met een ander materiaal het horloge naar een hoger niveau qua beleving kunnen helpen. Lak is uiteraard erg praktisch (de ‘kilometerstand’ van het horloge is erg zichtbaar op de bezel maar de opvullingen doorstaan misbruik een stuk beter:

OEM banden zonder taper
Ik kan me voorstellen dat de opmerkingen over het formaat voornamelijk betrekking hebben op de stalen band. De 25mm (!) zonder taper en met PCL’s is wel echt in your face:

Ik vind het wel een beetje too much. Dat geldt in mindere mate net zo voor de rubberen en lederen band:

Ook, wederom persoonlijke voorkeur, ben ik sowieso geen fan van een vouwsluiting. Het ontbreken van een taper én de dubbele dikte van de band inclusief sluiting maakte het in dagelijks gebruik soms minder comfortabel om te dragen (bijvoorbeeld met een jas er overheen)

Gelukkig had ik nog een bandentooltje voor aan mijn sleutelhanger om wat te geraken:

Sluiting los van de rubberen band, keepers er af en weer vastzetten. Meteen een stuk beter draagbaar voor mij :blush:

No-date
Het zou verboden moeten worden…

Natuurlijk snap ik de keuze maar voor mij is dit wel een reden om een horloge niet te kopen. Ik maak er gewoon best vaak gebruik van en bij ontbreken mis ik het echt.

De overige twee banden er ook op gehad:
De rubberen Barton is mijn favoriet qua overall score:

De Borealis tropic voelt echt geweldig, misschien wel een van de fijnste bandjes die ik in handen heb gehad. Helaas volgt de band de kastvorm niet waardoor deze dubbelklapt, automatische diskwalificatie dus in combinatie met de Representor. Daarom ook geen foto van gemaakt. Lijkt me geweldig op een horloge waar deze wel op past…

Al met al een leuk en verfrissend horloge om kennis mee te maken. Grote vraag blijft altijd: “zou je hem kopen op basis van wat je hebt ervaren de afgelopen periode?” en daarop heb ik maar één antwoord: nee…

Redenen om hem niet te kopen:
*afwezigheid datum, op dit moment voor mij een harde no-go.
*de vlakke bezel tekent heel snel af met gebruikssporen. Natuurlijk is een Fiffer hiervoor niet de beste graadmeter maar ik zie liever wat meer dieptewerking/minder platte vlakken.
*in de collectie zit reeds een groene sunburst mét datum:

*er is al een HFLE2021 onderweg (met datum :grimacing:)

Bovenstaande is dus puur een overweging op basis van persoonlijke voorkeuren maar vooral omstandigheden. Zou ik iemand anders een Representor aanraden als de criteria wel overeenkomen? Absoluut!

Hopelijk beland de Fiffer snel bij de volgende tijdelijke eigenaar. Veel plezier er van!

Bedankt @Brunmontagne voor het ter beschikking stellen. Zeer sympathiek en een erg leuke manier om met horloges kennis te maken zonder ze direct te kopen :smiling_face_with_three_hearts:

10 likes

Ik heb een bal tape ontvangen, dank u @Rik en voorgangers. Denk dat het het beste is als ik het horloge na de kerst verstuur naar @Engel, als dat akkoord is natuurlijk. Ik ga eens lekker aan het vergelijken ondertussen!

6 likes

Vanzelfsprekend kerel! :partying_face: kijk er naar uit!

2 likes

Leuk uitgebreid verhaal om te lezen @Rik! Bedankt! :slight_smile:
Uiteraard graag gedaan voor deze (uitgebreide) week en mooi dat:

:wink:
Gelukkig viel het allemaal dus mee!

Kijk goede feedback! Blij ook dat de nieuwe stalen banden en de HFLE in dit geval die 2 gebreken direct voor je oplossen :slight_smile:. De datum komt nog niet vast in het assortiment maar de nieuwe banden uiteraard wel, ook voor deze 42mm kast komt er een nieuwe.

Leuk dat het je is opgevallen! Aangezien de horloges met de hand worden nabewerkt komt het wel eens voor dat het bij het ene horloge iets meer naar voren komt dan bij de ander :slight_smile:.

Goed punt! Eerder werd het ook enkele malen geopperd hier in het topic zag ik. Daar wil ik zeker wat mee gaan doen. Ben ook erg tevreden over de robuustheid van de lak! Ga ik mee aan de slag.

Hij is onderhand al flink wat rond geweest natuurlijk en inderdaad de gepolijste bezel heeft mooi wat bewijzen daar van. Er komt ook een Representor bij met geborstelde bezel dus dat zal een mooie oplossing kunnen bieden die liever die gebruikssporen uit de weg gaan :slight_smile:.

Yeah! ik zie er net zo naar uit als jullie in ieder geval!

Nogmaals graag gedaan hoor! Ik wens @rudiculous veel plezier met de tijdelijke aanwinst en zie uit naar je bevindingen! Zo te zien is hij mooi robuust verstuurd haha. Geniet van je iets verlengde week!

2 likes