Representor for a week!

Met enorm veel plezier de afgelopen dagen dit topic door gescrold. Wat een lef, wat een geweldig idee om je eigen horloge zo door een grote groep horloge “freaks” te laten beoordelen. Heel graag maak ik ook gebruik van de mogelijkheid Representor for a week te zijn! Erg benieuwd naar de groene sunburst. Heb deze kleur nog niet in de collectie.

2 likes

Dan natuurlijk wel mijn naam aan de lijst toevoegen :grimacing:
Mozaïek
GiveMeYourDough
Batossai
Jeffstar
PDB
BAStudentje
PerSecondeWijzer
Bernie72
Kosz
Phoenix.bas
PASD
Tallahassee
Richz1986
Rockvink
Belisarius
Elderruwy
Dash
Silvester1987
Amaris
Timo9
Da_Watcher
KeesR
MichaelV
Marnixmoed
Blauwbeer
Andyman
JochemvD
WatchNext
Valentijn
Goku13
Captainslow
Juan1981
Bens
Oystein
Owengraven
JayJayVo
denvro
TwanE
PimE
Rebunted
Wilfox
fox_face
Daniel4
richardr86
Mnrk
Gipie
Josjos
VmaxNL
Draco_Laco
Xray
Thieuke
SE93
Hoefnix
Dwarrel
TomHagen
TeunR69
Roland1982
Phodebimos
Flex
DartVader1
Rik
Ridiculous
Engel
RobinJ

2 likes

Haha lijkt me handig inderdaad! Leuk Robin! Was een beste pil om doorheen te lezen denk ik? :wink:

Hahaha, dat was het zeker. Heeft me wat nachtrust gekost :sleeping:

Hahaha dat wil ik wel geloven inderdaad! Nog even geduld en dan wordt het vele wachten/lezen beloond :wink: . Ben heel benieuwd wat je er van gaat vinden!

Er zijn leden die aanzienlijk langer hebben moeten wachten! Die paar weekjes komt wel goed. Houden de spanning er nog lekker in.
Alvast mijn dank voor de mogelijkheid dit horloge persoonlijk te kunnen ervaren @Brunmontagne .

1 like

Nu ben ik inmiddels ook reuze benieuwd geworden hoe het horloge in real life is en heb mezelf maar onderaan de lijst toegevoegd. Leuk om straks in het nieuwe jaar eens te kijken :smiley:

Mozaïek
GiveMeYourDough
Batossai
Jeffstar
PDB
BAStudentje
PerSecondeWijzer
Bernie72
Kosz
Phoenix.bas
PASD
Tallahassee
Richz1986
Rockvink
Belisarius
Elderruwy
Dash
Silvester1987
Amaris
Timo9
Da_Watcher
KeesR
MichaelV
Marnixmoed
Blauwbeer
Andyman
JochemvD
WatchNext
Valentijn
Goku13
Captainslow
Juan1981
Bens
Oystein
Owengraven
JayJayVo
denvro
TwanE
PimE
Rebunted
Wilfox
fox_face
Daniel4
richardr86
Mnrk
Gipie
Josjos
VmaxNL
Draco_Laco
Xray
Thieuke
SE93
Hoefnix
Dwarrel
TomHagen
TeunR69
Roland1982
Phodebimos
Flex
DartVader1
Rik
Ridiculous
Engel
RobinJ
Plees

2 likes

Haha dat is zeker waar. Graag gedaan uiteraard, jullie allen bedankt voor jullie enthousiasme!

Leuk!! Ik ben benieuwd hoe je het gaat ervaren! :slight_smile:

1 like

Horloge is vertrokken naar @Engel! Excuses voor de vertraging, drukke dagen! Ik zal binnenkort mijn ervaring delen :slight_smile:

2 likes

Zag al een mailtje binnenkomen! Super kerel :pray:t4:

2 likes

Hij is binnen @rudiculous , bedankt weer!


5 likes

Zo, na een aantal dagen om de pols (inclusief een nachtje :stuck_out_tongue_winking_eye:) heb ik een beeld kunnen vormen van de Brunmontagne! Die wil ik dan graag met jullie delen:

De unboxing experience:


Iedere keer als je een “nieuw” horloge ontvangt is het weer als kerst. De spanning van het wachten en het uitpakken. Genieten! Want daar is ie dan, Hollands Glorie als ik het dan zo mag omschrijven.

Vanzelfsprekend mocht ie gelijk om de pols. Mijn persoonlijke traditie is dat een nieuw horloge gelijk minimaal 24 uur om de pols moet inclusief slapen. Want als je dat niet overleefd, dan gaat het m sowieso niet worden.

Dan vind ik er natuurlijk ook wel wat van. Laat ik voorop stellen; een Fiffer ga in niet proberen als het me niets lijkt. Op de foto’s vond ik de Representor al een aantrekkelijk horloge om te zien en dat is na een paar dagen absoluut nog steeds zo. Ik zal vertellen waarom:

  1. Looks. Minimalistisch, maar ook juist diepgang qua hoeken en rondingen. De bezel en de ring, op de juiste plekken gepolijst. Ik vind het mooi! En die sunburst! De Representor springt er uit door een aantal designfeatures zoals de stippen op de ring en strepen op de bezel die ik nog nergens anders gezien hebt. Een hate it or love it feature, persoonlijk vind ik het wel wat hebben.

  2. Draagcomfort. Natuurlijk, de band bepaald een groot deel van het draagcomfort van een horloge. Nu zijn de banden (staal, leer, siliconen) die er bij zitten zeker comfortabel (al was ik persoonlijk minder fan van de leren band omdat die vrij breed is). Maar op mijn 19cm pols vallen de lugs perfect. Daarnaast is het gewicht van de Representor fijn, zeker niet te licht of zwaar maar wel aanwezig. Mijn favoriete band was trouwens de Barton Elite siliconen die erbij zat. Ik heb er gelijk een besteld voor mijn Seiko SSC448P1 vanwege het draagcomfort en de uitstraling.

  3. Prijs-kwaliteit verhouding. Saffierglas, zichtvenster, prima betrouwbaar uurwerk en een uniek design, enough said vind ik! Geen duizenden euro’s voor iets met een echt eigen smoel, daar kunnen een hoop merken nog wat van leren.

Wat zou mijn perfecte Brunmontagne Representor zijn?
Een Fiffer is zoals ie is, maar vaak heb je bij een horloge wat plussen en minnen ( ik in ieder geval wel bij vrijwel mijn eigen collectie…). Persoonlijk zou ik niet gaan voor een groene kleur;
de compleet zwarte in de collectie van Brunmontagne daarentegen, wat een tof ding! Als ik mocht customized zou ik iets met goud doen, rosegoud of geelgoud, in combinatie met zwarte accenten en een dial met reliëf, zoals de HF2021. De stippen op de ring en de strepen op de bezel, die typerend zijn voor de Representor, zou ik dan gelijk meenemen, en een datumvenster. En minimaal lumedots voor de leesbaarheid in het donker (Met een baby in huis is het namelijk handig om te weten hoe laat het is als ze lopen te spoken :sweat_smile:). Anyway, misschien komt zoiets nog eens in de collectie :wink:.

Maandag gaat de Representor op reis naar de volgende in de lijst!

@Brunmontagne hartelijk dank voor het beschikbaar stellen! Je hebt een mooi product in handen en ik ben benieuwd naar wat de toekomst allemaal gaat brengen voor Brunmontagne!

5 likes

Ah de week is alweer voorbij gevlogen zie ik!

Haha die had ik nog niet eerder voorbij zien komen! Een echte goede test zullen we maar zeggen :slight_smile:. Zo te zien heeft hij dat overleefd! :slight_smile:

Leuke inzichten! Uiteraard punten die vaker zijn benoemd maar dat neemt niet weg dat ik het nog steeds erg interessant vind om terug te lezen!

Leuk om de echte BM features weer terug te zien komen, in positieve zin ook nog eens!

Interessant en iets waar ik zeker naar wil gaan kijken! Ik blijf er ook op terug komen dat ik de band die @GiveMeYourDough ooit als eerste suggereerde, de canvas band, wil laten terugkomen.

Blijft mooi om dit terug te lezen!

Met een beetje mazzel is deze er eind deze maand weer! Die verkoop ging op het einde zo hard en de vraag hier naar is erg hard toegenomen.

Haha goede punten! Vooralsnog zijn deze 2 punten nog niet meegenomen in de aankomende levering. Wellicht in de (nabije) toekomst! :slight_smile:

Bedankt voor je leuke bijdrage en voor de goede zorg. Uiteraard graag gedaan voor wat betreft het beschikbaar stellen! We zijn bezig met mooie plannen voor de toekomst dus ik kan niet wachten om hier een mooi vervolg aan te geven!

4 likes

:sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses:

Goed idee. Een mooie lichtgrijze zou tof zijn bij die nieuwe dial :ok_hand:t3:

7 likes

Haha top! Die inderdaad, bedankt. :wink:
Heb er al naar geïnformeerd in ieder geval!

Die zal zeker gaaf staan.

3 likes

Super mooie band, maar vooral de foto’s!!! :sunglasses::sunglasses::sunglasses:

2 likes

Representor is zojuist aangetekend en verzekerd verzonden richting @RobinJ :tada::raising_hand_man:t4:

2 likes

Kleine review met mijn bevindingen van de Representor! Het zal veel herhaling zijn, maar ik doe het lekker toch :smiley: Ontvangen op stalen band, op mijn 17,5cm polsje zat die net niet naar mijn zin. Overgezet op de originele leren strap en klaar om te gaan:

Kast
Eigenzinnig en uniek. Specifieke elementen zoals het ontwerp van de crownguards en de manier hoe de lugs afbuigen kan ik waarderen. Het design en afwerking van de ingevulde kleuren vind ik te overheersend. Persoonlijk had ik iets fijnere lijnen passender gevonden bij het totaalplaatje.

Lunette
Te Hublot voor mij, of mag ik dat niet zeggen? :stuck_out_tongue: Een enkele lumepip op 12 had ik voldoende gevonden. Ook had het mooi gevonden als de lunette iets schuin had afgelopen, of wellicht een brush? Iets aan de uitstraling past niet helemaal bij het geheel, maar lastig vast te stellen wat precies.

Wijzerplaat:
Mooie, strakke wijzerplaat. Slanke uurmarkeringen die goed passen bij het horloge. De stalen “12” ook, die doet mij denken aan de 2000 serie Tag Heuer. Omdat er op de Representor geen minuut markeringen staan (terecht), vind ik de keuze voor een stukje uurmarkering op de 12-uurs positie zeer passend. Een andere overeenkomst met een 2000 series is de sunburst plaat (wk-1113). De Representor heeft echter een vleugje zwart in de burst, waardoor het geheel net wat meer diepte en speelsheid heeft. Afgeronde wijzerpunten hadden de wijzers voor mij perfect passend gemaakt bij de uurmarkeringen. Die overigens, om in herhaling te vallen, een likje lume nodig hebben.

Band
Goed passend bij het horloge, een match qua kleur en uitstraling. Net als de stalen band ook redelijk chunky. Vlindersluiting niet mijn ding. Ik ben onderstaande sluiting gewend, iets vlakker op de pols en makkelijker te bedienen. Naar mijn mening zou een vergelijkbaar systeem met bijbehorend design goed bij de Representor passen. Het systeem om de band te verstellen is echter wel superieur aan onderstaand design. Een pinnetje die in de gaten valt houdt de band heel, bij de Tag Heuer sluiting klem je de band vast waardoor je de band samenperst.

Tot Slot
Een aantal dingen nog niet benoemd, vooral de prijs/kwaliteit. Materialen voelen goed, gewicht is lekker, uurwerk degelijk, prijs naar mijn mening laag voor wat je krijgt. Ik wil vergelijkingen maken met bovenstaande Tag Heuer 2000, of een Aquaracer, want dat is het referentiemateriaal wat ik heb. Dit is echter niet te doen, de Representor staat daar te ver vanaf. Ik dacht wel meteen aan Seiko toen ik het horloge vasthad, wat naar mijn inziens een compliment is voor hoe het horloge aanvoelt en de prijs waarvoor het aangeboden wordt.

Trouwens mooi hoe het boekje in het compacte doosje zit, elegante oplossing en nog niet eerder gezien.

Ik wens je veel succes met het uitbouwen, ontwerpen en verkopen van je prachtige, Nederlandse merk @Brunmontagne. Bedankt voor het beschikbaar stellen van dit horloge, ik heb het met veel plezier een volle week gedragen! Zo rond kerst paste de groene kleur perfect.:slight_smile:

6 likes

Mozaïek
GiveMeYourDough
Batossai
Jeffstar
PDB
BAStudentje
PerSecondeWijzer
Bernie72
Kosz
Phoenix.bas
PASD
Tallahassee
Richz1986
Rockvink
Belisarius
Elderruwy
Dash
Silvester1987
Amaris
Timo9
Da_Watcher
KeesR
MichaelV
Marnixmoed
Blauwbeer
Andyman
JochemvD
WatchNext
Valentijn
Goku13
Captainslow
Juan1981
Bens
Oystein
Owengraven
JayJayVo
denvro
TwanE
PimE
Rebunted
Wilfox
fox_face
Daniel4
richardr86
Mnrk
Gipie
Josjos
VmaxNL
Draco_Laco
Xray
Thieuke
SE93
Hoefnix
Dwarrel
TomHagen
TeunR69
Roland1982
Phodebimos
Flex
DartVader1
Rik
Ridiculous
Engel
RobinJ
Plees
Lastgentlemen

2 likes

Bedankt voor je uitgebreide terugkoppeling met mooie suggesties! Inderdaad wat punten die ook eerder benoemd zijn maar hey, dat is alleen maar mooi natuurlijk :slight_smile:.

Interessant! Hoe had je dat qua fijnere lijnen in gedachten? Zeg maar in plaats van de huidige graveringen op de kast?

Haha dat mag je uiteraard zeggen! Ik heb al wel vaker gehoord dat er overeenkomsten zijn met andere horloges, iets waar ik destijds niet bewust voor gekozen heb :slight_smile:. Heb overigens nog wel leuke plannen voor de lunettes voor de toekomst. Ik denk zelfs dat ik deels al naar jouw smaak gehandeld heb met de nieuwe Representors met de geborstelde bezel of zelfs de, zo is hij iig al benoemd in het andere topic, naked bezel haha. Ik snap wel wat je bedoelt met het geheel denk ik, de variant met de geborstelde bezel maakt het iets meer een geheel naar mijn idee. En iets schuin… Ook die staat op de planning! :slight_smile:

Dit is natuurlijk het mooie van smaak. Leuk idee ook qua wijzerpunten en dat je specifiek ook nog even de groen kleur benoemd. Als ik je een vraag terug mag stellen… Ik krijg wel eens de opmerking dat de foto’s op de website geen recht doen aan de groene kleur die het in het echt is. Ben je het daar mee eens?

Ook hier kan ik me in vinden! De huidige stalen band is inderdaad chunky tov de nieuwe aankomende band. Komt ook door de taper natuurlijk, of juist het gebrek hier aan haha. Die sluiting heb ik inderdaad al eens laten maken en ik ben het met je eens dat die erg mooi zou kunnen staan! Komt op de lijst.

Dit blijf ik een mooi compliment vinden, bedankt! Ik probeer ook nog steeds elke keer opnieuw verbeteringen door te voeren bij elke nieuwe oplage :slight_smile:.

Haha je hebt goed op de details gelet zie ik, top!

Heel erg bedankt! Het gaat allemaal al best vlot zo en ik begrijp uit jouw bericht ook dat ik op de goede weg ben! Nu nog zorgen dat het allemaal nog mooier en beter gaat worden :slight_smile:
Graag gedaan uiteraard en jij nogmaals bedankt voor je feedback!

1 like