Representor for a week!

[quote=“LastGentlemen, post:825, topic:264008, full:true”]
Mozaïek
GiveMeYourDough
Batossai
Jeffstar
PDB
BAStudentje
PerSecondeWijzer
Bernie72
Kosz
Phoenix.bas
PASD
Tallahassee
Richz1986
Rockvink
Belisarius
Elderruwy
Dash
Silvester1987
Amaris
Timo9
Da_Watcher
KeesR
MichaelV
Marnixmoed
Blauwbeer
Andyman
JochemvD
WatchNext
Valentijn
Goku13
Captainslow
Juan1981
Bens
Oystein
Owengraven
JayJayVo
denvro
TwanE
PimE
Rebunted
Wilfox
fox_face
Daniel4
richardr86
Mnrk
Gipie
Josjos
VmaxNL
Draco_Laco
Xray
Thieuke
SE93
Hoefnix
Dwarrel
TomHagen
TeunR69
Roland1982
Phodebimos
Flex
DartVader1
Rik
Ridiculous
Engel
RobinJ
Plees
Lastgentlemen
Caspertof

Over 67 weken aan de beurt. Ben benieuwd!

1 like

Wat is eigenlijk de gedachte achter die 4 stippen? Zit daar een verhaal achter? En als dat zo is zou je dat niet een groter onderdeel moeten maken van de marketing? Een stukje historie maakt een horloge ook interessant.

Fromanteel is bijvoorbeeld een perfect voorbeeld van goede marketing/branding.

1 like

4 weken :kissing_smiling_eyes:

1 like

Haha ik kan er een mooi verhaal van maken, zoals bv een Fromanteel inderdaad ook doet, maar nee. Ik vond het eigenlijk gewoon mooi :slight_smile:. Neemt niet weg dat het wel gaaf is dat het onderhand wel steeds meer een BM element begint te worden, dus ik omarm het graag. :slight_smile:

2 likes

:tada: ontvangen @Engel. Super bedankt. Ik ga er eens goed voor zitten. Super benieuwd naar de groene dial en het totale gevoel.

4 likes

Ik weet dat de lijnen een bewuste keuze in het design zijn. Maar ongeacht of iemand er van houdt of niet, vind ik ze wat te grof qua formaat. Ze geven me een klodderig gevoel wat versterkt wordt door de mate van precisie waarmee ze ingevuld zijn. Iets slankere lijnen zouden beter passen bij de simpliciteit/elegantie van het horloge, naar mijn mening.

Gaaf! Ik heb het net even bekeken en de nieuwe ontwikkelingen zijn inderdaad richting mijn smaak.

Ja, een sunburst-probleem :stuck_out_tongue: Video’s en natuurlijk daglicht is het enige wat echt werkt naar mijn idee. Bij het verkopen van nieuwe horloges en het strakke design van je site past het denk ik niet om de Instagram aanpak van wristshots in natuurlijk daglicht toe te voegen. Misschien zou je een productvideo kunnen proberen waar het horloge heen en weer beweegt zodat de burst duidelijk zichtbaar is.

Erg gaaf dat je dit topic oppakt als een echt “review”-topic en de meningen van een paar willekeurige horlogeliefhebbers ter harte neemt. Zal niet altijd even makkelijk zijn!

Mocht je iets terug willen doen, volgen op Insta helpt altijd :slight_smile:

1 like

Interessant! Ik ben ook van plan om in de toekomst te gaan kijken naar andere materialen voor de opvulling. Er kwam al eens het idee van rubber, eventueel een ander metaal of zelfs (edel)stenen. Wellicht dat alleen de belijning als een soort contour inderdaad ook interessant kan zijn! Zonder opvulling als het ware.

Ah leuk te horen! De nieuwe geborstelde bezel geeft het horloge gelijk een andere look!

Haha das de uitdaging inderdaad! Maar ook daar wordt aan gewerkt! :slight_smile:
Ik heb al eens een dergelijke video laten maken van de blauwe Representor. Wellicht moet ik nog eens kijken naar groen inderdaad. Die contrasteert zelfs het meest naar mijn gevoel.

Uiteraard! 1 vind ik het erg leuk om jullie feedback te ontvangen en 2 is het ook gewoon goed om te luisteren naar anderen. Iedereen kijkt ergens weer anders tegenaan. De één vind iets weer geweldig wat een ander niet kan bekoren. Ik ben dagelijks met de horloges bezig en wil tunnelvisie ook voorkomen.

Uiteraard! Roept u maar! Er zijn vast meer mensen die actief op Instagram zijn :wink: .

2 likes

Een korte eerste reactie op de gister ontvangen Representor.
Meteen aan de slag gegaan met de verschillende banden. Na alle eerdere reviews was ik erg benieuwd. Het horloge kan inderdaad alle banden hebben. Helaas is groen toch niet zo mijn kleur dus vallen de meeste banden af. Dan dus maar de stalen gemonteerd… en dat viel tegen. Ondanks de extra schakels krijg ik hem niet om mijn pols


Nooit gedacht dat ik zulke ruim bemeten polsen had. Als alternatief vandaag de hele dag de zwarte rubberen band om gehad. In vergelijking met de breedte van het horloge oogt deze wat smal/ielig. En echt heel comfortabel is hij zo aan het einde van de middag ook niet meer. Morgen dan toch maar de Barton proberen.

2 likes

Wow, nee, die is voor mij ook nieuw haha. Goed om te weten dat het kan voorkomen dat de band zelfs te kort is. Ik ben benieuwd hoe je de rest van de week gaat ervaren, en of de groene kleur je kan bekoren gedurende de week :slight_smile:.

Veel plezier gewenst!

Wat is de omvang van jouw pols?

1 like

19,5 / 20 cm

1 like

Dan is de band gewoon te klein. Teleurstellend

Net zo groot als mijn pols (bij meting onlangs mijn polsomtrek vastgesteld op 19,7 cm), ik heb m op de stalen band probleemloos kunnen dragen… Vreemd!

1 like

Ja dat dacht ik ook al toen ik de polsmaat van @RobinJ las.
Wellicht dat er wat schakels ontbreken, dat zou het logischerwijs verklaren.

1 like

Niet onmogelijk dat er ergens een is blijven hangen… Het is wel zo dat ik zelf in elk geval geen schakels meer over had- en dan kan één ontbrekende schakel natuurlijk al genoeg zijn.

Om even een openstaande deur in te trappen: zit hij niet te krap op de fijnafstelling? Edit: laat maar, die is er niet er hahaha

2 likes

Heb alle schakels die in de doos zaten aangebracht. Maar zoals op de foto te zien is zit de band enorm strak. Iemand per ongeluk nog een schakeltje ergens liggen? Zou het horloge graag op stalen band willen ervaren :wink:

2 likes

Helaas niet @Phodebimos :rofl:

2 likes

Als ik zo de schakels tel op de website missen er inderdaad een paar schakels.

Zozo, puik stukje uitzoekwerk! :wink:
Bedankt voor je oplettendheid!

Ik denk dat het tijd wordt dat ik die band binnenkort vervang voor de nieuwe stalen band. Ook makkelijker te vervangen met quick release. Wellicht dat ik zelfs het hele horloge wel terug haal en hem vervang voor een 40mm Representor met de beide stalen banden voor de 40mm kast.

Zijn er mensen die voor een tweede ronde willen gaan voor deze variant, bijvoorbeeld om te kunnen vergelijken? Of mensen die überhaupt benieuwd zijn om die te passen?

1 like

Nou… ik meld me direct aan. Ben erg benieuwd naar de kleinere kast. Mijn vriendin vind de groene dial trouwens erg mooi :thinking:

1 like