Ik was wel gelijk verliefd op de wijzerplaat. Wat vind ik die mooi. Zilver met duidelijke markers en wijzers. Vooraf zou mijn voorkeur gaan naar de smalle stalen band. Ik heb geen grote polsen en met de brede wordt het een wat groot geheel van staal.
De smalle band op maat gemaakt en omgedaan. Staat mooi maar ben er eerlijk gezegd toch wel op afgekapt. Dat komt volgens mij door de vrij dikke schakels en de male endlinks. En mijn kleine polsen. Daardoor knikt de band als het ware gelijk naar beneden en steken de eerste schakels wat uit. En dat is wat me stoort. De brede band heb ik niet op maat gemaakt maar die is net zo dik en met dezelfde endlinks.
Dan de rubberband proberen. Beetje wennen met de dubbele vouwsluiting. Wow die staat er mooi op. Zelf vind ik hem mooier dan de stalen. Zwart wat terug komt in de markers en wijzers. En natuurlijk de versiering op de kast en bezel. Deze combi heb ik een paar dagen gedragen. En dat gaat prima al vind ik het met deze sluiting wel net te dik. De band zelf vind ik erg lekker dragen.
Overige zaken: Uurwerk bekend en vertrouwd. Qua bezel heb ik de voorkeur voor de stippen. Breekt toch het staal en past prima bij de andere versiering op de kast en bij de markers en wijzers.
Ga ik hem kopen? Niet nu.
Waarom wel: super wijzerplaat, wat anders dan mijn duikers en chronos. Nederlands (design dan), draagt lekker op de rubberband. O ja die wijzerplaat.
Waarom niet: Heb me voorgenomen dat mn volgende horloge echt anders moet zijn dan ik heb. Deze voldoet daar deels aan. Maar ik heb al 2x baltic aquascaphe, die heeft op de wijzerplaat ook bovenaan een 12. Niet helemaal vergelijkbaar natuurlijk maar het weerhoud me er nu wel van. En zou nu eerder voor wat meer dressy gaan waar ik deze met de rubber band niet in plaats. Leren band dan? kan maar zie wel dat deze kast mooi uitkomt met een band met een dikke aanzet. Dat zit met deze rubberband goed maar had even geen leren band die ik kon proberen. Bij een dunne band lijkt het horloge nl wat lomp of het bandje iel. Heb het geprobeerd met canvas maar dat beviel me niet zo.
Maar voor de toekomst sluit ik het niet uit. Wel zou ik dan overwegen op de rubberband een normale gesp te doen.
Sorry Pascal, ik ben net niet verliefd genoeg om hem gelijk te houden, wat wel een stunt geweest zou zijn. Hij mag naar de volgende. Als ik mij niet vergis is dat @YrAvgGamer
Pascal bedankt voor de geweldige gelegenheid.
Hey! Dat was inderdaad al even geleden haha. Leuk, ik ga er eens even voor zitten!
Mooi om te horen! Deze variant gaat ook erg hard de laatste tijd dus ik moet aan de slag! Ze zijn al bijna uitverkocht haha. Snap nu gelijk weer waarom .
Goede feedback! Iets waar ik mezelf ook nog wel eens aan “stoor”. “Stoor” want het is vaak iets wat ik zie als ik er bewust op let, maar ook na 5 dagen in eens kan zien als een “oh ja dat is ook zo” momentje. Maar iets waar ik wel iets mee kan. Het is echt afhankelijk van de pols. Bij kleinere polsen heb je het inderdaad eerder. In de toekomst nog maar eens kijken naar een “female” endlink.
Ah de, al zeg ik het zelf, befaamde rubberen band haha. Wat heb ik door de jaren heen al veel positiefs gehoord over deze band. Blijft mooi! Vwb de sluiting geldt dat ik ook nog een variant heb met een andere vouwsluiting.
Leuk! Altijd mooi om te lezen dat specifieke accenten op waarde worden geschat.
Hey dat is weer nieuw haha!
Mooi compliment, bedankt! Neem ik graag in ontvangst .
Dat klinkt als een zoektocht naar heel iets anders inderdaad! Geen probleem, je weet me te vinden nu haha.
Haha dan ga ik dat tegen die tijd graag voor je oplossen! Geen probleem. Dat was zeker een stunt geweest! Bedankt voor je leuke bijdrage, je geduld en de goede zorg!
@YrAvgGamer Koen, alvast veel plezier gewenst met je tijdelijke nieuwe aanwinst!
Mooi om te lezen dat de eerste indruk positief is! De bezel is te vervangen door een “anti slip” matje of een stukje huishoud folie te gebruiken. Dan draai je hem zo los van de kast. Anders ga je snel teveel kracht gebruiken. Souplesse is het keyword hier .
Mooie halve binnenkomer qua foto!
Heel veel plezier gewenst met de Representor!
Na de “honeymoon period” is het horloge helaas toch veel in de kast komen te liggen. Deze avond het horloge er nog maar eens bij gepakt om te kijken waarom. Een aantal puntjes die het horloge voor mij minder comfortabel maken:
Ik krijg de metalen banden niet goed op maat voor mijn pols (16.5cm), of te wijd of te los.
De rubberen band is een stuk comfortabeler, maar de sluiting zit bij mijn pols bijna aan de zijkant van de pols en daardoor ook minder comfortabel.
De dikte van het geheel, hoewel de kast vrij slank is, ligt de verwisselbare bezel er “op”.
Ik denk wel dat als de omtrek je pols 0,5 tot 1cm groter dan de mijne is, je veel van deze punten kunt negeren.
Is het dan alleen negatief?
Nee zeker niet!
De dail is fantastisch, zeker in dag/zonlicht!
Daarnaast heb ik van collega’s en famile veel goede reacties ontvangen over het horloge, maar ook over dit initiatief.
En het uurwerk blijft fantastisch op tijd. Na de 4 dagen dat ik het horloge gedragen heb was de afwijking slechts enkele seconde!
@Brunmontagne, mocht je een kleinere (+/-38mm) variant maken, hou ik me zeker aanbevolen!
Oeps! Kennelijk krijg ik geen meldingen meer sinds mijn nieuwe telefoon, excuus!
Mooie bijdrage en dank daar voor! Wat je aangeeft met de banden is iets wat ik inderdaad wel vaker heb gehoord. Een microversteller zou in de toekomst een uitkomst kunnen bieden maar dan zit je vast aan een clasp ipv de vlindersluitingen volgens mij… Wellicht toch nog maar eens kijken naar een tussen oplossing!
Wat je aangeeft met de 40mm variant die jij hebt gedragen kan ik me voorstellen. De bezel is daar immers iets dikker dan bij de 42mm doordat er een schroefdraad onder zit. Uiteindelijk moet ik zeggen dat het voor mij prima draagt op mijn 15,5cm polsjes dus het zal ook een stukje smaak/voorkeur zijn denk ik .
In ieder geval erg mooi om te lezen dat je veel leuke en positieve reacties hebt mogen ontvangen! Ook wel mooi om te lezen dat het uurwerk keurig zijn werk doet .
Ik zal de kleinere variant nog eens heroverwegen haha. Ben nu in ieder geval druk bezig met allerlei nieuwe elementen uit te werken voor het WUS horloge. Deze zullen uiteindelijk ook terug te vinden zijn in de huidige Representors.
Zijn er nog mensen die het leuk vinden om hem nog een weekje uit te proberen? Dan zou ik zeggen meld je gerust aan!! Als er nog andere suggesties zijn dan kunnen we daar ook naar kijken natuurlijk .
Ook mag je hem gerust nog eens proberen als de eerste keer je is bevallen maar de tijd te kort was bv .
Het blijft stil hier! Zijn er nog mensen die dit horloge (nog) eens willen proberen of wellicht een andere Representor rond zouden willen zien gaan (los van gelimiteerde versies)?
Anders ga ik iedereen bedanken voor het meewerken aan dit leuke topic! Man wat zijn er al veel mensen geweest die hier aan hebben bijgedragen .