Representor for a week!

Ohja, dat is vandaag :see_no_evil:
Heb nooit een idee van die dagen sinds ik continue werk :grin:

2 likes

Pfff al dat wachten

He als dat blauw nu te gaaf blijkt te zijn heb ik een goeie tip.

Bestellen die handel met de zomerse code "vakantiegeld"
Pak je mooi €25 korting vernam ik op insta.
Hoppaaaaa

Iets uit de pre order range kan met nog eens €25 extra, hoe simpel het kan zijn?? Gewoon preorder invoeren en hier ook hoppaaaa…

Toch wel handig dat instagram.

Alle trouwens dank voor de positieve reacties , vind het leuk om te doen!

8 likes

Scherp hoor! Bedankt voor het delen hier! :white_check_mark: :grin:

1 like

Yes! Eindelijk om de pols :hugs: Duurde even want ik was bezig met een schilderklusje.
Gelukkig zo verstandig geweest het horloge niet om te doen:

Maar hij is wel echt gaaf hoor!

Ik kon het horloge al want ik was één van de eersten hier op het forum met een Representor. De zwarte heb ik toen gehad maar zoals bijna geen één horloge in de collectie heeft ook die mijn wispelturigheid niet overleefd.

Omdat ik totaal geen fan ben van leren banden heb ik hem toen op canvas gedragen. Echt een heerlijke combi waar ik leuke reacties op kreeg.
De stalen band was toen nog niet leverbaar en daar was ik wel echt nieuwsgierig naar.
Terwijl ik dit typ heb ik het horloge slechts 10 minuten om maar ik merk er weinig van. Dat is alvast positief.
Vandaag weinig tijd om plaatjes te schieten dus ik ga hem gewoon lekker dragen en kijken hoe ie bevalt.

15 likes

Ah hij is er al! Super! Netjes zoals het hoort @anon53002072EV!

Ik ben heel benieuwd hoe deze Representor je gaat bevallen @GiveMeYourDough, vooral aangezien je ons in het verleden al vermaakte met je mooie foto’s! :ok_hand: :grin:

2 likes

Ééntje dan alvast :grin:
Zijaanzichten van horloges vind ik vaak wel tof. Hier zie je mooi de snaarstrakke lijnen en de gesigneerde kroon.

11 likes

Lekker hoor. Door de polished centerlinks heeft het horloge aardig wat wrist presence :sunglasses:

14 likes

Ja, je kan er van alles mee. :wink:

4 likes

Mooi en gelijk al een paar leuke foto’s. Vind beide wel mooi, ook erg verschillend. Wat kleur toch een grote impact heeft.

2 likes

Zeker een verschil. Echt 2 totaal andere horloges. Die zwarte had een beetje een toolish uitstraling terwijl dit wat meer dressy en sportief is.

2 likes

Mozaiek
GiveMeYourDough
JPM
Batossai
Jeffstar
Jeroenx87
PDB
BAStudentje
PerSecondeWijzer
Bernie72
Kosz
JappieH
Phoenix.bas
PASD
Tallahassee
Richz1986
Rockvink
Belisarius
Vincent1802
Elderruwy
Dash
Silvester1987
Amaris
Timo9
Marnixmoed
Da_Watcher
KeesR
MichaelV
Andyman
Blauwbeer
JochemvD
WatchNext
Valentijn
Goku13

1 like

Mozaiek
:point_right:GiveMeYourDough
JPM
Batossai
Jeffstar
Jeroenx87
PDB
BAStudentje
PerSecondeWijzer
Bernie72
Kosz
JappieH
Phoenix.bas
PASD
Tallahassee
Richz1986
Rockvink
Belisarius
Vincent1802
Elderruwy
Dash
Silvester1987
Amaris
Timo9
Marnixmoed
Da_Watcher
KeesR
MichaelV
Andyman
Blauwbeer
JochemvD
WatchNext
Valentijn
Goku13

Even een vingertje bijgezet waar ie nu is :hugs:

1 like

De w8lijst loopt aardig op…:+1:

1 like

Dag 2/7 Let’s go!

Denk dat de nieuwe zwart op staal ook wel gaaf is als ik hier naar kijk.

14 likes

Dat lijkt me niet. Seksfeesten zijn verboten, dus deze tijd is er alleen maar minder spannend om geworden.

:point_down:

Dat dus. Want de band moet op maat, en ik draag horloges gewoon.

Zoals Shakespeare al zei: Neither a borrower nor a lender be.

1 like

De week is al weer bijna om helaas.

17 likes

Mooie foto :+1:

2 likes

Laatste dagje om de pols, morgen gaat ie door naar de volgende. Helaas veel te weinig kunnen dragen.

5 likes

Ben benieuwd!

2 likes

Ok, daar gaan we dan. Ik heb afgelopen week de Brunmontagne Representor mogen proberen.

Helaas ben ik weinig aan dragen toe gekomen vanwege een drukke werkweek en bovendien ben ik druk aan het klussen.
Dit had Pascal vast niet leuk gevonden :hugs:

Desondanks heb ik toch een aardige indruk van het horloge gekregen. Mede omdat ik de zwarte een tijdje heb gehad.

De twee uitvoeringen zijn wel totaal verschillend. Waar de zwarte met zijn PVD coating (welke trouwens onwijs hard is) een meer toolish uitstraling heeft heeft de blauwe juist wat meer klasse en vind ik het meer een dresser met een sportieve uitstraling. Sportsdresser dekt wat mij betreft de lading.

De voornaamste reden dat ik deze graag eens wou proberen is toch wel de stalen band.
Toen ik de zwarte kocht was alleen de leren band leverbaar maar leer is niet mijn ding.
Deze droeg ik altijd op canvas wat een onwijs gave combi was.

Door de unieke kastvorm is het lastig om een passende stalen band te vinden maar Pascal heeft dit prima op weten te lossen door custom solid endlinks te laten maken.
Doordat de endlink met een verwijderbare pen aan de band vast zit moet je volgens mij iedere band met polished centerlinks en dezelfde maat eraan kunnen hangen. Helaas heb ik hier geen tijd voor gehad maar het biedt wel mogelijkheden.
Dit geeft ook de mogelijkheid om een bracelet met iets plattere schakels te monteren, iets wat mij persoonlijk meer zou trekken.

Doordat de bracelet polished centerlinks heeft krijgt het horloge aardig wat wrist presence. Op de een of andere manier trekt je oog toch wat meer naar je pols door dat gefonkel en geschitter. Ik vind dat wel mooi maar op de één of andere manier kies ik zelf altijd voor brushed bracelets. Misschien omdat het wat minder krasgevoelig is.
De sluiting die erop zit functioneert overigens prima.
Zelf ben ik geen voorstander van de vlindersluiting maar deze is gewoon goed uitgevoerd en klikt netjes dicht.
Leuk detail is het gegraveerde logo.

Om het horloge goed te kunnen beoordelen heb ik een aantal punten gekozen waar ik zelf altijd op let bij horloges en deze heb ik een cijfer van 1 tot 10 gegeven om zo tot een eindoordeel te komen.

Design:

Het eerste waar ik bij een horloge altijd naar kijk zijn het design en de looks. Logisch natuurlijk want je wilt een mooi horloge.
Hier kan ik kort over zijn. Uniek, stoer en stijlvol dekken wat mij betreft de lading.
Vooral de rechte lijnen doen het bij mij goed.

Cijfer: 9/10

Dial:

Erg belangrijk bij een horloge is natuurlijk de dial. Dit kan een horloge echt maken of breken. Ik ben een sucker voor sunburst en dat zit hier wel prima :sunny:

Verder vind ik naast het merk het “dutch design” onder op de dial een leuke toevoeging.

Cijfer: 8/10

Hands en indices:

Natuurlijk één van de belangrijkste onderdelen van een horloge. Zonder is een horloge geen horloge en is het lastig, zeg maar gerust onmogelijk om de tijd af te lezen.
De indices zijn opgelegd en in chroom uitgevoerd. Ze ogen wat simpel en eenvoudig maar passen verder prima bij de looks van het geheel.
De 12 uurs indice is uitgevoerd als cijfer en ziet er mooi en strak uit.
De wijzers zien er ook prima uit en hebben een uitsparing waardoor je de dial kunt zien. Leuk detail maar ik mis iets en dat is goede lume. Zonde en ik vind dit een gemiste kans, zeker met de zeer goede lume die tegenwoordig verkrijgbaar is.
Verder had ik het mooi gevonden als de indices en wijzers iets meer op elkaar afgestemd zouden zijn qua vorm. Ovaal vs. recht met een punt bedoel ik dan.

Cijfer: 6/10

Crown:

Een veel gebruikt onderdeel bij een automatisch horloge is de crown. Zeker als je je horloges in roulatie draagt ontkom je niet aan het regelmatig op tijd zetten en opwinden van je horloge.
De kroon op de Representor is uitgevoerd als een uittrekbare kroon (noem je dat zo?) en voelt degelijk en robuust aan. Opwinden en verzetten van de tijd gaat zoals het hoort.
Leuke details zijn de uitgefreesde uitsparingen en het gegraveerde logo.
Je zou nog een discussie kunnen beginnen over dat een schroefkroon beter is of niet maar ik vind dat alleen van belang bij een duiker.

Bracelet en banden:

Dan komen we bij de banden, een onderdeel dat je horloge kan maken of breken. Ik zie het een beetje als de schoenen bij je outfit. Ze complementeren de looks van je outfit of breken het compleet af.
Ik heb deze keer geen banden gewisseld.
De lederen banden zijn niet mijn ding en ik heb daar zo weinig ervaring mee dat ik niet eens kan oordelen of de kwaliteit goed is of niet :grin: Wel zit er een gegraveerd logo op de sluiting dus dat is +1.
De stalen bracelet is waar het me om te doen was en die heb ik hierboven al een beetje beschreven.
Overall looks dik in orde, kwaliteit ook prima, pcl’s geven een goede wrist presence maar zijn krasgevoelig. Zelf zou ik voor plattere schakels en een andere sluiting gaan maar dat is maar een mening. Op de custom endlink na vind ik het wel een 13 in een dozijn band. Juist bij het unieke design van de kast had ik graag iets sprekenders gezien.

Cijfer: 7/10

Movement:

Er is gekozen voor een Miyota 8215.
Een prima uurwerk van de Citizen groep dat veel wordt gebruikt door bekende merken maar vanwege de gunstige prijs ook erg in trek is bij microbrands en start ups.
Met een gangreserve van ruim 42 uur een prima uurwerk. Ik heb hem gemeten en kom op +7 seconden gemiddeld per 24 uur. Dikke prima dus. Ik mis alleen een hacking functie.
Ook hier weer leuke details: een see through caseback en een gegraveerde rotor.
Binnenkort komen de nieuwe Representors op de markt met de NH35 van Seiko, een mooie upgrade.

De oplettende lezer ziet dat dit een foto is van de zwarte Representor :grin::hugs:

Afwerking:

Als één van de laatste dingen komen we bij de afwerking. Als al het andere goed is dan kan dit natuurkijk nog een deal breaker zijn.
Bij de Representor is het dat in ieder geval niet. Ook hier gooit het horloge hoge ogen.
De gepolijste delen fonkelen als diamantjes in het licht en de aangebrachte brush is loodrecht en netjes aangebracht.
Ik vind het er prima uitzien :ok_hand:t3:

Prijs/kwaliteit:

Bij de aanschaf van een nieuw horloge is budget vaak een dingetje. Je wilt het beste en mooiste en als gierige Hollander wil je natuurlijk niet teveel betalen.
Maar hoe bepaal je nou de prijs/kwaliteit verhouding? Ik vind het lastig maar probeer hier een beetje te kijken naar wat je bij andere microbrands en start ups krijgt. Dat lijkt me het meest logisch.
Ik zie erg veel kickstarter projecten voorbij komen waarbij je voor dezelfde specificaties 500+ Euro kunt aftikken. Vaak heb je dan een gelijkwaardig uurwerk en specs maar zit er weer geen stalen band bij. Als ik verder naar de afwerking van bv de kast kijk dan is dit gewoon dik in orde, iets waar andere horlogemerken wel eens te kort schieten.
Verder heb je nog safier glas, een zichtbodem en natuurlijk een retestrak design.
Natuurlijk zijn er ook horloges die nog beter en mooier zijn afgewerkt maar daar betaal je ook grof meer voor. Al met al ben ik overtuigd dat je een prima horloge krijgt voor een redelijke prijs.

Cijfer: 9/10

Eindoordeel:

Gemiddeld scoort de Representor 7,9 uit 10.
Een hele goede score en die is zeker terecht. Zeker een aanrader als je op zoek bent naar een horloge dat je tijdens veel gelegenheden kunt dragen en op zoek bent naar iets dat net even anders is.

@brunmontagne hartstikke bedankt dat ik je Representor mocht lenen. Toffe actie! Helaas heb ik hem niet veel kunnen dragen maar ik heb toch een goede indruk gekregen.
Ik ben serieus benieuwd naar wat de toekomst allemaal gaat brengen en blijf het op de voet volgen!

Disclaimer: bovenstaande bevindingen zijn subjectief en puur en alleen mijn mening. Wat jij er van vindt dat mag je zelf weten of ervaren als je aan de beurt bent :hugs:

Morgen gaat het horloge naar Batossai omdat het JPM niet uitkwam.

16 likes