Ressence... olie gevuld horloge

Ik vind de eerdere modellen met de zwarte wijzerplaten erg mooi maar of ze de prijs waard zijn betwijfel ik. Deze witte versie oogt nogal goedkoop

Smaken mogen verschillen.

4 likes

:joy:

Kom maar door! Ik vind ‘em gaaf!

1 like

Zou de techniek erachter wel eens willen zien. Vraag me af hoe ze zoiets gaan servicen. Olie blijft ook niet eeuwig goed en het daglicht zal er ook iets mee doen.

Precies dat! Verder wel een gedurfd en een keertje wat anders. Zeer herkenbaar voor de echte liefhebber / nerds :nerd_face:

1 like

Vraag ik me ook af. Bij kwarts modellen, zoals Sinn, betekent een batterij wissel dat hij hiervoor naar Sinn Frankfurt gestuurd moet worden. Service en olie wordt meteen vervangen á (ik meen) zo’n €275
Hoe dat bij deze mechanische modellen geregeld is weet ik niet maar voor die prijs zou ik levenslange gratis batterijwissels verwachten

Volgens mij zit het mechaniek van de Ressence niet id olie, het horloge bevat 2 aparte containers. De "wijzer-schijven " in de olie, worden via magnetisme aangedreven door het mechanische caliber, niet in de olie. Je moet er maar opkomen. De functie van de olie is dus louter cosmetisch. Het ziet er fantastisch uit, maar je moet er van houden. Deze aparte techniek verklaart misschien voor een deel de hoge prijs.

8 likes

:thinking:

1 like

Ik ben groot fan van Ressence. Die olie gevulde kast is echt “something else” :heart::heart:

2 likes

Cool. Ik ben er te arm voor.
Ga te snel voor een doorsnee rolex of voor 20-30k zou ik proberen in AL&S, VC of Patekgebied te komen.

Uniek. Oplages.

1 like

Het zicht op de wijzerplaat wordt sterk verbeterd door de olie, prachtig effect.
Ik heb zelf een SKX-achtige quartz-kloon gevuld met laag viscose siliconen olie (zgn. hydro-modificatie) en het resultaat is geweldig, ware het niet dat het batterijtje nu maar een half jaar meegaat omdat het stappenmotortje toch wel moet zwoegen door de weerstand.
En in theorie nu bestand tegen een duik naar de bodem van de Marianentrog en terug.

Bij deze gaat dat niet op gezien het gescheiden uurwerk/wijzer gedeelte. Gewone batterij levensduur maar geen bijzondere waterdichtheid.
Mooi maar mij te prijzig.

Grappig… het horloge ook trouwens. :smirk:

1 like

Voor dat geld is er echt wel wat mooiers te koop!

Kan je heel goedkoop ook zelf doen.

5 likes

Tijden geleden op dit forum ook ter sprake geweest(zelf met olie vullen)

Dit zijn nou typisch van die gedurfde ontwerpen die ik cool vind, maar zelf nooit zou kopen tenzij ik de loterij win :sweat_smile:

Wel goed dat dit soort merken bestaan, want het verkennen van nieuwe designs en techniek is een van de aspecten waardoor het interessant blijft als je het mij vraagt.

Het zou wel cool zijn als er een apart topic komt met dit soort eigenzinnige horloges. Dan kun je nu en dan even loskomen van al die standaard duikers en chronografen.

3 likes

Prachtig horloge

5W40? Of 5W30?

2 likes

Geldt ook voor u-boat.

Dat gezegd hebbende @Driftkikker, ik vind het horloge leuk uitzien, maar misschien ook net te speels? Hoop dat ik dat goed omschrijf.

1 like