Heel mooi geworden! De wijzerplaat past heel mooi bij de glimmende kast.
Hieruit blijkt maar weer eens dat direct contact om de mogelijkheden te bespreken met de verchromer toch nodig is. Kan dat niet?
Heel mooi geworden! De wijzerplaat past heel mooi bij de glimmende kast.
Hieruit blijkt maar weer eens dat direct contact om de mogelijkheden te bespreken met de verchromer toch nodig is. Kan dat niet?
Prachtig resultaat!
Wat ontzettend gaaf om te zien zeg!
Mooi om het horloge te zien herboren worden na de restauratie.
Leuk om te zien Wilko, schitterend resultaat.
Ik denk dat dat komt doordat zij er nog eens met een poetstol overheen gegaan zijn, volgens mij is zoân laag helemaal niet zo dik; meestal iets van 10-20 micron.
@JimSoul heeft ze volgens mij meerdere malen gebeld en gemaild, maar blijkbaar komen die berichten niet aan bij de mensen die het werk uitvoeren ofzo
Super! Wat een beauty.
Mooi resultaat!
Knap hoor Wilko!
Mijn beste,
Chapeau!!
Wat een vakmanschap aan horlogerie!!
De passie straalt er vanaf!!
Dank dan ook, voor dit uitvoerige restauratie verslag.
Orologio Signaturis Temporis
Geweldig om te lezen wilko! Wat een prachtig resultaatâ:+1:t4:.
Je inspireert me voor de toekomst :). Zal nog even duren maar de opleiding gaat goed.
Waar ik het heb laten doen was een groot bedrijf. Ondanks dat ze het niet teogaven zat het probleem waarschijnlijk tussen werkvoorbereiding en de werkvloer. Bij doorvragen kreeg ik iemand van de werkvloer aan de lijn en die was een stuk opener. Kreeg ook de indruk dat ze niet zaten te wachten op een âone offâ van een piepklein stukje staal.
Maar je hebt gelijk, natuurlijk kan het. Alleen hoe maak je het die lui duidelijk (zonder er zelf heen te gaan en er naast te staan met een eind hout).
Ik was niet helemaal duidelijk. Zelf vernikkelen stelt je in staat om het eindresultaat te kunnen zien en beoordelen. De tip kwam voor het vergulden. Goud hecht niet goed op staal of messing en dat moest eerst vernikkeld worden. Omdat ik dat zelf heb gedaan(eigenwijs als ik ben) zag ik âpittingâ in een oude kast. Stukje uitgefreesd en gevuld met zilver/silicium en daarna weer vijlen/schuren en vernikkelen. Toen waren de âpitsâ weg en heb ik het laten verchromen. (Las dat jij dat ook liever niet zelf doet, heb ik hetzelfde gevoel bij)
Knap werk zeg, duidelijke fotoserie en rapportage ook
Dat spul vloeit als een bezetene idd. Heb ik ook gemerkt! Nog een oud Gallische vloek uitgesproken toen je bezig was
Trouwens top resultaat van al dat harde werk!
Die neiging krijg je inderdaad wel
Ah op die manier. Alleen helpt dat waarschijnlijk niet als je (een deel van de kast) niet polijst. Dan kan hij alsnog weer door iemand tegen de poetstol worden gehouden, of er nou nikkel op zit of niet
Haha nee dat viel mee, iets teveel zilver vijl je zo weer weg, als er te weinig zit moet je weer met de brander aan de gang
Dank je
Wow wilko, wat een genot om te zien en wat een geweldig toffe rapportage weer. Genot om te lezen en ik leer iedere keer weer wat van je.
Thanx!
Vakwerk, complimenten.
-Freek-
Wat een project, maar het eindresultaat mag er wezen hoor heel fraai horloge zo
Ontzettend leuk om zoân proces voor je te zien. Wat een trots horloge is het nu. Mooi werk.
Man wat een mooi verhaal met hele mooie fotoâs. Veel beter dan die bagger op tv. Voor dit soort verhalen ga ik altijd even lekker zitten, drankje erbij, en genieten.