Ze zijn daar gek op polijsten
De kast van de Invicta van @Chillekasper (hoe kan het ook anders) is daar verguld.
Toen ik het horloge weer monteerde ging het originele glaasje er aan de voorkant in en aan de achterkant weer uit: Sponning flink uitgeschuurd.
gelukkig heb ik er een nieuw groter glaasje kunnen monteren.
Vakwerk en prachtig horloge!
Ja dat had ik gelezen; brrr
Gelukkig paste hier het glaasje nog goed; anders had ik hem er in moeten lijmen
Whoah - ondanks de kritische kanttekeningen toch heel veel eer van je werk,
En wat mij betreft ook veel eer van je erg interessante verslag - want zo’n proces inzichtelijk maken is toch nog een heel ander verhaal dan de techniek goed beheersen
Dank voor de genomen moeite!
Dank je
Er gaat best een hoop werk in het schrijven van zo’n verslag zitten, maar gezien de hoeveelheid reacties wordt het wel gewaardeerd, dat motiveert altijd om het nog eens vaker te doen
Schitterend. Heel erg knap gedaan.
Ik snap dat je het jammer vindt dat de kast zo glanst, die lijkt inderdaad wel gepolijst.
Maar klasse resultaat
Dank je
Je ziet dat verchroomde horloges uit de jaren 30 over het algemeen niet glanzen. Dat waren de goedkoopste versies en daar werd vaak niet aan gepolijst. De vergulde versies waren duurden en die glansden dan weer wel. We wilden proberen daar een beetje bij in de buurt te blijven, maar dat is dus niet helemaal gelukt
Overigens lees ik in tal van reacties hierboven dat er ook genoeg mensen zijn die het wel fraai vinden
Hoe gaaf is dit dan! Fantastisch opgeknapt, mijn complimenten
Gaaf! Erg mooi gedaan
Prachtig resultaat en bedankt voor het delen.
Respect ook voor jouw geduld met het vijlen en polijsten.
Mijn geduld met polijsten is ongeveer na 10 seconden wel verdwenen.
Polijsten is behoorlijk tijdrovend werk inderdaad. Ben ook blij dat niet al m’n projecten zo bewerkelijk zijn; meestal beperk ik me tot polijsten van het glaasje
Geweldig mooi om te lezen! Bedankt voor het delen.
Ben geen man van vintage, maar zo is vintage wel mooi. Prima resultaat.
Leuk om te lezen en een prachtig eindresultaat. Erg knap!
Hele fraaie restauratie Wilco, met prachtig resultaat.
Met plezier gelezen.
Dank je en graag gedaan
Fijn om te horen dat het gewaardeerd wordt. Vind het altijd wel leuk om een verslagje te schrijven, maar er gaat best wat tijd in zitten
Hahaha dat geldt dan voor het onderwerp ėn je verslag. Ooit monnik geweest? Respect hoor
Haha, nee dat niet
Zolang een ik de gang maar in een project houd gaat het wel. Als het lang stil komt te liggen is de motivatie om er weer aan te beginnen matig, dan pak ik eerder een nieuw project
Mooi werk
en verslag
Wilko
Groeten Iwan