Restauratie van een oude UG

Ziet er geweldig uit, kijk uit naar de plaatjes volgende week :sunglasses:

1 like

Wat een prachtstuk, vintage horloges met een moonphase blijven toch wel een klasse apart! Groeten, Enes

2 likes

:sunflower:
Mooi

1 like

Wat is DHL express toch wonderlijk snel! Gisteren om 16.30 ging het pakketje in Bologna op de post, vandaag om 10.00 lag het klaar bij de AH. Vannacht is het ook nog eens door Duitsland en België geweest.

Vanochtend snel tussendoor even van mijn werk naar de supermarkt gecrosst omdat ik niet kon wachten. Vervolgens was het toch behoorlijk spannend om het horloge na al die tijd tevoorschijn te toveren: zoals gezegd waren mijn verwachtingen hoog…

De eerste indruk: absoluut positief, wat een prachtstuk :star_struck:. De hele dag heb ik verwonderd naar mijn pols zitten staren. Nu eerst maar eens een tijdje dragen en genieten van het kleurenspel. In aanvulling op alles wat eerder gezegd is, heeft Portanova ook de kleine rode wijzer aangepakt, waardoor deze weer een mooi contrast vormt met het blauw. Oorspronkelijk was dit niet de bedoeling, maar de staat was dermate slecht, dat het gedaan moest worden. Enerzijds om te voorkomen dat roest of verfresten in het uurwerk zouden komen, anderzijds om doorroesten te voorkomen.

Ergens in de komende dagen ga ik vast wel met een spiegelreflex aan de slag, maar hier alvast wat eerste foto’s! Het bandje is overigens van @Ko-Banden, die het speciaal voor dit horloge gemaakt heeft. Verder ga ik maar eens op zoek naar een gebruiksaanwijzing, want geen idee hoe alle functies goed te zetten :rofl:.

36 likes

Heel erg mooi geworden!
Hier ga je nog lang en veel plezier van hebben.

:+1:

1 like

Magnifique😍

1 like

Prachtig !

1 like

Fenomenaal!!!

1 like

Je reinste peurneau, om @Tudor13 te citeren :rofl:

2 likes

Geweldig mooi :star_struck:

1 like

WoW wat mooi hoe dit allemaal is gelukt!:ok_hand:t2:

1 like

Uit je openingspost, en dan dit resultaat na een fantastische restauratie.
Ge-wel-dig ! Wat een prachtig horloge!
Gefeliciteerd!

1 like

:rofl:

Dank allemaal!!

Respect voor de sprong in het diepe! De visie en prachtige resultaat! :+1:

1 like

Leuk het hele project te hebben kunnen volgen hier. En niet teleurgesteld met het resultaat, het is een magnefiek horloge geworden!

1 like

Mooi geworden!!
Gefeliciteerd, die lugs is echt knap gedaan.

1 like

Nogmaals dank allemaal voor de mooie woorden :smiley:!

Wat voor mij tot gisterenavond een raadsel was, is hoe alle functies goed te zetten met slechts een kroon… Na enig freubelen uiteindelijk ontdekt waarvoor die kleine knopjes aan de linkerkant dienen :sweat_smile:.

8 likes

Mooi verhaal. En hoop geld…

1 like

Waw prachtstuk, veel plezier ermee

1 like

Gefeliciteerd, wat een mooi horloge! …jaloers…

1 like