Restauratie vintage Tudor

Over rek gesproken

1 like

Dank je !

1 like

Mission impossible volbracht!

Heel de band is opgeknapt/deels opnieuw gemaakt, ik heb ongeveer 1/6 van de band moeten vervangen omdat het niet meer te redden was of moeten maken omdat het ontbrak :sweat_smile:

Maar het resultaat is echt top! ik wil niet zeggen dat de band er als nieuw uitziet, maar het komt toch erg dicht in de buurt. :ok_hand:

Ik heb al veel banden opgeknapt, Kwa staat was deze bij verreweg de ergste die ik in mijn handen heb gehad, deze kwam echt van ver. Ik moest het zelf nog zien toen ik er aan begon of deze nog te redden viel.

49 likes

Weer een enorm stuk vakwerk!!!

1 like

Een hele diepe buiging :ok_hand::ok_hand::+1::+1:

1 like

Respect Stefan !!! :facepunch:t2:

1 like

Wat een held​:+1::muscle:

1 like

Respect, het resultaat is prachtig. Echte ambacht Stefan fijn iemand als jou op het forum te hebben je blijft me verbazen!

2 likes

Geweldige Stefan, en geweldig dat je al jouw kunstwerkjes steeds hier op HF met ons wil delen :+1:

3 likes

Heel mooi gedaan Stefan.
Jij pakt ook alles met succes aan hĂš :muscle::ok_hand: Super eindresultaat zeg !

3 likes

Mooi werk :+1:

1 like

Super topic !!
Als klant zou ik enorm tevreden zijn. Wat een meerwaarde als de oude band nog te restaureren is naar nieuwstaat. Veel veel beter als het kopen van een nieuwe.
Knap werk !!

1 like

Wauw. Geweldig ambacht, prachtig resultaat. Gefeliciteerd!

1 like

Super goed gedaan :+1:

1 like

Dat zeg ik, gouden handjes jongûh!
Weer knap gedaan.

Jij kunt het allemaal:

• van ouwe troep weer iets moois maken;
  • uit niets een nieuwe creatie maken.
1 like

Je kan (bijna) alles als je er de tijd voor wil nemen. Is gewoon een feit.

1 like

Als je al geluk hebt kun je aan een new old stock komen na veel zoekwerk. Je moet er dan alleen niet van staan te kijken als de prijzen meer dan 2000 euro zijn voor deze banden.

Maar het mooiste is uiteraard om de band zo origineel mogelijk te houden. Al heb ik het idee dat er al erg veel gesleuteld is aan deze band.

Iedereen bedankt voor de positieve reacties!

7 likes

Een schakel lijkt niet te kloppen. De laatste schakel die voor de vouwsluiting zit lijkt breder dan de voorgaande schakels. Of is dit gezichtsbedrog?

1 like

Klopt! ik verwacht dat deze er later bij gekomen is, Verder zie je aan de andere kant van de band dat de eerste schakel lichter van kleur is. Dit is een stuk massief zilver wat door een andere juwelier gemaakt is als oplossing om de band te verlengen. Ik vond het jammer omdat er tussenuit te halen vandaar dat ik deze schakel af heb gewerkt zodat deze aansluit bij de rest van de band.

2 likes

wow!

1 like