Heerlijk. Ik hou van het idee dat deze nog gewoon te redden zijn
Dit vind ik nou leuk om te zien! Het is je goed gelukt.
Puik werk! Bijzonder, dat zilver schakeltje!
Vakwerk! Ziet er echt goed uit.
Afgelopen weekend heb ik de kast onder handen genomen. Deze was in dezelfde slechte staat als de band. Jammer genoeg heb ik hier geen foto’s van gemaakt.
Polijsten is echt een vak apart, bij de meeste kast herstellers word er voor een quick and dirty oplossing gekozen. Dit betekend de kast tegen de polijstschijf tot deze er weer redelijk uit ziet en dat is het. Gevolg is een ronde kast en geen scherpe lijn meer te herkennen.
Bij het opkappen van een kast ben ik 90% van de tijd aan het schuren en maar 10% aan het polijsten.
Ik heb een tijd geleden een verzameling schuurhoutjes gemaakt met verschillende contouren en grofheden. Bij het opknappen van de kast ga ik alle grof heden af en daarna pas polijsten. Dit beteken schuren met:
korrel 500
korrel 1000
korrel 2000
korrel 4000
korrel 6000
korrel 10000
Doordat je deze stappen af gaat kun je al een gepolijste finish krijgen, maar dan wel met scherpe hoeken.
Polijsten met 5u
Polijsten met 2u
Polijsten met 0.5u
zodra al deze stappen volbracht zijn heb ik de brushed finish toegepast met korrel 1000, dit is net iets fijner dan wat er origineel is gebruikt bij de tudor snowflake, maar het sluit beter aan bij de afwerking van de band en kast.
Hierna zie je onder de microscoop nog een licht grove overgang van gepolijste facet naar brushed finish van de bovenkant van de lug (wat je altijd hebt bij de overgang van verschillende oppervlakte bewerkingen). Dit heb ik nog net wat netter opgelost door met een penhoutje en polijstpasta de overgang wat netter te maken.
resultaat:
Wauw Stefan, petje af. Wellicht niet dezelfde brush als origineel maar het staat hem inderdaad prachtig! Je hebt een iemand een zeer gelukkig man/vrouw gemaakt weer met het herstellen
Geweldig gedaan!
Heb je ook nog ‘voor’ foto’s?
Jammer genoeg niet gedaan. ik was net lekker bezig, toen halverwege dacht ik, shit geen foto gemaakt.
Resultaat is prachtig!
Wederom een mooi resultaat en een reflectie van je capaciteiten
Vraag me af hoeveel uur je er totaal in hebt gestopt ?
Ja man
Straf resultaat
Is toch nie zo moeluk: gewoon paar dikke krassen erop maken, en je hebt je foto’s.
Alle gekheid op een penhoutje: netjes gedaan weer!
De band en kast samen? ongeveer een 4 volle werkdagen.
Wat is zijn instagram? (als ik vragen mag) ben wel benieuwd
Liefde werk oud papier dus voor dit merk horloge
Beter een late reactie dan geen reactie
Sodeju… van Total Loss helemaal terug naar showroomwaardig… Wat een vakwerk!
R.E.S.P.E.C.T.
Leuk om te zien dat je een nieuwe hobby hebt gevonden, naast je “normale” baan
Zo’n Tudor verdient deze aandacht en het schitterende resultaat geeft heel veel voldoening. Super.
Wat een super mooi resultaat.