Reverso VS Tank?

Deze, of deze. Ik kom er niet uit. Liefst natuurlijk allebei, maar laten we zeggen dat dat geen optie is.

12 likes
  • Tank ((handopwind) Tank Louis)
  • Reverso
0 stemmers
1 like

Dankjewel Ruud!
For the record: het betreft een mechanische (handopwind) Tank Louis. Dus wel een “echte echte”, althans in mijn beleving.

1 like

Zonder twijfel de reverso alleen met de wijzerplaat van de Cartier. :grin:

3 likes

Stemmen gereset :clown_face: : door aanpassen van de tank poll optie.

De reverso stond 3-0 voor. Die moeten we dan even onthouden.

Wellicht een open deur: Heb je ze al gepast? Op plaatjes kunnen ze enigzins vergelijkbaar overkomen, op de pols hele andere horloges. De Cartier is stuk subtieler, veel dunner. De Jaeger is meer aanwezig, groter en dikker.

Andere horloges, dus moeilijk te vergelijken. Aangezien ik al een Reverso heb, en geen tank: Ga ik voor de tank!

1 like

De Tank is dunner, maar mijn reverso is maar een simpele, met een kale achterkant. Is marginaal dikker en daarmee minder elegant.
Maar in de praktijk zal dat verschil amper te merken zijn.

2 likes

Maar in antwoord op je vraag: ik heb ze nooit tegelijkertijd gezien nee. Goeie tip.

1 like

Een Reverso en een Sanda en dan over een paar jaar een Cartier.

1 like

Beiden geen verkeerde keuze. Gewoon je gevoel volgen.

2 likes

Ja, mijn gevoel zegt echt duidelijk “allebei” :laughing:

2 likes

Tijd nemen dan en voor beiden gaan.

1 like

De JLC is duidelijk “meer” als horloge.
De Tank daarentegen is een absoluut icoon, en met reden, maar minder “als horloge”, als je begrijpt wat ik bedoel. Ik hoop dat dat hier op ‘t horlogeforum wel begrepen wordt.
Ik bedoel het niet lullig over Cartier, maar we hebben het over JLC, kom op.
Om die reden en omdat ik nog steeds vind dat de Cartier vre-se-lijk overpriced is als horloge, zelfs als ik rekening houd met dat je mede voor het naampje betaalt, destijds voor de Reverso gekozen. Maar het blijft toch kriebelen.

Nie zwanze hé , nuf said. :zipper_mouth_face:

Ik kan bij de Cartier en soortgelijke horloges met Romeinse cijfers niet wennen het feit dat ze aan de onderkant op de kop staan.

Ik begrijp niet wat je bedoelt. :flushed: Ik bedoel te zeggen dat de Cartier als icoon van elegantie in mijn collectie zou zitten en daar kan de JLC niet aan tippen. Ik durf gerust te zeggen dat ik vergeleken met de Tank die aanzetten van de Reverso en die horizontale groeven verre van elegant vind.
Maar als horlogeliefhebber is de Cartier “als horloge” een beetje een mode ding vergeleken met JLC: “the watchmaker of watchmakers”
Ik bedoel dat dus niet lelijk, het zijn gewoon hoewel optisch redelijk gelijkend HEEL verschillende horloges en elk met hun eigen kracht. Dat maakt het voor mij ook zo moeilijk.

Zal het verkeerd begrepen hebben. Maar ik verduidelijk :ik vind dat Cartier ver beneden JLC staat op alle vlakken .
Op veilingen ziet men dat wel niet moet ik toegeven . Alles wat nog maar naar Cartier ruikt , gaat weg voor buitensporige ,belachelijk hoge prijzen (geldt trouwens ook voor hun juwelen ).
De middenstand regeert het land maar heeft van niet veel verstand wordt in die middens wel beweerd.

1 like

Ik zou vroeger altijd Reverso hebben gezegd, tot ik daadwerkelijk beide modellen heb kunnen dragen. Zou nu altijd voor een Tank gaan. Draagt zo veel beter en mooier op de pols.

Als het om time only modellen gaat. Een mooie complicatie erin en dan natuurlijk altijd voor een Reverso gaan.

2 likes

Dan zijn wij het grotendeels met elkaar eens.
En toch gaat de JLC zelfs hier op het horlogeforum maar net aan kop!