Zoals de meesten van jullie wel weten, ben ik reseller van Prometheus in Nederland via Horlogedomein.nl. Als sponsor van dit forum, is een van de voordelen dat ik dan de gelegenheid krijg een review te plaatsen en dat te combineren met een forum aanbieding.
Nu heeft Prometheus toch wel een leuk model geïntroduceerd een tweetal weken geleden. Ik vermoed toch wel dat dit iets wat lezers van dit forum zal aanspreken. Ik ben dan ook benieuwd naar de reacties.
Het is de Prometheus Jellyfish. Een automaat (Seiko 6R15 met opwindbaar en met hack functie), 30ATM, Tritium op indexen en wijzers, saffierglas en super stalen band (dubbele vouwsluiting). Kosten? 299 euro, wat een echt scherpe prijs is voor dit type en kwaliteit horloge, maar nu voor forumleden 240 euro incl. verzenden (tot 1 juni 2011).
Tritium duiker horloges werden voorheen veel gedragen door speciale legereenheden als gevolg van de afleesbaarheid in volledige duisternis, zonder externe bron (batterij of lichtbron). En het werkt echt goed heb ik ervaren en mijn vrouw ook als “objectieve” jury. Zelfs de kinderen vragen op welk knopje ze moeten drukken om de lampjes te laten branden 
De Prometheus Jellyfish heeft een aantal specifieke eigenschappen (even wat commercie…):
• Nachtzicht: De bruikbaarheid van H3 tritium technologie door MB Microtech biedt state of the art technologie dat de zichtbaarheid in volledige duisternis voor ten minste 25 jaar garandeert zonder dat gebruik van batterijen of daglicht.
• Robuust : horloges gebruikt door speciale ops moeten robuust om moeilijke omgevingen te weerstaan en zijn gemaakt van titanium of roestvrij staal 316L. De Jellyfish heeft een volledige 316L roestvrij stalen behuizing en band. Daarnaast is het horloge tot 30 ATM waterdicht. De Jellyfish heeft tevens krasbestendig saffierglas voor lang genieten zonder krassen.
• Nauwkeurigheid: een juiste en nauwkeurige tijdsaflezing is essentieel. Een betrouwbaar automatisch uurwerk van Seiko is de motor van de Jellyfish. Vrijwel onverwoestbaar en nauwkeurig. Het Seiko uurwerk, de 6R15/NE15A automaat, biedt u ook een hack secondewijzer (om precieze timing bij het instellen van uw horloge te waarborgen) en biedt een gangreserve van meer dan 50 uur.
Het horloge is gebouwd met aandacht voor details, er is gebruik gemaakt van een Côtes de Genève afwerking. De externe bezel (draairing) van de Prometheus Jellyfish is eenrichtingsverkeer met 120 klikken. Ik ben zeer te spreken over de stalen band. Degelijk, dik, geschroefde schakels en beter dan diverse andere die ik gehad heb. Ik ben ook op de Rikketik, dan kun je het zelf voelen en zien.
Met zwarte, witte, gele en blauwe wijzerplaat te krijgen.
De specificaties op een rijtje
kast maat: 43 mm (ex kroon)
lug breedte: 22 mm
316L roestvrijstalen behuizing
316L roestvast staal armband met geschroefde schakels
Geschroefde kroon
Waterdichtheid tot 30 ATM
Saffier glas met anti-reflecterende laag aan de binnenkant
Unidirectionele externe bezel met 120 clicks en tritium T25 buis marker op 0
Wijzerplaat met 12 stuks van tritium T25 buizen
Wijzers met 3 stuks van tritium T25 buizen (uren, minuten en seconden)
Seiko automatisch 6R15 uurwerk
Hoop dat jullie de info en het model kunnen waarderen. Wil je meer weten, stuur dan vooral een PB als je evt. wil aanschaffen voor de 240 euro. Oh ja…. het heeft niets te maken met de Limited.
De eigen foto’s eerst:

(tu)