Review of Prometheus Jellyfish met aanbieding

Zoals de meesten van jullie wel weten, ben ik reseller van Prometheus in Nederland via Horlogedomein.nl. Als sponsor van dit forum, is een van de voordelen dat ik dan de gelegenheid krijg een review te plaatsen en dat te combineren met een forum aanbieding.

Nu heeft Prometheus toch wel een leuk model geïntroduceerd een tweetal weken geleden. Ik vermoed toch wel dat dit iets wat lezers van dit forum zal aanspreken. Ik ben dan ook benieuwd naar de reacties.

Het is de Prometheus Jellyfish. Een automaat (Seiko 6R15 met opwindbaar en met hack functie), 30ATM, Tritium op indexen en wijzers, saffierglas en super stalen band (dubbele vouwsluiting). Kosten? 299 euro, wat een echt scherpe prijs is voor dit type en kwaliteit horloge, maar nu voor forumleden 240 euro incl. verzenden (tot 1 juni 2011).

Tritium duiker horloges werden voorheen veel gedragen door speciale legereenheden als gevolg van de afleesbaarheid in volledige duisternis, zonder externe bron (batterij of lichtbron). En het werkt echt goed heb ik ervaren en mijn vrouw ook als “objectieve” jury. Zelfs de kinderen vragen op welk knopje ze moeten drukken om de lampjes te laten branden :wink:

De Prometheus Jellyfish heeft een aantal specifieke eigenschappen (even wat commercie…):

• Nachtzicht: De bruikbaarheid van H3 tritium technologie door MB Microtech biedt state of the art technologie dat de zichtbaarheid in volledige duisternis voor ten minste 25 jaar garandeert zonder dat gebruik van batterijen of daglicht.

• Robuust : horloges gebruikt door speciale ops moeten robuust om moeilijke omgevingen te weerstaan en zijn gemaakt van titanium of roestvrij staal 316L. De Jellyfish heeft een volledige 316L roestvrij stalen behuizing en band. Daarnaast is het horloge tot 30 ATM waterdicht. De Jellyfish heeft tevens krasbestendig saffierglas voor lang genieten zonder krassen.

• Nauwkeurigheid: een juiste en nauwkeurige tijdsaflezing is essentieel. Een betrouwbaar automatisch uurwerk van Seiko is de motor van de Jellyfish. Vrijwel onverwoestbaar en nauwkeurig. Het Seiko uurwerk, de 6R15/NE15A automaat, biedt u ook een hack secondewijzer (om precieze timing bij het instellen van uw horloge te waarborgen) en biedt een gangreserve van meer dan 50 uur.

Het horloge is gebouwd met aandacht voor details, er is gebruik gemaakt van een Côtes de Genève afwerking. De externe bezel (draairing) van de Prometheus Jellyfish is eenrichtingsverkeer met 120 klikken. Ik ben zeer te spreken over de stalen band. Degelijk, dik, geschroefde schakels en beter dan diverse andere die ik gehad heb. Ik ben ook op de Rikketik, dan kun je het zelf voelen en zien.

Met zwarte, witte, gele en blauwe wijzerplaat te krijgen.

De specificaties op een rijtje
kast maat: 43 mm (ex kroon)
lug breedte: 22 mm
316L roestvrijstalen behuizing
316L roestvast staal armband met geschroefde schakels
Geschroefde kroon
Waterdichtheid tot 30 ATM
Saffier glas met anti-reflecterende laag aan de binnenkant
Unidirectionele externe bezel met 120 clicks en tritium T25 buis marker op 0
Wijzerplaat met 12 stuks van tritium T25 buizen
Wijzers met 3 stuks van tritium T25 buizen (uren, minuten en seconden)
Seiko automatisch 6R15 uurwerk

Hoop dat jullie de info en het model kunnen waarderen. Wil je meer weten, stuur dan vooral een PB als je evt. wil aanschaffen voor de 240 euro. Oh ja…. het heeft niets te maken met de Limited.

De eigen foto’s eerst:

Ziet er iig al een stuk beter dan de laatste die ik van je zag!! :wink:

Moet enkel wennen aan de indexen van de 3,6 en 9. Wil nog steeds een keer die GMT in het echt zien.

Wellicht dat ik je tegenkom op de Rikketik.

Bidle Schreef:

Ziet er iig al een stuk beter dan de laatste die
ik van je zag!! :wink:

Wat mij betreft zijn de wijzers nog wel te dun en aan de korte kant. Dat had best robuuster gemogen! Overigens vind ik de prijs van 240 heel realistisch. Zeker met het prima Seiko-uurwerk.

Menno

Ik vind de tritiumbuisjes bij 3, 6 en 9 uur niet erg mooi. Verder helemaal top, goede prijs ook.

Tabee

thieuster Schreef:

Bidle Schreef:

Ziet er iig al een stuk beter dan de laatste
die

Wat mij betreft zijn de wijzers nog wel te dun en
aan de korte kant. Dat had best robuuster gemogen!
Overigens vind ik de prijs van 240 heel
realistisch. Zeker met het prima Seiko-uurwerk.

Menno

Ook mee eens heb nog wel wat dingetjes, maar de indexen sprongen er voor mij het meest uit. :wink:

Ik zal op de rikketik een tafel delen. Ik neem deze mee, de Ocean Diver Chrono (GMT is tijdelijk uitverkocht, nieuwe zending volgt) en ook de Techne Goshawk en Pellikaan.

Ik ben ook wel enthousiast over dit horloge*, zeker voor deze prijs…

*-zeer degelijk seiko binnenwerk
-H3 in een duikerkast
-datum op 4.5 :wink:

Nu nog een gmt bezel of zelfs een gmt movement met apparte wijzer en hij is ideaal als reis/tool watch…

De eerste prometheus die ik nog wel in de collectie zie belanden…

hhe Schreef:

Ik zal op de rikketik een tafel delen. Ik neem
deze mee, de Ocean Diver Chrono (GMT is tijdelijk
uitverkocht, nieuwe zending volgt) en ook de
Techne Goshawk en Pellikaan.

Dat is jammer, maar geen ramp. Volgens mij heeft die chrono dezelfde kast of niet… De wijzerplaat denk ik er dan wel even bij. :slight_smile:

Ik vind juist dat vooral de minuten wijzer een mooi geheel vormt met de uur aanduiding. De buisjes lopen dan BIJNA door als een streep.
Hetzelfde kan ik mij voorstellen als de urenwijzer en seconden wijzer in lijn liggen.
Ze vullen elkaar aan.
Heb daardoor, net als een voorganger, meer problemen met de dwarse buisje op de 3/6/9. Maar ook dat is verre van lelijk.

Vind t een mooi horloge.

Even geen funds vanwege aanschaf iPad2 maar…wie weet.

Ik vind het een leuk duikertje, en ben (sinds ik een Ekranoplan heb) erg fan van H3 buisjes :slight_smile: Ook zeker geen slechte prijs.

Gelukkig is de aanbieding nog even geldig, dan kan ik er nog even over nadenken.

Mooie maat ook, en die blauwe lijkt me wel wat, ik kom in elk geval op de rikketik even kijken.

Ik vind dit een mooie klok.(tu) Wat er voor mij uitspringt: de duidelijke afleesbaarheid, de diameter, de prijs, de degelijkheid.
Ik ga deze duiker waarschijnlijk aanschaffen. De zwarte of de witte is nog een vraag. Zitten tussen de zwarte of witte wijzerplaat nog voor of nadelen?
Wat dragen de speciale teams tegenwoordig voor horloges?

Gr DR

De datumring past beter bij de witte.
Maar de blauwe is ook echt erg mooi! Mischien dat ik hiervoor speciaal ‘even’ naar de rikketik ga. :slight_smile: Wil het toch graag in het echt zien.

thieuster Schreef:

Bidle Schreef:

die

Wat mij betreft zijn de wijzers nog wel te dun en
aan de korte kant. Dat had best robuuster gemogen!

Menno

hier kan ik me ook in vinden … zal ze in ieder geval in de gaten blijven houden (tu)

Ik vind dit een erg mooi horloge.
De soberheid is voor mij een sterk punt.
Ik heb wel het idee (kan ook de foto zijn) dat de bezel inserts er niet helemaal recht inliggen.
Zo zie ik bij de zwarte uitvoering meer ruimte tussen de 15 minuten markering dan bij de 45 minuten markering ten opzichte van rand van de bezel insert.
Bij de witte zie ik het verschil weer terug bij de 55 en 05 markerigen t.o.v. de 25 en 35 markeringen waarbij de eerst genoemde cijfers verder van de rand liggen dan de laatst genoemde cijfers.
Ik zou ze in het echt willen zien (vooral de witte) en kom daarom denk ik maar eens naar de rikketik.
Groeten,
Marijn

Marijn2 Schreef:

Ik vind dit een erg mooi horloge.
De soberheid is voor mij een sterk punt.
Ik heb wel het idee (kan ook de foto zijn) dat de
bezel inserts er niet helemaal recht inliggen.
Zo zie ik bij de zwarte uitvoering meer ruimte
tussen de 15 minuten markering dan bij de 45
minuten markering ten opzichte van rand van de
bezel insert.
Bij de witte zie ik het verschil weer terug bij de
55 en 05 markerigen t.o.v. de 25 en 35 markeringen
waarbij de eerst genoemde cijfers verder van de
rand liggen dan de laatst genoemde cijfers.
Ik zou ze in het echt willen zien (vooral de
witte) en kom daarom denk ik maar eens naar de
rikketik.
Groeten,
Marijn

Gewoon even aan de bezel draaien… 120 kliks. Hij zal wel gewoon even verdraaid zijn.

als je nog een youtube review wilt zien, check dan onderstaande url. De beelden zijn niet altijd scherp, maar geeft wel een leuk beeld.

En nu stop ik met de commercie… :stuck_out_tongue:

seamaster Schreef:

thieuster Schreef:

Bidle Schreef:

die

Wat mij betreft zijn de wijzers nog wel te dun
en
aan de korte kant. Dat had best robuuster
gemogen!

Menno

hier kan ik me ook in vinden … zal ze in ieder
geval in de gaten blijven houden (tu)

ahum, ik las het later pas goed … ik dacht dat het klokkie nog gemaakt moest worden :wink:
vind het totaal plaatje helemaal niet verkeerd:

• afwerking ziet er op de foto goed uit (kon de band aansluiting op de kast niet helemaal goed zien en de achterzijde (lijkt nl zo een sticker ? maar dat zal wel niet)
  • tritium is natuurlijk geinige plus
  • saffier +
  • uurwerk is prima
  • prijs ook, seiko duikers hebben volgens mij allemaal geen saffier in deze prijsklasse
  • wijzers hadden van mij wat langer gemogen …maar goed , als dat het enige is :wink:

we hebben nog tot het einde van de maand …dus wie weet :smiley: (tu)

Ik denk dat ik het verkeerd gezien heb dat de insert er scheef inzat.
In de videoreview op youtube zag de bezel erg perfect uit.
Kortom een prachtig horloge voor zo ver ik kan zien.
Ik speel erg met een gedachte …:smiley:
Groeten,
Marijn

bedenk me net dat als we toch naar de rikketik gaan we zeker even moeten kijken (tu)