REVIEW . Omslingeren en GAAN, luxe werk-beater.

let’s go!

Ik wil met jullie mijn ervaring delen met mijn toch wel ietwat luxe werk-beater, luxe zeker gezien het feit dat mijn werk-beater serieus wat mee te maken heeft.
Geen zin in opletten, omslingeren en gaan!!
Houthakken, sleutelen, klussen, werken, vakantie, zwemmen, motorrijden enz enz de werk-beater gaat trouw mee om de pols.

Hoe het begon, ik kreeg een horloge hobby…
Dat dus.
Juist, dit betekend dus al heel snel dat je je naakt voelt zonder horloge.
Maar ja, ik werk behoorlijk met de handjes en in weer en wind waardoor een “mooi” horloge al snel wat minder mooi zal zijn.
Zonde dus!

Ik heb wat typetjes uitgeprobeerd, Deep blue, SXK, BFK maar miste echt het gevoel van luxe, van trots.
Slaat nergens op maar als je thuis mooi spul hebt liggen wil je dat ook overdag tijdens de noeste arbeid om de pols.

Dus…
Tadaaaaaaa.

Ik vond hem ok, niet prachtig maar ok.
Wel perfect voor mijn doel, WERKEN.
image

Nou heren, mee werken vind deze Breitling werkelijk geweldig!
Serieus, het materiaal breitlight draagt geweldig en krast gewoonweg niet tijdens mijn totaal niet voorzichtige acties de gehele dag door.
Het horloge wil maar niet karakter kweken, nope hij blijft geweldig mooi.

Alleen de rand boven het glas is van een veel zachter kunstof en daar komt wat gebruiks schade tevoorschijn. (bij de 15 op de bezel, daarzo)

Mooi voordeel is is dat het horloge nooit koud of warm aanvoelt, de buiten temperatuur doet weinig tot niks met dit horloge om de pols. Dit te samen met de enorm fijne rubberen strap maakt dat het werk draagcomfort geweldig is. Het ultra lichte gewicht werkt daar zeer zeker ook aan mee.

De afleesbaarheid?
Kijk dit is met een werkhorloge een belangrijk punt en deze is geniaal.
Wat goed doordacht deze dail, in 1 oog opslag weet je hoe laat het is.
Zo enorm duidelijk, ja ook in de hele vroege ochtenden is het aflezen van de tijd in 1 oogopslag gedaan.

Dus het concept toolwatch is echt perfect gelukt, het materiaal, de afleesbaarheid en de bouw van dit horloge zijn echt geslaagd.
De perfecte werk-beater als je het mij vraagt, met een lekker luxe gevoel erbij want kom op zeg ik mag toch ook gewoon lekker trots zijn op mijn werk-beater!?

Het horloge als horloge, de bouw, de afwerking en dat soort gein?
Nou uiteraard kan hij tegen een spat water 100m plonsen is geen probleem.
De afwerking is serieus helemaal goed, sja het is dan ook wel een echte Breitling.
De bezel klikt duidelijk met 0 speling lekker rond.
De ontspiegeling is werkelijk geniaal, zoals alleen Breitling dit kan.
De maat, 45mm is niet klein maar voor een echte toolwatch zeer zeker een juiste keuze.
De band is van hoge kwaliteit net als de mooie sluiting.
De rubberen schroefkroon laat zich duidelijk bedienen, goede grip en voelt solide aan.
Het quarts uurwerk is uiteraard met een niet meetbare afwijking perfect voor houthakken.

82 Likes, 12 Comments - hands-on⌚ (@hands_on34) on Instagram: “Feeling HOT with the #skyracer  Burn baby burn.  @breitling #coltskyracer  #breitlingcoltskyracer .…”

Zoek je iets zorgenloos maar wel lekker luxe?
tadaaa.

mvg

91 likes

Ik blijf elke keer toch even hangen als je deze post. Niet dat ik nu snel zal houthakken, maar het idee van een stevig maar luxueus horloge blijft toch mooi. Als ik er ooit eentje tegenkom, is het een kanshebber om mee naar huis te mogen.

2 likes

Knappe beater!!

1 like

Mooi verhaal, en breitlings zijn top beaters, mijn aerospace draagt deze kwalificatie ook met verve. Maar, rubberen schroefkroon? Echt?
Wauw, nog nooit van gehoord.

1 like

Prachtige beater !

Dikke mannenklok :wink: mooi om te zien dat je 'm echt gebruikt.

1 like

niet geheel juist.
Stalen kroon die een “huls” van rubber heeft.

1 like

mijn toen gestolen! maar mis hem nog steeds, echt een top ding!!

1 like

Blijf het een cool (of hoe zegt de jeugd dat tegenwoordig) horloge vinden :sunglasses:
Alleen jammer van die grote lug-naar-lug afmeting voor mijn kinderpolsjes :disappointed:

1 like

Inderdaad, en Breitling is niet de enige. O.a. AP heeft ook zo iets.

https://www.strapfreak.com/collections/rubber-watch-crown-ap-audemars-piguet-royal-oak-offshore-42mm-chronograph-watch

1 like

Ah dus zo! :stuck_out_tongue:

Knappe beater man :wink: Heb niets met Breitlings maar moet zeggen dat ik het een stoer horloge vind, komt denk ik ook deels door het verhaal! Dit beeld krijg ik er een beetje bij :stuck_out_tongue:

Chop on !

1 like

Is gewoon een plastic horloge met een batterijtje erin man.

Nee geintje, ik ben niet zo van Breitling maar dit ding vind ik serieus tof. Ik hou van die echte toolwatches waar je niet voorzichtig mee hoeft te doen. Heerlijk onbezorgd erop los beuken en rammen.
Helaas buiten mijn budget voor een horloge en al helemaal voor een werkbeater maar als ik het er voor over zou hebben was dit de nummer 1 kanshebber.

Ohja, en die secondewijzer is mooi hè? :wink:

1 like

Leuk werk horloge ! :wink:

1 like

Jou secondewijzer kerel, helemaal van jou…

1 like

:blush:

Ik ben zelf meer van “Casio gevalletje van 16 euro om en gaan. Gaat 'ie kapot, dan gaat 'ie kapot”, maar leuke review! Held!

1 like

ah ok, nu ben ik mee :+1:t2:

1 like

Jazeker! Mooi ding hoor

:wink:

1 like

Dat zouden er meer gebruikt moeten hebben denk ik wel eens als ik de krant lees.

4 likes

Gefeliciteerd met je beater. Las dat het een hele uitdaging zou zijn om niks te kopen ivm de BB? Laat je die nu links liggen nu je toch niet hebt kunnen inhouden?

Geniet ervan👍

1 like

Toffe Breitling. :ok_hand: Serieuze beater zeg maar. Ik had onlangs een losliggende wijzer door de trilling van mijn motor (dagelijks woon-werk). Toen wees een forumlid, die de wijzerplaat en wijzers weer netjes op zijn plekkie heeft gedrukt, dat Breitling wijzers echt mega strak schijnen te zitten. Dus voor motorrijders ideaal. :+1: Toch maar eens over na gaan denken :wink:

3 likes