Review: Orient FEV0V004S - Champagne

Leuke review! Ik vind het bijzonder dat hij de orient de wijzers wel een beetje paars lijken, dat is wel uniek. Zelf ben ik ook wel benieuwd naar de Orient Star, jong gedragen zie je die wel voor een schappelijk prijs.

1 like

Mooie review. Ter aanvulling: het lijntjespatroon aan de buitenrand wordt ook wel sunray “guilloche” genoemd.

Het patroon aan de binnenzijde lijkt wel een soort omgekeerde clous de Paris.
Ik heb geen idee hoe dit soort patroon wordt genoemd?

1 like

Fantastisch :slight_smile: . Nog nooit van gehoord. Gedeelte van de uitleg op wiki:
Guilloché (or guilloche) is a decorative technique in which a very precise, intricate and repetitive pattern is mechanically engraved into an underlying material

Mooi gedaan! Geniet er maar van!

Groeten van haar zwarte broertje… :slight_smile:

3 likes

Vind deze zowaar nog mooier

2 likes

Mooi hoor

1 like

Leuk en volledig verslag met mooie fotos !!

:camera:

1 like

Erg mooi ook deze uitvoering…
Nu nog iemand met de blauwe versie en dan hebben we het rijtje gehad :grinning:

1 like

Prachtige review! Eerste Orient automaat vandaag binnen gekregen. Voelt goed en volgens mij solide band. Opwinden gaat redelijk zwaar maar het metertje gaat snel naar 40 uur.

Flink wat info over Orient in je review…weer wat geleerd…super🖒

Weet niet of het een neefje,oom of opa is maar hier een plaatje😎

4 likes

Die is gaaf! Welk model is dit?

Ja mooi he…ik weet alleen niet welk model dit is. Deze pas overgenomen van HF lid. Echt verrast door de goede afwerking en de prijs !

Bedankt!
Leuk om een Orient Star te zien. Mooi met het “S” logo :wink:
Ben benieuwd naar de afwerking in “real life”. Heb je ook een foto van de achterzijde? Of heeft deze geen doorkijk?
Gr.Wander

1 like

Vind hem in ‘real life’ als zwaardere kwaliteit aanvoelen net zoals een seiko met solide band en een Citizen met solide band die ik ook heb…zit saffierglas ook op met Ar coating…Hier een foto van achterzijde…

Groet.Slin

3 likes

Het lijkt me dit model te zijn met een iets andere variant.

Ik vind die van mij toch wel iets meer richting model Datejust gaan als je het mij vraagt…

1 like

Prachtig horloge!! Persoonlijk vind ik Orient vergelijkbaar met Seiko en Citizen kwalitatief gezien.

Ik heb zelf deze:

3 likes

Leuke review! Zelf heb ik tot 2 keer aan toe een star gehad. Erg goede kwaliteit, beter dan de prijs deed vermoeden. Wat ik jammer vind aan de “gewone” Oriënt is het logo. Kan er niet aan wennen en het ook niet negeren. Zonde want er zitten veel leuke horloges in hun collectie.

1 like

ah leuk dat je dat zegt, het gewone logo van Orient vink wel gaaf, die slappe S van de Star niet… :slight_smile:

alleen dat Water Resistant overal op mag voor mij weg :slight_smile:

1 like

op de foto kom ik er niet uit, loopt die band van 22mm aanzet geleidelijk af,
of blijft ie tot bij de punt 22mm ?

1 like

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Heb wat foto’s gemaakt die eea misschien wat duidelijker maken.
Ik heb er nu trouwens een andere band op liggen als in de review…

Gr.Wander

3 likes