Review: Orient FEV0V004S - Champagne

Wat @Carpe_tempus bedoelt is of de band over de gehele lengte even breed is of dat ie taps toeloopt…

1 like

Ik bedoel de bandaanzet is 22mm, blijft die band tot aan de punt 22mm of loopt hij geleidelijk van 22mm naar bijvoorbeeld 18mm af.

( bij m’n Bambino bleef de band overal 21mm wat ik eigenlijk niet zo prettig vind )

2 likes

Ahhh… De band in de review heb ik gekocht bij www.horloge-bandjes.nl, deze loopt geleidelijk af al is het slechts 2mm.
De originele band heb ik niet gebruikt, maar ook die loopt geleidelijk af met 2mm. :wink:

2 likes

Hoe bevalt die? Naar mij is dezelfde onderweg, het duurt alleen nog een paar weekjes gok ik :grin:

Het is de 2ev03001W

Ik wilde eens kijken wat het deed met me om een horloge van 36mm in dit model te dragen (wil misschien op termijn wel een Rolex hiervan)…

Ik ben zeer verrast over de kwaliteit en hoe hij draagt en loopt…eigenlijk met stomheid geslagen hierover. Erg leuk horloge voor het geld !!

1 like

Mooi zo’n GMT. N.a.v. jouw plaatje kwam ik op een review van dit horloge Orient DJ02002W :+1:
Fijne avond.

Ik wacht met smart, ben erg benieuwd. Ik heb er al wel een mooie president band voor klaar liggen met verborgen sluiting :smile:

Ok mooi daar ben ik dan wel benieuwd naar dus graag wat foto’s als hij binnen is aub…

1 like

Dit is in ieder geval de band al, merkloos maar mooi op gewicht. Ook 20mm, dus ik gok (en hoop) dat ik de Orient endlinks kan gebruiken om hem aan te hangen :smile:

1 like

Mooie review weer Wander :thumbsup:
Veel draagplezier toegewenst met deze Orient.

1 like

Ik moet zeggen dat ik echt een aantal (dress) horloges van Orient erg mooi vindt. Er komt ook hier weer genoeg voorbij.

Naast die van Wander vindt ik deze ook best te pruimen:
De ene omdat ik bewerkte maar toch rustige wijzerplaten erg mooi vindt. De ander omdat het iets anders is dan anders (wat orientaals getint?) maar toch een, in mijn ogen, mooie dresswatch (plaatjes uiteraard van het webz):

4 likes

Hallo Jaco.
De bovenste uitvoering, heb je daar een typenr. van?
Deze is inderdaad erg mooi. Ben benieuwd wat de diameter hier van is.
Thanks,
Gr.Wander

1 like

Even uit mijn hoofd: de ER2F004W. :sunglasses:

Nee, gewoon inderdaad bij serieuze horloges. :slight_smile: Diameter is 41mm en deze heeft een titanium kast en saffierglas. 11mm dik en 22mm lugs.

De tweede is de Monarch (FDD03003Y), een handwinder. 40mm maar wel wat dikker met 13mm en heeft een afwijkende lugbreedte van 18mm en gebold mineraalglas.

2 likes

Erg mooi…hoop voor je dat het gaat lukken en als het zover is zie ik graag de complete foto’s…

1 like

Dat is een heel mooi horloge. Die champagne wijzerplaat met de blauwe wijzers is een hele goede combi.

1 like

Nou, de mijne is er! Prachtig ding, alleen zoals verwacht is de band met die gevouwen linkjes echt om van te huilen :relieved:

5 likes

Pracht ding he…wat betreft de band zal ik wel niet zo kritisch zijn denk ik…vind ik wel prima :grimacing: Veel draagplezier !!

2 likes

Mooi verhaal!!!
Mooi horloge!!!

1 like

Ook zitten zoeken naar die…mooi!!🖒

1 like