Review PlexiRevive Acrylic Watch Crystal Scratch Remover

Met een collectie met veel vintage horloges die ook nog weleens wisselen ben ik geregeld plexiglaasjes aan het poetsen.
En laten we wel zijn PLEXI=SEXY!

Bij diepere krassen werk ik met oplopende fijnheden schuurpapier en vervolgens polijst ik het laatste stukje met een watje met een polijstmiddel, eerst gebruikte ik Polywatch
afbeelding
En de laatste jaren Auto Max koplapmpolijst.


Nou was mijn flesje Auto Max bijna op en wis en waarachtig verscheen er in mijn insta-feed PlexiRevive, een nieuw polijstmiddel voor plexiglaasjes van horloges, vulmiddel- en siliconenvrij in een duurzaam blikje.
Wat blijkt, het is een initiatief van @vintage.view mijn naamgenoot van wie ik afgelopen jaar een heerlijke vintage IWC Ref. 309 cal. 89 kocht.
Vlug dus een blikje besteld en de volgende dag lag het in de bus.
Even moeten wachten om wat tijd te vinden om het te gebruiken, maar vandaag was het zover.
Een vintage Vostok met krassen op het glaasje, eerst even met wat schuurpapier en toen het blikje gepakt, het ruikt neutraal, da’s al fijn.

En aan het poetsen geslagen.

En een prima resultaat!

Fijn spul!
:white_check_mark: Neutrale geur
:white_check_mark: Geen siliconen of fillers
:white_check_mark: Droogt minder snel uit dan koplamppolijst tijdens poetsen
:white_check_mark: Verwijdert sneller krassen dan Polywatch
:white_check_mark: Kost een tientje

Even een linkje voor geĂŻnteresseerden:

52 likes

Dank Bas! Goed om te weten dat er prima alternatieven zijn :+1:

2 likes

Thanks, meteen een besteld! :+1:t2:

2 likes

Klinkt als een mooi alternatief! Meteen even verplaatst naar Reviews.

3 likes

Dank je!
Mijn tubetje Polywatch is bijna leeg dus hier ook

3 likes

Ziet er fantastisch uit. Gelijk een blikje besteld.
image

Kan ik mooi het resultaat vergelijken met wat ik al een tijd lang gebruik:
image
Daarmee bereik ik ook prima resultaten, maar het kan altijd beter. Ik ben benieuwd!

3 likes

Bedankt voor het delen, zal eens een potje bestellen om te proberen

2 likes

Die Aramar, Bas, ze kunnen zeggen wat ze willen, maar wat een fijn horloge is dat. Kwaliteitje, zonder meer!

2 likes

Mooi! Ook gelijk een potje besteld.

1 like

Interessant! Wat zijn de ervaringen van de mensen die ook via polijstwielen glaasjes polijsten?

3 likes

Besteld.

2 likes

Ik ga het ook proberen

2 likes

Wat een geweldige tip en review! Heb gelukkig nog niet veel krassen in mijn Vostoks maar goed om te weten

2 likes

Kon het gevoel van “wow its amazing” niet afschudden maar zeker interessant, dank hiervoor!

2 likes

Eenoudig antwoord… Helendal zeer buitengemeen wel zo tamelijk goed!

1 like

Goed, ik zit door m’n tube Polywatch, eens kijken hoe dat wondermiddel werkt op m’n Russische beerputvondsten. Twee doosjes besteld. :slight_smile:

2 likes

Had het vorig week ook besteld. Alleen postnl wilt niet meewerken met bezorgen, tot nu toe nog niks binnen.
Ook erg benieuwd of het voor mijn horloge gaat werken.

1 like

Ik wilde ook bestellen, maar wil niet (meer) met PayPal betalen. Kan het ook anders?

O tot volgende week dan!

1 like

Net besteld. ben benieuwd!
Vooral het opberg doos ideetje vind in erg tof

2 likes