Review Seiko Lord Marvel

Ziet er prachtig uit. Die van jou betreft ook een gerestaureerde / gereviseerde versie (staat in de ad). Vind je dat boeiend?

2 likes

Ik zou liever gaan voor een goedlopend exemplaar waamee je ook nog optisch voor de dag kunt komen. Dan ben ik wss een non-purist.

1 like

In dit geval niet, normaliter is het denk ik erg afhankelijk van het horloge (dit is mijn 1e vintage). Enerzijds ‘boeit’’ het mij wel omdat het karakter kan missen. Als ik vintage topics bekijk dan kan wear/tear/krasjes en lichte deukjes het horloge in mijn ogen aanzienlijk mooier en begeerlijker maken door het karakter die het krijgt/heeft en het verhaal dat erbij hoort (onbekend of niet). Anderzijds ben ik een perfectionist en spreekt het mij aan dat het horloge is opgeknapt, geserviced en de techniek is nagekeken, alsof je (als het ware) recht doet aan het horloge met zo’n staat van dienst.

Ligt (denk ik) ook aan het horloge, de looks, de leeftijd, het merk, je gevoel bij een horloge, evt. mate waarin je iets wil herstellen / opknappen. Een vintage horloge van een premium merk bijv. Rolex, Omega die er voor mijn doen goed uitzien, goed werkt en wat krassen op de kast of bezel zou ik echt niet laten opknappen.

3 likes

Prachtig en zeker ook een uitgebreid review. Interessant om dit te lezen. Bedankt voor het plaatsen.
Groet. Richard

2 likes

Voor potentieel geïnteresseerden HFers in een Lord Marvel 36K hi-beat, er staat er ééntje (1974) op Ebay die vooralsnog zeer betaalbaar is en waarvan de veiling over een paar uur (3 uur bij schrijven) afloopt.

2 likes

Bedankt voor deze fantastische review! N.a.v. hiervan ben ik gaan rondneuzen, dit lijkt me een mooi model om de vintage markt eens mee te ervaren.

Ik heb even gegoogled en zie dat Jan Ubels in m’n periodieke route ligt. Was de service een vriendendienst of is Seiko voor hem geen probleem?

1 like

Bedankt voor deze mooie en technisch informatieve review, ik heb er veel van opgestoken.
Dit zijn de dingen die ik leuk vind om te lezen op dit forum

1 like

Jan is een hele vriendelijke man, maar het is wel zijn werk.

Dank!

In m’n snelheid is m’n bericht een beetje warrig geworden. Ik bedoelde eigenlijk vriendendienst als in: hij werkt normaal niet aan Seiko’s, maar voor jou maakte hij een uitzondering. Ik meen ergens gelezen te hebben dat hij zich vooral toelegt op Rolex/Breitling. Uit jouw reactie lijkt het daar niet op, da’s mooi :slight_smile: .

Oh nee, hoor. Jan Ubels is een zeer all-round horlogemaker.

1 like

Mooie review! Zit al een tijdje te kijken naar een hibeat maar ga nu toch verder sparen voor een Zenith. Echter de Seiko LM blijft een prachtig ding!

2 likes

Die prijzen van GMTSKY slaan echt helemaal nergens meer op en volgens mij ook inderdaad niets origineels meer aan…

2 likes

Vragen de hoofdprijs, horloges zijn wel origineel alleen gerestaureerd én zo te zien, bijzonder goed. Zal wel een markt voor zijn

Nee, ze zijn dus niet origineel.

Kasten zijn helemaal dood gepolijst en vaak rare/lelijke redials.

En laten we niet vergeten dat de beste man een SKX verkoopt voor 780 euro :joy:

2 likes

De beste man? Wat een laaielichter.

3 likes

Zou @anon50762135EV deze gekocht hebben?

2 likes

Weer één van dezelfde verkoper, voor wie nog op zoek is:

N.a.v. dit topic houdt ik het aanbod van deze verkoper al een tijdje in de gaten, hij/zij biedt veel originele en ongerestaureerde Seiko’s aan. Ook veel voor onderdelen. Is er iemand al bekend met deze verkoper?

2 likes

Ja! Aardige vent, kan je veilig van kopen, hij is heel eerlijk over de staat van zijn horloges.

2 likes

als je meer bied wordt je wel direct overboden met 2,50 :thinking:

1 like