Review Seiko Lord Marvel

Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook een vol doosje Seikos heb en een aantal losse die er niet meer bij kunnen. Kortgeleden nog een 5Actus aangeschaft via het forum.

Ik heb de hoop voor mezelf opgegeven :weary: en dat is allemaal de schuld van het horlogeforum

2 likes

Guddumme. Nou heb ik zin in zo’n ding met arabische cijfers.

1 like

Heel mooi en vooral een leuk informatief verhaal. Dit zijn, voor mij, toch wel de topics die het forum zo waardevol maken.

Klopt het dat al deze modellen een diamter hebben van 35,4?

2 likes

Mooi verhaal om te lezen, veel hiervan wist ik niet.
En saai? Ach, dat ben ik ook, dus zou zomaar bij me kunnen passen zo’n Lord Marvel. Ik vind ze erg mooi juist.

Als Seiko hiervan nu eens een re-issue van 42mm zou maken => verkocht!

1 like

:blush: dank je!

Laat ik nou gisteravond serieus in de kelder gezocht hebben naar mijn schuifmaat gisteren om het zeker te weten! Haha. Maar helaas kon ik ‘m niet vinden. Hoe dan ook, het antwoord op de vraag of alle modellen een diameter van exact 35,4mm hebben moet ik je nu schuldig blijven. Ik kom er bij je op terug.

1 like

Denk dat 42mm echt groot zou uitvallen. De 38mm reissue van de eerste Grand Seiko is fenomenaal en lijkt er wel een beetje op.
https://www.grand-seiko.com/global-en/collections/SBGW253G/

2 likes

Oh…maar ook heel gaaf en simpel! Prachtig :ok_hand:

1 like

Die is smullen.

Maar een re-issue in 42 mm hoeft er niet gek uit te zien. Als alles in dezelfde verhouding opgeschaald wordt, blijft ‘ie net zo mooi. Zeker zonder datum moet dat geen probleem zijn. Enige technische probleem dat ik kan bedenken, is dat het uurwerk de grotere wijzers moeilijker rond krijgt.

Ik heb onlangs een Christopher Ward met dunne bezel in 43mm gehad, en dat was zeer mooi.

1 like

Complimenten voor deze uitgebreide review van een bijzonder uurwerk.
Je hebt er vast veel tijd in gestoken, maar het resultaat mag er zijn! Dit soort topics maakt het HF prachtig en toonaangevend. :+1::+1::clap::clap:

1 like

Yep, inderdaad ik ben er nog steeds super blij mee… Al is er iets misgegaan bij de GS kwaliteitscontrole… Dus ik kan even geen recente foto posten.

2 likes

Een prachtig lezenswaardig verhaal. En dit zijn echt prachtige vintage. Ik ben bang dat er toch een keer een vintage GS moet komen nu dit soort topics het vuurtje aanwakkeren.

2 likes

@Eezy wat een geweldige review. Ik ben mijn collectie wat aan het uitbreiden en naast wat NA’s ook al besmet met het ‘vintage virus’.

Komt bovenop dat ik vandaag vrij was, Seiko fan ben én na het lezen van jouw review ben gaan zoeken. Zo geschiedde… na heel wat mooi’s tegen te zijn gekomen, te hebben gereageerd, biedingen heb geplaatst ben ik bij 1 advertentie blijven hangen. Ik had een snelle response gehad, kreeg veel extra foto’s en na enkele uurtjes te hebben onderhandeld en zelfs te hebben gebeld met de verkoper komt deze beauty binnenkort vanuit Frankrijk deze kant op -->

![Knipsel 2|676x500]

@Mafkees, jep the ‘‘vintage virus got me’’ :slight_smile:

9 likes

Kijk eens aan, Bertus1987! Dat is nog eens kordaat optreden! En een prachtig compliment. Binnen 9 uur na het plaatsen van de review zelf een exemplaar gekocht! En een hele mooie! Van harte daarmee!

1 like

Mooie klok en mooi verhaal.

iemand enig idee wat deze mooie klokken kosten?

2 likes

Oh mooie Marvel :ok_hand: …toevallig nog naar zitten kijken vanavond, toen was jij al aan het onderhandelen waarschijnlijk :grin: …ben benieuwd :+1::smiley:

2 likes

Ehhhh. @bertus1987 schrijft net dat hij er zojuist één heeft gekocht. En @anon50762135EV heeft vorige week ook één gekocht. Dus… :grinning: Die van mij zijn al paar jaar oud. En de prijzen zijn hard gestegen. Maar hangt heel erg van de staat en de verkoper af.

1 like

Ik zou zeggen tussen de 200 en 600. Afhankelijk van de deal die je vind, staat, model en onderhoudsgeschiedenis.

1 like

@Verburgt, laten we het erop houden dat ik niet de enige gegadigde ben geweest en dat ik door wat goodwill, snelle response, een leuk telefoongesprek en wat voorzichtige grapjes op gunfactor het horloge heb kunnen kopen tegen vraagprijs incl. verzendkosten i.p.v. excl.

Op Ebay + andere websites heb je minder gave exemplaren maar fatsoenlijke exemplaren vanaf ca.300 euro en topexemplaren heb ik voorbij zien komen voor meer dan 600 tot 650 euro.

Op Chrono is een seller uit de U.S. (GMTSKY) die ze verkoopt vanaf ca 770 tot 1000 euro, maar praktisch volledig gerestaureerd. Zijn geen hi-beat horlgoes en in de regel horloges pré 5740C uit de jaren 50 en uit de 1e helft van de jaren 60 (wel erg mooi).

3 likes

Leuke review. Toch deze lordjes maar s in de gaten houden!

1 like

Geweldig informatieve review!

1 like