Review: Seiko Presage SARX015

Zeer leuke review om te lezen. Heerlijk aangekleed met je eigen ervaring.

Ga zo door!

1 like

@JR001

Bijna? :smile:

@Dorfmeister

Klopt. Heb ik ook. Gelukkig geldt het bij deze SARX015 alleen voor de caseback. Dan heb ik er minder problemen mee.
Ik zie hier op het forum dan ook dat veel mensen het glas van hun 5jes vervangen voor Safffier. Saffier heeft volgens mij ook een andere “doorkijk/weerspiegeling” op het uurwerk, als je begrijpt wat ik bedoel :wink:. Al heb ik nog nooit zo’n glas vervangen en heb ik het verschil dan ook nog nooit gezien.

@Paul2all

De prijzen liggen inderdaad wat lager. Heb volgens mij € 75 - € 100,- minder betaald, al weet ik dat niet zeker meer. Ik heb daar eerlijk gezegd ook niet op gelet. Wanneer je daar bent, moet je gewoon een horloge kopen :yum:
Al kun je in het echt hoge segment misschien wel je slag slaan.
Voor een vergelijk kun je kijken op de website van Seiya Japan. Link: Seiya

@watikjebrom

Nope. Dit is een band van het Nederlandse horlogebandjes Link. Geen dure band. Puur om te proberen of de kleur wat is. Haalt het niet bij de prijs/kwaliteit van @Ko-Banden.

@oscar2

Mocht je je reis gaan plannen, stuur me een pb, dan heb ik nog wel wat tips voor je :slight_smile:.
En zo’n GS spring drive :scream:… Staat ook op mijn lijstje :wink:
Hoop daar ook eens een review over te mogen schrijven.

1 like

Ja, net iets te veel in de zelfde stijl als de SDGM003 die ik al heb helaas.

1 like

Geweldig verhaal. Zelf heb ik vorig jaar Osaka en Kyoto aangedaan en ik kan mij volledig vinden in je omschrijving van het land en de cultuur. Wat mij betreft staat Japan op eenzame hoogte voor wat betreft respect, discipline en het streven naar kwaliteit wat zich uit in eersteklas producten waaronder horloges. Ik heb naast de BIC mij ook enkele uren weten te vermaken in de YODOBASHI. Hier waren de prijzen voor horloges zelfs nog een stukje scherper. Enjoy the watch!

1 like

Bedankt voor dit aanbod! Ik zal daar t.z.t. zeker gebruik van maken! Ik heb ook al ge-pb-d met Marnixmoed, ons HF lid dat jammer jammer jammerlijk ons forum voor gezien heeft gehouden. Ook van hem kreeg ik heel nuttige tips en adviezen.

1 like

Bedankt en dat verschil is toch leuk meegenomen buiten het feit dat het tof is om een,zeg maar,binnenlandse Seiko te hebben :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Yodobashi. Volgens mij wel gezien, maar helaas niet naar binnen geweest. Heb je daar een horloge gekocht?

Niet één maar vijf :grin:

1 like

Als je zo doorgaat kan ik mijn blog wel opdoeken. Top review en achtergrondverhaal!

5 likes

Mooie review @wander026, aangenaam leesvoer :thumbsup:

1 like

Leuk verhaal en een leuke klok👍

1 like

Show me :wink:. Ben nu wel benieuwd.

Kun je de link naar jouw blog eens melden?

1 like

[Klik] (https://candidewatchblog.com/)( @anon50762135EV dat is dan 2 bier)

4 likes

Wel 2 Bavaria want blog is niet erg up-to-date.

3 likes

Wander, als jij nou eens hier de reviews doet. Of een co-flipperschap met Ide ofzo. Meer van dit! :clap:

3 likes

I wander :thinking:

4 likes

A great write up, thanks. I hope to get to Japan in 2017, I am 50 then.
Your photos are excellent too and I really like the suede leather strap in the first pictures.

1 like

Mooie reis en leuke review. Best mooi op leer
Welkom bij de club! Heerlijk horloge :slight_smile:

3 likes

Bedankt voor het delen!

Dat is een hele mooie Seiko.
Ook op leer erg mooi.

1 like