Review SKX007 - 62MAS - HAN mod

62MAS
Al sinds ik lid ben van dit forum zie ik het horloge van @Utrecht2 voorbij komen. De welbekende 62MAS (Seiko 6217-8001). Wat mij betreft één van de mooiste en meest iconische duikers op deze aardkloot. In eerste instantie heb ik gekeken of ik zelf zo’n exemplaar kon bemachtigen. Dit kan natuurlijk, echter voor een goed exemplaar betaal je de hoofdprijs. Op zich geen probleem natuurlijk, even op een houtje bijten en het is voor elkaar.
Wat voor mij echter een (onoverkomelijk) probleem is, is de maatvoering. Hij is helaas te klein voor mijn pols. Dan heb je zo’n icoon en dan erger je je aan de maat. Zonde en voor mij dus geen optie.

MOD
Toch, tijdens de zoektocht kom je natuurlijk van alles tegen. Je hoeft 62MAS maar in te tikken en je komt al snel uit bij een MOD. En denk je aan MOD dan kom je op HF al snel uit bij onze welbekende @HanDavinci (ik denk tegenwoordig trouwens ook aan de beste man wanneer ik een speciaal biertje open trek :beer: of wanneer ik een supermarkt binnen loop :thinking:).

8 juni heb ik dan ook de stoute schoenen aangetrokken en Han een berichtje gestuurd. In eerste instantie met de vraag of hij een SKX031 wilde modden (@BATMAN verwees onlangs ook al naar zo’n uitvoering) . Deze had ik namelijk op e-bay gezien. Fantastisch hoe Han hier vervolgens op reageerde! Een liefhebber Pur Sang. De suggesties en berichten vlogen me vervolgens om de oren en veel van zijn ideeën heb ik één op één overgenomen. Even een korte opsomming:

SKX031 vs SKX007
De SKX031 werd al snel een SKX007. Hier had ik zelf niet aan gedacht, maar de SKX is kwalitatief natuurlijk unbeatable en de SKX031 is moeilijk te vinden tegen een nette prijs. De SKX007 bestelde ik dan ook direct bij EGlobal waarna ik deze naar Han heb gestuurd.

Het glas
Han opperde al snel voor single domed saffierglas van Crystal times met blauwe AR. Een fantastische keuze waar ik zelf nooit aan gedacht zou hebben.

Insert en chapterring
Naast bovenstaande heb ik ook Han’s suggesties overgenomen wat betreft de zwarte keramische insert (DLW007) en chapterring. Vooral de chapterring vind ik achteraf een schot in de roos. Het betreft namelijk een (mat)zwarte chapterring, zonder enige aanduiding. Deze zorgt voor een geweldige diepte in de dial. Er gaaf!

Wijzerplaat
Ik ben eigenwijs geweest wat de wijzerplaat betreft. Deze is origineel namelijk niet verkrijgbaar waardoor je bent aangewezen op de “aftermarket”. De 62mas indices waren echter voor mij de reden voor de mod, dus tof dat Han daarin mee is gegaan en de boel in elkaar heeft gezet.

Het modfeest kan beginnen :upside_down:
Al denkt Han hier achteraf waarschijnlijk anders over. Er ging namelijk wat fout tijdens het lumen van de dial (iets met scheermesjes en veel vloeken :tired_face::weary::sob::rage::scream:), al kan hij dit het beste zelf toelichten. Hij heeft iig op eigen kosten, een nieuwe dial besteld :+1:. Hij baalde oprecht dat het lang duurde, terwijl hij mij juist een gunst verleent!

Wat ik erg tof vind is dat hij me tijdens het hele proces op de hoogte heeft gehouden (in totaal hebben we, afgezien van de appjes, zo’n 138 berichten uitgewisseld :smile:.

Het eindresultaat:

HAN, oprecht bedankt voor alle moeite die je hierin hebt gestoken. Je bent een liefhebber, een toffe gozer en een aanwinst voor het forum. Bedankt voor alles.
Enne, dat speciaalbier komt jouw kant nog op. Ik moet eerst een goede manier vinden om al die flesjes heelhuids bij je te krijgen :smile:

Gr.Wander

Nog één geknutseld fotootje dan. Omdat het kan :smile:

102 likes

Mooi! Geen fan van jubilee banden maar een zeer mooi resultaat, niet gek voor een Tukker :joy:

3 likes

Cool! Wat een held is die man.
Van harte met je aanwinst Wander! :thumbsup:

2 likes

Mooi geschreven! Zeer geslaagde mod ook, persoonlijk vind ik dat de Jubilee geen recht doet aan het design.
Edoch, dit topic en horloge krijgt van mij het @anon50762135EV approved predicaat. :thumbsup:

2 likes

Fantastisch leuk topic en direct een mooie review!

Van harte met de nieuwe aanwinst en uiteraad ook top van Han ‘Big Butts’ DaVinci…:wink:

2 likes

Mooi hoor!
Nu nog een beetje afraggen en dan is hij echt klaar :wink:

2 likes

wauw, erg mooi!

1 like

Mooi! Nu snel die flieger band eraf. Jubilee staat wel gaaf. :grin:

6 likes

Fantastische mooie mod deze, gefeliciteerd en geweldig weer hoe @HanDavinci hierin heeft meegewerkt.

Als er in december een verkiezing komt voor HF-er van het jaar…:hugs:

2 likes

Hoe zat het ook alweer…Oh ja, we begonnen met een aftermarket 62MAS dial en aftermarket 6109 wijzers. De lume van de wijzers was groen, en die van de wijzerplaat wit.

Een groen lumesetje besteld uit Engeland, zodat ik de wijzerplaat opnieuw kon relumen. Natuurlijk moest wel eerst de oude lume eraf. Ik probeerde het met een scheermes eraf te halen waarbij ik zo de marker van die wijzerplaat af trek.

Oke, hartstikke boos en ik een nieuwe aftermarket 62MAS dial en wijzers gevonden in de Filipijnen. Na 6-8 weken dacht ik; man, waar blijven die dingen?! Geen gehoor, ik opende een Paypalcase en toen werden ze pas opgestuurd :unamused:

Maar wat bleek? De minuutwijzer kwam aan met de lume er al van kapot. Gelukkig had ik nu een adresje voor de lume en dus ook maar een wit setje besteld, zodat ik nu die wijzers kon lumen :laughing:

Ik heb nu in ieder geval een flinke lading lume in huis en niet de ambitie om ooit nog een wijzer te lumen, dus ik denk dat ik mij uit ga leven op een van Gogh zeefdrukje voor in de slaapkamer :sunglasses:

Al met al heeft er nog nooit zolang een horloge van een ander bij mij thuis gelegen, en yes…daar voelde ik me flink schuldig over, aangezien Wander toch een gloednieuwe SKX en alle bijbehorende modonderdelen ervoor had gekocht.

Ik heb Wander een paar weken geleden deze LE Sumo wijzerplaat aangeboden, ondanks dat ik er erg lang op heb moeten wachten:

Maar…hij bleef bij zijn orginele idee en dat vind ik dan wel weer erg cool :thumbsup: :sunglasses:

Wander, superfoto’s en ik hoop dat je er erg blij mee bent.

Hier word ik dan weer vrolijk van :relieved:

Voor de anderen, let wel; ik ga nooit van mijn leven meer een aftermarket wijzerplaat en of wijzer accepteren in dit huishouden :stuck_out_tongue_winking_eye:

27 likes

Erg fraai, Wander en natuurlijk tof van Han om het te realiseren.
Veel plezier gewenst van je mod.

1 like

Ziet er mooi uit en ook boeiend omschreven. Geniet ervan.:+1:
Ook de complimenten voor de “Modman”.

1 like

Ik ben ook geen grote fan van jubilee. Heb hem daarom meteen op leer gegooid. Hoezo duikers kunnen niet op leer?
Daarnaast is de blauwe ar op het glas ook meesterlijk :+1:

11 likes

Ik moet zeggen dat ik bij deze het glas ook erg gaaf vind, maar ik denk dat het ook komt door de single dome die hem zo’n vertekening geeft.

1 like

Duikers kunnen prima op leer, je laat het net zien!

1 like

Normaal gesproken zijn de mods van @HanDavinci een beetje maf natuurlijk. Appeltaart met mosterd. Een Mini Cooper met een Jaguar diffuser. Een ‘als de bom valt’ embleem op je Corneliani pak.

Maar toegegeven, dit is behoorlijk goed gelukt. Het is ergens toch een beetje alsof je een soort Testarossa hebt geknutseld van onderdelen van een Pontiac Fiero, maar het is smaakvol en goed uitgevoerd.

Veel plezier er mee Wander! Lekker mee door het bos wandelen! Of lekker met moeder de vrouw en een kop verse muntthee op de bank natuurlijk.

8 likes

Deze is errug goed gelukt zeg :sunglasses:
Geweldige foto’s ook :thumbsup:

1 like

2 likes

ah, tegeltjes

uitermate toepasselijk in een @HanDavinci gerelateerd topic, @logie kom er maar in

3 likes

Rare jongens die Tukkers :grin:

1 like