Review: Steel Reef "on the fly" extension link

Vooraf dit is een review en ik ben op geen enkele manier verbonden aan de leverancier!

Mijn polsen kunnen met warm weer snel uitzetten en als ik dan weer in de airco kom krimpen ze even snel weer. Niet iedere stalen horlogeband heeft daar een gemakkelijke oplossing voor.

Toevallig zag ik de Steel Reef hier op het forum voorbij komen bij @Dentista en wilde er direct één bestellen voor een horloge waarvoor ze niet OEM gemaakt zijn. Het concept is van Rolex en volgens mij voor het eerst toegepast op de 6 digits en daar heten ze Easylink. Onder een iets andere naam (en waarschijnlijk ook constructie ivm patenten gok ik) worden ze dus door Steel Reef gemaakt voor verschillende merken en modellen waar het eigen merk ze niet maakt.

Ze zijn niet goedkoop en ze komen uit Engeland dus er komen ook nog de importkosten bovenop maar voor een horloge dat ik vaak draag had ik wel over dus heb er eentje laten komen!

Kwam in een luxe envelop en nette verpakking die gewoon de vuilnisbak ingaat maar ok mooi is het wel.

Snel die zinloze dive extension eruit gehaald, of in andere gevallen je reguliere endlink.

Monteren is even gemakkelijk als een normale schakel (van in dit voorbeeld de Rolex). Daarna tussen de vouwsluiting prutsen. Dit is waar het bij mij vaak mis gaat als ik de bestaande sluiting wil aanpassen en de pushpin weg vliegt…daarom doe ik dit liever niet op het werk met een paperclip maar thuis met de juiste tools!

De pushpin die erbij zit lijkt exteem stevig in ieder geval steviger dan degene die er bij mij in zat in de originele endlink (maar mogelijk is die pushpin al eens vervangen…).

Daarna even de extension openen. Gaat een beetje stroef maar dat lijkt me ook de bedoeling (zodat de extension niet per ongeluk open gaat).

Eerste indrukken zijn positief, netjes gemaakt van hetzelfde materiaal als dit neo vintage horloge. Zal over een tijdje een update plaatsen van hoe het langere termijn bevalt!

32 likes

Mijn beste,

Leuke leerzame review!!
Bedank dan ook voor het delen van deze positieve beoordeling!!
Kan altijd van pas komen voor diegene die er naar op zoek zijn.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Goed om te horen, zat er ook al aan te denken voor mijn 16570

2 likes

Ziet er strak en functioneel uit. Is het net als de easylink een extra 5mm?
Ben dit ook aan het overwegen voor mijn 16600.
Wat kost het geheel incl import etc, als ik vragen mag.

1 like

Ben benieuwd wat je er in gebruik van vind. Ik heb er eentje op mijn Tudor en overweg er ook eentje te halen voor m’n Explorer.

Alleen wat je zegt, het is best stroef (goed ook) maar ben bang dat het heftige drukken en trekken niet echt goed voelt bij een stukje staal van de 5 digit fliplock, niet zoals het wel bij een modernere en stevogere milled clasp.

Zie graag jouw maand 1 ervaringen voorbij komen :wink:

2 likes

Goede review!

Ik kan niet meer zonder, heerlijk om een paar keer per dag de sluiting met gemak aan te passen.
Installeren is inderdaad erg makkelijk. Ik vind het het geld meer dan waard en ga voor mijn andere 5 digit er zeker ook 1 bestellen.

4 likes

Import was 35€ bovenop de prijs van de link, die was 135€ geloof ik.

1 like

Inderdaad, precies hetzelfde, ook 5mm

1 like

Vind ik het wel waard. Dank!

Ben hier ook wel benieuwd naar. Ik denk dat het erg comfortabel is, maar ergens strookt het niet helemaal in mijn beleving. Een “massief” stukje staal t.o.v. het relatief dunne/blikkerige staal van een 5 digit band

1 like

Lekker hoor, + of - 5 millimeter. :fire:
Dat niet goedkoop valt best mee ivm verstelbare clasp elders. :blush:

1 like

Maandje verder. En?
Heb er ook 1 besteld vandaag voor mijn 16710.
Had overigens meer reacties verwacht. Lijkt mij voor een hoop leden een mooie toevoeging.

1 like

Ik ben nog steeds erg enthousiast, werkt prima op die oude sluiting! Sterk genoeg voor de wat zware handling van de easylink.

Dat zal pas blijken na langere tijd natuurlijk.
Is wel iets om rekening mee te houden.

Nog gedaan?

Ik denk dat ik m ook ga bestellen voor mijn 16570

1 like

Ik gebruik hem nu al een tijdje, kan echt niet meer zonder. Echt een goede toevoeging met deze warme dagen,

1 like

Nee nog niet gedaan, maar misschien wel een goed idee gezien de reacties hier. Ook over een wat langere periode van gebruik.

1 like

Ja ik ben alleen bang dat 1 stand van 5 mm meer of minder me niet voldoende gaat brengen.

Ik heb hem nu zo zitten dat het horloge ‘s morgens best los zit en gedurende dag prima.

Op zich werkt dat ook wel voor me. Dus ik slaap er nog een nachtje over