Review: Steel Reef "on the fly" extension link

Er is ook iets naar mij onderweg vanuit de UK. Kreeg de verzendmelding op 20 juli en hij ligt vooralsnog immer in Engeland. Sluit mooi aan bij de rest van de ervaring die ik tot nu toe heb. :stuck_out_tongue:

Waarom bijzonder? Het was een pre-order van een product dat nog niet in productie was. Daar was ik van op de hoogte (en is natuurlijk anders dan een product dat uit voorraad leverbaar is).

De ontwikkeltijd heeft helaas meer dan een halfjaar langer geduurd dan ze
vooraf aangaven (dat was ‘levering eind 2025’). En de communicatie erg beroerd.

Ik hoop dat augustus dan toch de maand wordt dat dat stomme schakeltje eindelijk binnenkomt. Ik heb al een verse nieuwe Oysterband gekocht waar hij op gaat.

Ik heb er 1 op een 78350 band en ik heb er net 1 besteld voor een 78360 band.

Zo tevreden ben ik dus. Hoppa afgelopen met dat gedoe met die ouderwetse clasp telkens omzetten.

1 like

Ach ja. Brexit heeft voor ons en de Britten een hoop verziekt. :joy:

Maar het is die €200 zeker waard.

Nou super, ik draag mijn explorer altijd relatief los maar hoger op de arm dus heb het niet echt meer nodig. Maar op mijn BB58 gebruik ik de easylink heel vaak.

1 like

https://steelreef.com/products/swiftlink

Ze hebben wel een nieuw filmpje gemaakt.

Ik word hier zo moe van.

20 augustus kreeg ik de melding dat mijn order was verzonden.
Vandaag (16 dagen later) een betaalverzoek van PostNL om belastingen af te tikken. Na betaling staat er dat ze het pakje binnen 5-7 dagen bij me afleveren.

Een envelopje met één horlogeschakel hoeft toch niet 4 weken onderweg te zijn van de UK naar NL?

Verder snap ik ook niks van wat ik moet betalen: Totale inklaringskosten: € 62,22 op een aankoop van € 158,-. Dat lijkt me wat aan de hoge kant. Later maar eens uitzoeken.

Ik hoop maar dat het de meest geweldige link ooit in de hele wereld is om mijn ervaringen nu toe goed te maken.

2 likes

Hoe dan?

Link is wel goed. Heb er ook weer 1 onderweg.

1 like

2 likes

Nou, ik heb 'm! Eindelijk.

De link ziet er vrijwel gelijk aan de overige linkjes uit, maar is iets langer met oog op het mechanisme.

Dat is niet optimaal, omdat hij in eerste instantie nogal wat uitstak over de onderkant van de gesp. Dit was gelukkig op te lossen door een extra Oysterlinkje toe te voegen en de fine adjust in de gesp in het allerachterste gaatje te doen.

Het in en uitrekken kost vrij (direct uit de verpakking) vrij veel kracht. Misschien wordt het soepeler, maar dit harde duwen en trekken lijkt me niet ideaal voor de pinnen in de andere linkjes van de band.

Bij het uittrekken schiet hij direct door naar de achterste stand. Je kan hem dan stapsgewijs terugklikken.

Om de pols uitrekken lukt aardig, maar de band weer korter maken met het horloge om je pols vraagt wat handigheid (Hoewel het al wel lukt).

Al met al doet hij wat hij moet doen, met een paar trade offs. Ben er blij mee.

1 like

Ah cool.

Ik heb komende week een normale steek reef binnenkomen van 20mm.

Was erg tevreden over het ‘normale’ uitklappen. Easy extension.

The on the fly.

1 like

Ja die heb ik op mijn Jubilee en werkt perfect. Voordeel van deze nieuwe is dat hij 4 posities heeft en losser of strakker kan worden gezet met het horloge nog om je pols. Met die andere link moet je het horloge afdoen om hem weer korter te maken. Langer maken kan wel zonder het horloge af te doen.

1 like

Ah korter lukt mij ook, alleen clasp moet alleen even los.

Maar die nieuwe heeft natuurlijk 4 standen. Maar is ook groter.

Voordeel van de on the fly is dat het verborgen is ook als die verlengd is.

Mooi hoor. En idd superfijn met dit weer!