Review Vintage duiker

vintage looks bedoel ik uiteraard en dan wel de " Christopher Ward C60 Trident 600 Vintage "

Waarom een een gebruikers verslag over dit horloge?
Nou heren, het is een prachtstuk voor relatief weinig geld.
Het merk spreekt wat minder aan door al hun gekloot met logo’s en korting acties maar dat buiten beschouwing gelaten is het echt wel de moeite om het hier eens over te hebben.

Waarom heb ik dit horloge gekocht?
Nou om heel eerlijk te zijn, het merk trok mij wel aan gezien de prijs.
leuk “hebbe hebbe” spul
mooie modelletjes, leuk geld en weinig negatiefs over te vinden op het net.

Na veel te lang en veel te vaak neuzen had ik besloten dat ik deze wilde maar je raad het al.
Niet meer te koop…zucht.
Tot op een mooie dag er eentje hier te koop kwam te staan, meteen toegeslagen.

Toen het horloge thuis arriveerde en ik gretig de boel had uitgepakt was ik verbaasd is zeer positieve zin.
Serieus hoe kan zo hoogstaand afgewerkt horloge voor die paar centen de markt ingaan?
Die bezel he, ik heb geen ander horloge in handen gehad met zo een solide bezel.
De weerstand is precies goed, ze klikt duidelijk tijdens het draaien en er zit werkelijk 0 speling op!
Vakwerk.

De inlay is er eentje waar je ook alleen maar U tegen kan zeggen.
Mat ceramisch, dus niet kapot te krijgen maar wel een vintage feeling.

qua vintage looks hebben we het vooral over de gekozen kleur van de wijzers en de opgelegde indicies.
Ik vind het super gaaf en zeker met de bijzondere vorm van de wijzers.
En he, die seconde wijzer is toch serieus een gaaf detail?

De boel is echt goed afleesbaar, de diep zwarte matte plaat draagt daar zeer zeker aan mee.
De wijzers,plaat, indicies zijn allemaal van een zeer, zeer hoge kwaliteit.
Ze hebben echt serieus veel moeite in de afwerking gestoken, deze is dan ook uitzonderlijk hoog voor de prijsklasse waarin dit merk zich bevind. Echt wauw.
De ontspiegeling van het glas, sorry ook totaal niks op aan te merken.
Altijd afleesbaar en onder de juiste hoek verdwijnt het glaasje vrijwel geheel.

We hebben het natuurlijk over een duiker, dus ze moet wel waterdicht zijn.
600m genoeg?? Dacht het wel toch?
Klein puntje, duiken betekend staal erom.
Klopt, ik heb ook een stalen band erbij maar vind het niet passen bij de vintage looks.
Ik heb hem er nooit om gehad dus kan er weinig zinnigs over vermelden.
Kan wel zeggen, ziet er goed uit en voelt super degelijk.
(plaatje internet)


Als ik dit zie toch maar eens proberen.

Lume, aha lume hoor ik jullie roepen?
Nou ook hier weer, knap staaltje werk hebben ze geleverd.
De lume is strak, duidelijk, long live en maakt de boel super afleesbaar in donkere hoekje en dat voor een lange tijd ook nog eens!


gaaf toch??

Comfort.
Het horloge heeft een mooie vorm en ligt daardoor mooi op de pols.
Ding is nooit topzwaar en blijft dus mooi op zijn plekje liggen de gehele dag door.
Vind het een uitermate fijne duiker om lange tijd te dragen.

Tsja, wat af te kraken of nadelen
Nope!! Puur het horloge, nee je kan niet veel beter kopen voor het geld.
Echt serieus hoogstaande kwaliteit.
Een origineel ontwerp in zowel kastvorm en het eigen gezicht dat de wijzers hem geven vind ik zelf ook wel lekker.

Het merk zelf doet beetje teveel kloten met het wisselen van logo, de bizarre korting acties keer op keer werken ook niet mee. Jammer want ze hebben echt een top product.



Movement
Calibre: Sellita SW200-1 or ETA 2824)
26 (or 25) Jewel self-winding mechanical movement
38 hour power reserve
Date calendar
Central hacking seconds
Anti-shock system
Vibrations: 28,800 per hour
Timing tolerance: +20/-20 seconds per day

Wat een goed ding he!!!

36 likes

Leuk, mooi horloge! Heb je de 38 of 43mm uitvoering?

1 like

Ik heb de 43, kan prima op mijn polsen en van mij mag een duiker best wat maat hebben!

Mooi hoor, ik heb zelf trouwens nooit een horloge met stalen band om gehad bij het duiken, was altijd rubber :slight_smile:

Gefeliciteerd en wat een enthousiaste NA. Ik vind de foto’s mooi.

1 like

Kon het niet mooier verwoorden. CW heeft idd leuke modellen en kwalitatief goed gebouwd.

Ik had er zelf 2 maar daar is eentje van alweer weg. Niet omdat deze niet beviel, maar ze leken teveel op elkaar. Heb nu de handwinder gehouden. Ook een beetje vintage look. Met staal en leer :grin:

Veel plezier met jouw mooie CW :+1:

5 likes

Leuk verslag! Altijd goed om te lezen hoe een horloge na een tijdje bevalt.
Ik vind -20 / +20 wel veel voor een Selitta of ETA.
Dat soort afwijkingen passen meer bij een 7s26 of een Vostok caliber :face_with_hand_over_mouth:

1 like

dank!

denk dat ze de cijfers graag op safe de wereld ingooien…Ding loopt een stuk zuiverder in werkelijkheid.

1 like

Zo te lezen dus niets op aan te merken :+1:en het ziet er ook nog eens tof uit.
Mooi hoor :grin:hoeveel mm is deze en wat is de L tot L maat?

43 (ook in 38 te krijgen)
l to l 51mm

1 like

Leuke review van een merk waar ik ook regelmatig naar aan het kijken ben :ok_hand:t2::slight_smile:️…ik heb de tonneau gehad maar die vond ik zo slechte AR hebben dat ik hem verkocht heb :zipper_mouth_face: …zo te lezen heb jij geen probleem met de AR :thinking:

Hij is geweldig !
Gefeliciteerd. En inderdaad, op leer vele malen mooier dan op staal !

1 like

Dat was stuk minder typewerk geweest…
Maar idd, dat is die.

1 like

Hij is mooi, ik heb de 38mm gehad maar die vond ik wel wat hoog.

Nu heb ik wederom de 38mm, net zo hoog maar door visueel trucje lijkt die minder hoog en draagt het wat mooier. Nieuwe bezel is nog beter, lijkt wel een ratelsleutel zoals het loopt en klikt, en geen speling.

Ohhhh, je hebt vieze handen. Klopt ik werk ermee en doe niet aan corona wassen 20 x per dag

1 like

Mooi horloge!
ik ga graag voor staal maar deze staat ook goed op leer!

1 like

Heel mooi en inderdaad vooral op leer.

1 like

Ik vind het mooie horloges, maar ik blijf die “neppe patina” toch wel echt storend vinden.
Voelt toch een beetje nep.

Als een soort van gulden middenweg zou ik het wel cool vinden als ze lume zouden gebruiken/bedenken die relatief snel patina ontwikkelt.

Leuke review, af en toe spijt dat ik deze heb weg gedaan. Geweldig fijne band ook👍

1 like

Die mee geleverde lederen band is echt de fijnste ooit!
Heb er ondertussen ook een zwart geitje van @Ko-Banden bij en zo’n geitje doet het ook erg fijn aan de pols.

1 like

Jammer van die aanslag :frowning:

Maar voor de rest: mooi horloge en veel plezier ermee.

1 like