Dat weet je niet zeker. Want ik dacht dat ook!
probeer het gewoon?
Dat weet je niet zeker. Want ik dacht dat ook!
probeer het gewoon?
Toppertje die Honda Insight, Brody!
Vandaag nieuwe ruitenwissers geplaatst. op vakantie. Voelt als een nieuwe auto.
Is weer als nieuw!
Goede vakantie, aan de auto gaat het niet liggen, die brengt je overal en zuinig!!
Dank je wel! Morgen terug.
Jij hebt er ook één? Dat moet haast wel🤝
Nee toevallig niet!
Echter heb mijn schoonouders aan een Jazz hybrid gebracht en m’n schoonbroer aan de Insight.
Ben een groot liefhebber van Honda en heb er veel gereden, echter nu een Toyota Corolla TS 2.0 GR Sport hybrid leasebak…
Oei dat is een mooie bak. Geniet ervan!
De Prius is een hommage aan de Insight. Of andersom. Is niet belangrijk.
Thanx!
Toyota en Honda beide pioniers hybride techniek, echter het IMA systeem van Honda werkt net iets anders dan het Toyota systeem.
Honda doet het altijd anders, daarom zijn ze nog steeds innovatief en top, zie het blokje achter de rug van Max V…
Zeg ik ook altijd tegen mijn kinderen. Die me dan zuchtend aankijken met zo’n blik van: ‘ja? En nu?’
Ik wordt thuis ook niet begrepen wanneer ik weer eens F1, MotoGp, Indycars, Superbike en alle andere sporten kijk…
Ze zitten liever te klooien met hun gameconsole of telefoon… de cultuurbarbaren!
Dit was erg leuk om te lezen. Je enthousiasme druipt er vanaf en het is een begeesterd betoog. Ik heb een redelijk hoge dunk van Zenith, maar deze chronograaf is niet mijn ding, dus heb ik er ook niet zo heel sterke gevoelens bij. De Sugess steekt (zonder idee van de prijs) toch indrukwekkend in elkaar. Ik houd van de sunburst op de case en ook van groen. Er zijn wel details die de beleving affecteren, zoals de kwaliteit van de print. Ook opmerkelijk, vind ik, de afwijkende grote van de uurindices. De Zenith dial oogt voor mij daardoor beter in balans en rustiger (voor een chronograaf extre belangrijk, vind ik). De dikte zou mij ook dwars zitten en waarschijnlijk dat alleen al zou mij weerhouden van de koop. Je noemt het zelf een kopie, maar dan toch zeker geen kopie van de versie waarmee je hier hebt vergeleken. Is er een Zenith origineel met dezelfde kleur en afwerkingskeuzes? Zolang ik keus heb, en er is nu eenmaal heel veel keus, vind ik het voor mijn eigen waardes en de waardering van origineel design, geen plezierige gedachte om een kopie van wat dan ook te dragen. Met hetzelfde gemak laat een goede designer zich inspireren tot iets dat een origineel in herinnering roept, maar op eigen benen staat. Dat kan ik veel beter waarderen. Zou er ook maar iemand interesse hebben in de Sugess zonder de Zenith? In de zin dat het uiteindelijk nog altijd een goed product lijkt waarschijnlijk wel, maar ik vermoed toch een veel kleinere afzetmarkt. Die afzetmarkt had wellicht ook bestaan indien er geen poging to kopiëren was gedaan. Ook mijn mening hoeft niemand te weerhouden, maar het idee van kopiëren vind ik gewoon jammer en zonde en uiteindelijk toch een beetje ondermijnend, zelfs als het marktsegment zo afwijkt. Echter, ik ben het met je eens dat de Sugess alsnog bewonderenswaardig is en ik kan me voorstellen dat als dit je ding is dat je daarvan geniet. Daarnaast, ik acht de kans klein dat ik zelf ooit tot de ‘hoogtes’ van Zenith zal stijgen, maar geniet daardoor extra van de creativiteit van microbrands, waar ik dan toch de kopieën en overduidelijke ‘homages’ probeer te mijden. Dat kost doorgaans echter toch nog meer dan AliExpress/Chinees.
Toch wel leuk zo
Alhier ook zo iets, maar dan met schokdempers
Enthousiast over de sugess review!
Ben je er nog steeds blij mee? Doet ie het nog?
Vriendelijke groet
Bas
Het behoort tot één van de fijnste horloges in de collectie. Ik draag haar zeker 2 dagen per week, soms vaker. De kwaliteit van de kast en band, de afmetingen en het boterzachte opwinden van het uurwerk zijn echt zo goed in orde.
Ze voelt nog steeds als nieuw… En dan de wijzerplaat, wijzers …
Het is een heel goede koop gebleken.
Prachtig
Gaaf ! Leuk om te horen dat je nog steeds zo enthousiast bent. Ik heb er ook één besteld. Ik val niet echt op chronograven maar vind deze heel gaaf. De Seiko 6139 8020 is de enige die ik bezit. Die vind ik het toppunt van jaren 70 “we- are -going- to -space- gevoel” geven.