Mooi verhaal Kevin, en eih:
Ik voel mij aangesproken
Mooi verhaal Kevin, en eih:
Ik voel mij aangesproken
Inderdaad Duitse steinhart, Squale, Davosa of dat Ginault looking at you
En laten we de HF lieveling Bulova SS niet vergeten…
Ouch
QED
On second thought, er bestaat een publiek van moederkapsels die perfect aansluiting vinden bij mekaar.
Erg lekker verslag, zoals wel meerdere topics van je @Brodie. Tja, die sugess. Het is een prachtig ding. Al is alles wat ik er prachtig aan vind, goed gejat .
Ik volg je verhaal. Je hebt gelijk! Lekker zorgeloos, eerlijke prijs zonder poespas. Ansich heerlijk. Maar toch ben ik daar nog niet en vraag ik me af of ik er ga komen. Ik was altijd stellig in het beweren dat ik een non conformist was. Merkgeil? Ik toch niet…
Maar nu ik ouder en eerlijker naar mezelf word, kom ik hierop terug. Ben momenteel een auto aan het uitzoeken en betrap me op mijn eigen merkgeilheid.
Klopt als een bus. Maarja… Ondanks dat dit klopt, voelt het totaal niet zo.
Ik wil een SUV (want ik woon nu in Duitsland en tja, die wegenbelasting is 3x niets). De Dacia duster zou een verantwoorde keuze zijn. Je hebt redelijk jongen exemplaren voor een goede prijs en een verantwoord benzine gebruik. Toch… Het is en blijft een Dacia .
Dan is die oudere X3, Tiguan of zelfs een slurpende Tucson (of nog erger, een oude Landrover freelander) toch echt een stuk aantrekkelijker.
Het is me wat…
In iedergeval prachtig dat je kunt genieten van de sugess ondanks ‘te real deal’ gehad te hebben.
Niemand wil die.
Dat zie ik voor me. Mijn god.
Herkenbaar ook wel. Dit was een specifiek voorbeeld van een keuze die ik heb gemaakt. Ik voel me oprecht wel een beetje meer kerel in een dikke auto. Ik had ooit een XC60 R-design in Portugal op vakantie, onze oude Volvo had een versnellingsbakissue en deze kregen we toen vanwege aanschafwaarde van de xc70. Dat gevoel. Alsof ik rijk was. En ik liep net wat meer rechtop. Maar weet je, het zegt helemaal niets. Na een week mistte ik mijn oude Volvo echt. Die verzorgde ik ook goed en ik had de velgen zelf met veel liefde voorzien van nieuwe lak. Ik had iets met die auto. En ik heb dat nog steeds wel, dat weet ik van mezelf. Maar nu ik ouder ben, merk ik dat ik me aan niemand hoef te bewijzen, dat ik mijn keuzes maak op basis van wat ik belangrijk vind. En soms wat geliefden of vrienden belangrijk vinden. En dat maakt me gelukkig. Ik heb een Honda Insight, 349.456 km op de telller. Beste auto die ik ooit gehad heb. Die is 2 weken geleden aangereden door een dronken persoon bij mij voor de deur.
Daarmee ben ik vakantie, en die auto is gewoon echt niet het toonbeeld van stijl. Ik vind veel details echt cool aan die auto maar als geheel… mwah… best lelijk. Maar ik merk dat ik er geen last van heb. Ik lach meer dan ooit, weinig kosten, zuinig, best ruim en snel. Ik stap uit en ben mezelf. En die kerel is okay. Man dat voelt goed. En dan heb ik ook nog een hommage om mijn pols. Ik leer elke dag en ooit komt er een Delorean. Dat is mijn droom.
Nogmaals. Gezin is waar het om draait. Werk, hobby’s en vrienden. Liefde. Mooie spullen zijn heel leuk, ik geniet ervan, maar als ze mij moeten definiëren verkoop ik ze of gaan ze weg. Die Dacia duster, is geen slechte keuze, maar wel een Franse auto… Als ik jou was zou ik een Sugess bestellen en een proefrit maken in een Japanse suv.
Nogmaals, je hebt helemaal gelijk. Het is ook niet zozeer de ander, maar eerder het ‘misplaatste’ beeld van jezelf. De fouten neiging die het merendeel van ons heeft om identiteit te ontlenen aan externe zaken.
Guilty as charged.
Klopt. Het is wel meer hoe ik ben. Ik ben geen sier paard, maar een werk knol lonkt stiekem ook wel eens met het schuine oog naar de mooie renbak en het dekentje van de arabier.
Ochja, ik denk dat ik idd eens wat proefritten ga maken.
Ik schud u de hand.
FTFY
De meeste Dacia’s worden geproduceerd in Roemenië en Marokko.
Dank u wel. Maar wacht. Renault is de eigenaar. En ik ben in Frankrijk en er rijden hier veel Dacia’s. En jij weet net als ik dat een Fransman niet snel in een Roemeense auto zal rijden. Overigens is de Roemeense Dacia 1300 uit 1979 eigenlijk een Renault 12 MET een Renault motor. Onder Franse licentie gebouwd. Een hommage zo je wilt. Bah hommages.
Hahahaha
Als de Chinezen met een kloonhommage aan de Citroën DS komen ga ik hem meteen kopen.
Citroën HY met elektrische motor? Ja graag!
Exact waarom ik de Dacia als voorbeeld koos. Mooi dit
Duur grapje wel. Blijft echt een prachtig ontwerp, die wagen.
Leuk topic!
Heb ze nu al heel vaak voorbij zien komen en vind de horloges van Sugess in de meeste gevallen ook nog wel aantrekkelijk zolang het geen homage betreft.
Heb ook even getwijfeld om die Zenith-clone te halen, het is uiteindelijk veel bang for buck…
Toch weet ik zeker dat ik het niet ga dragen. Waarom? Omdat mijn andere horloges dan toch de voorkeur hebben boven zo’n gimmick. Ik heb een Hublot Service-watch en ik had een Amida Digitrend. Zelfde verhaal, cool voor erbij…
Hoe dan ook leuk om ze inderdaad eens naast elkaar te zien!
Hieronder nog een cool plaatje van een coole Sugess.