Revisie Grand Seiko 6146-8000 Crosshair dial

G-E-W-E-L-D-I-G!
Daarom ben ik verslaafd aan dit forum

2 likes

Ja, maar toch doe ik dat meestal maar niet, elke keer openen is weer risico op stof in het uurwerk. :sweat_smile:
Gelukkig heb ik de foto’s nog… :sunglasses:

Wat een prachtig horloge. Volgens mij moet het geen moeite kosten om over je twijfel bij (deze) Seiko heen te stappen. Dit is andere koek dan een SKX (met respect).
Ik vond je al een meester in het renoveren van hopeloze Tissots en nu heb je het weer geflikt. Zelf een verloren medallion na maken, hoe gaaf is dat. Petje af hoor.

1 like

Een grootmeester aan het werk met een GrandSeiko: schitterend gedocumenteerd verhaal.

Knap werk hoor!

1 like

Wat een super leuk verslag! Dank je wel!

Ik ben van de plaatjes-kijken-generatie maar heb hier ook alles gelezen :slight_smile:

2 likes

Wat een geweldige verslag :star_struck::mage::confetti_ball:
Bij mij stat ie ook op een verlanglijst, de Seiko GS :heart_eyes:
Groeten Iwan :motorcycle:

1 like

Bedankt voor dit sappige verhaal, ik heb er van genoten, Ga zelf ook bijna een GS mooi vinden.

1 like

Was een genot om te lezen! Dank hiervoor!

1 like

Nuttig en leuk geschreven verslag!

1 like

Complimenten! Prachtig werk en in mijn ogen een top Seiko👍🏻

1 like

Overigens wellicht interessant om te weten dat van dit Hi-Beat caliber met datum én dag er ook “slechts” 36000 zijn geproduceerd.

3 likes

Supermooi verslag!
Mooie fotos en heerlijk om te lezen :+1:
Overigens ook echt een prachtig horloge :heart_eyes:

Geniet ervan!
En neem ff een anti flipperitus tabletje :innocent::stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Prachtig hoe je dit voor elkaar hebt gebokst :+1::grinning:

En die GS :+1::star_struck:

1 like

Meeslepend verslag. Je “bekering” tot Seiko / Grand Seiko mooi onder woorden gebracht en dan komt het verhaal echt op gang. Voor mij de mooiste draad van 2018! Dank je wel. En veel plezier met dit prachtige horloge. Die crosshair … rillingen over mijn rug.

3 likes

:face_with_hand_over_mouth:

Goede keus van band in elk geval!
Wat betreft model, ikzelf had onder het glas liever geen dag/datum, en de wijzers tot op de minuutstreepjes graag. Maar deze kasten vind ik prachtig.

In elk geval: Mooi werk! En een mooi fotoverslag! Het ontbreken van het medaillon is ook mooi opgelost zo. Ben wel benieuwd of het vergulden houdt, er is een reden dat vergulde horloges een stainless steel back hebben. Heb je enig idee hoe ‘dik’ je met je verguldsetje kunt gaan?

Over de juiste lift angle: dat zou Seiko je moeten kunnen geven. Wel een emailadres voor Grand Seiko opsporen, of anders eerst via Seiko Nederland.
Is de positionele variatie nog een beetje goed?

1 like

Prachtig verhaal met een nog mooiere Seiko als resultaat.

:+1:

1 like

Nee geen idee, en dat is inderdaad wel een puntje; in de gaten houden zeg maar. De originele is overigens ook van verguld messing, maar dat is ook wel de reden dat er een hoop “aangevreten” en verdwenen zijn.
Ik had hem ook in massief goud kunnen laten printen, maar daar hing weer een ander prijskaartje aan zeg maar. :joy:

Positionele variatie is prima. Heb even geen getallen meer in m’n hoofd, maar ook in de praktijk loopt hij heel netjes. Heb hem nu 6 dagen om de pols gehad en een beetje onregelmatig gedragen en hij loopt tussen de -0.5 en -2 seconden per 24 uur; en in mijn vocabulaire is dat “best goed”. :grin:

3 likes

Al 6 dagen een Seiko om je pols?
Sterkte dit weekend :yum:

1 like

Afzien inderdaad :joy::stuck_out_tongue_winking_eye:
Vandaag de 526…

God zij dank :hugs:

(@rest, het zijn maar grapjes vwb Seiko :innocent:)

1 like