Revisie Grand Seiko 6146-8000 Crosshair dial

Mooie rapportage. En leuke oplossing voor het missende medallion!

1 like

Da’s best ook een beetje binnen de “specs”/criteria van destijds van -3 - +5 (als ik het goed heb). Aardig, aardig. :wink:

1 like

Prachtig topic! Hulde voor alle tekst en foto’s, was leuk om te lezen. En ook echt een mooi horloge!

1 like

Mooi verslag Wilco.

Ik heb een nagenoeg zelfde horloge in bestelling.
6145 8000 crosshair. Nu vroeg ik me af het het materiaal van de medallion echt goud is.
Weet jij dat wellicht?

Het horloge loopt 25 sec voor, maar begrijp dat daar nog wat aan te doen is.

Groet Frank

1 like

Dank je.

Die medaillons zijn niet van goud maar verguld, waarschijnlijk op een messing basis. Dat is de reden dat er de nodige weg of kapot zijn. Zodra het goudlaagje namelijk doorgesleten is komt het messing te voorschijn en dat lost langzaam op bij huidcontact. Je ziet daarom nog wel eens exemplaren waar gaten in gevreten zijn.

Snelheid kan inderdaad eenvoudig afgeregeld worden, klein klusje :sunglasses:

Alvast veel plezier met de aanwinst :+1:

1 like

4 jaar na dato nog steeds leuk om te lezen!
En zijn jullie vrienden geworden of helaas toch de vechtscheiding?

1 like

Een vechtscheiding is het niet geworden, meer als vrienden uit elkaar :innocent::sweat_smile:
Maar heb hem inderdaad wel vrij snel weer verkocht :blush:

Hahaha ok jammer, wat een verademing om eens een GS met een fatsoenlijk stel wijzers te zien dan die gebruikelijke plakken staal.

Anyway een 36.000 bph horloge staat hier ook nog op de verlanglijst, wie weet ooit!

2 likes

Ik heb later nog een 36.000 bph Zodiac gekocht, die ligt alleen nog steeds in de wachtrij voor service :blush:
Maar ik vind deze crosshair het nog steeds een van de mooiere vintage Grand Seiko’s

1 like

Bedankt voor je bericht, jammer dat het geen solid goud is. Maar dat doet geen afbreuk aan deze beauty. Ik kan niet wachten op de ontvangst.

1 like