Ik heb een Rolex Lady gekocht op een veiling. Het horloge is in hele slechte staat. Ik wil hem laten opknappen voor mijn dochter en ben dus op zoek naar iemand die dit voor een normale prijs kan regelen. Ik zal wat foto’s toevoegen. In ieder geval moet waarschijnlijk het glas, de plaat en de wijzers vervangen worden. Ik haal hem morgen of vrijdag op en heb dan meer details.
Dan moet je geen Rolex kopen. Of je brengt hem naar een doorsnee juwelier en vraag je wat hij voor jou kan betekenen en hoop je op een goed resultaat. Of je laat het door een vakman doen. Dan weet je wel dat het goed gebeurt, maar dat is nou eenmaal niet gratis. Originele onderdelen zijn nou eenmaal duur.
De kans dat je uiteindelijk meer kwijt bent, dan een in mooie staat had gekost is wel aanzienlijk.
Zeker als ook de band weer strak gemaakt moet worden.
Je zou eens aan kunnen kloppen bij Dik Wakker voor het optisch netjes maken. Daarnaast zal het uurwerk een full service nodig hebben. En zoals je aangeeft moet het eea vervangen worden. Al met al, geen goedkoop klusje.
Die Dail heeft wel wat zo. Als je alleen het glas vervangt heb je denk ik al een prima vintage. Een losse dail is ook nog wel te vinden vind je het niks.