Ja bedankt. Kun je heel lang over filosoferen - maar Longines was in de jaren '40 en '50 volgens mij wel echt hoog op de apenrots. Is grotendeels subjectief allemaal, en heb geen prijslijsten uit die tijd…
Ik ga nog even verder luisteren waar Kern heen wil met het merk. Feyenoord verliest toch weer zag ik.
Ben heel erg benieuwd wat ze van het merk gaan maken met de horloges.
Vind de vintage modellen zoals de compax wel erg mooi.
Zal het een beetje gaan volgen erg interessant.
40 jaar is niet waar hoor. UG had een hele leuke en interessante revival zo’n 20 jaar geleden. De Stellux Group (City Chain) uit Hong Kong was toen de eigenaar en die hadden een hele leuke collectie; onder andere Compax chronografen met Lemania 1873 die niet voor een Omega Speedmaster onder deden.
“The Polerouter, interestingly, will celebrate its 70th anniversary this November. We already have confirmation that Universal Genève and SAS will do something to commemorate this fact. Maybe we don’t have to wait so long anymore, dear Fratelli. We have to wait a little longer for a full collection, though, as releases are currently planned for autumn 2026.”
Ik heb nog nooit een echte in handen gehad of gezien, waar dan ook! Was eens in het atelier van een pro horlogemaker, die had er eentje in een hoekje liggen. Kwam er pas gaandeweg de service achter dat-ie toch ook weer niet echt was.