Revival Universal Geneve website online

De nieuwe website is live.

12 likes

Interesting. This used to be a nice brand.

1 like

OK, leuk - maar er worden dus geen nieuwe horloges gemaakt/verkocht.

Vanaf 2026 pas en dan ook niet goedkoop.

1 like

Zal dan wel rond Omega-peil zitten, of wellicht zelfs hoger…

Hoger wat ik begreep.

Ik denk eigenlijk eerder wat lager dan wat hoger dan omega hoor.

Dat zou me verbazen.

:crossed_fingers: …maar sowieso buiten mijn bereik. Helaas zijn vrijwel alle vintage UG’s dat ook, zelfs de goede FdS-horloges gaan hard. En die vind ik dan weer net niet mooi genoeg om te willen hebben. :wink: Laatst eentje afgeregeld voor een forumlid.

Ik weet -bijna- wel zeker dat ze flink hoger dan Omega zitten. En dus ook hoger dan Breitling. Tussen de regels doorgelezen vanuit meerdere interviews.

1 like

Zo hoog mogelijk in de markt gaan zitten is inmiddels de norm. De vijver wordt zo wel kleiner en kleiner; maar er zwemmen blijkbaar nog voldoende vissen in…

Heel benieuwd hoe ze dat willen verantwoorden

Edelmetalen en in-house uurwerken. Volgens mij ben je dan al een heel eind.

Dit interview is trouwens wel interessant. Het luisteren wel waard.

Georges Kern over de relaunch van UG.

1 like

Zouden ze de tooling voor de oude topcalibers dan nog hebben…? Alleen dan lijkt dit haalbaar.

1 like

Dat doet seiko voor 250 euro.

Ben benieuwd, want boven omega zitten moet je wel echt van goeie huize komen en de naam moet je ook weer opbouwen.

Ze zijn bijna 40 jaar “dood”

Weet niet of je op die paar vintage fans kan bouwen.

Nieuwe microtor bouwen…

2 likes

1 minuut in de video en ik weet wel zeker dat ze boven Breitling gaan zitten. :face_with_hand_over_mouth: :smirk: Wordt een soort ĂĽber-Breitling denk ik.

2 likes

Ja ik sta er ook wel van te kijken hoor. Maar het heeft denk ik alles met positioneren te maken, wat Peter ook al zegt. En dat is misschien best wel typisch want volgens mij was UG in de jaren 60 niet perse een high-end watch brand. Ze hadden eigen uurwerken, maar ook die waren niet top-notch afgewerkt.

Zelfde als bij Girard-Perregaux bijvoorbeeld. Was destijds ook geen high-end.

UG was geen highend maar wel beetje longines, omega

2 likes

Maar Longines was toch juist wel meer high-end? Was Longines op een gegeven moment niet duurder dan Rolex? @PeterLC jij bent wat ouder, kan jij er meer over vertellen? :joy:

2 likes