Revival Universal Geneve website online

Nee, maar dat waren de Speedmasters toen ook niet :joy:

Ik geloof wel dat de Compax en Speedmaster destijds - kan ook 25 of zelfs 30 jaar geleden zijn - in dezelfde prijsleague zaten. Dat zal dan nu ook wel zo worden neem ik aan.

Dat bedoelde ik eigenlijk meer, slecht geformuleerd. :wink:

Ik ben in 1998 een horloge speciaalzaak in Den Haag begonnen en ik ben een aantal jaren UG dealer geweest. Maar het begon wel al in 1995 ofzo inderdaad, toen had ik al contact met ze.

Uiteindelijk werden ze alleen nog via City Chain in Hong Kong, en een aantal andere landen waar City Chain zat, verkocht. maar dat was wat later dan 2000.

Al met al eerst maar es zien wat George Kern er nu van maakt

5 likes

Kocht mijn Tangente Expo 2000 bij jou. Had ik noooooit moeten verkopen later. Of - nu pas. :wink: 1200 gulden was-ie, weet ik nog. Moest ik toen 3 weken voor werken.

2 likes

Maar begrijp jij nou waarom er 85 mio voor UG is betaald? Ze hebben de afgelopen jaren nauwelijks iets verkocht

Begrijpen doe ik het niet, maar kennelijk ziet George Kern er een groot potentieel in. En qua historie zou hij daar wel eens gelijk in kunnen hebben. Om dat weer te gelde te maken heb je hele diepe zakken nodig denk ik, maar dat hebben George en z’n maten wel. Dus wie weet
 Ik heb het gevoel dat ie het met Breitling ook helemaal niet zo slecht doet; daar hebben we ook jaren veel minder van gehoord en gezien dan we nu zien.

2 likes

Maar wat ga je dan ten gelde maken? Ik snap er nog steeds niets van

1 like

Polerouters en compaxen

1 like

En we zien ook vast wel een rechthoekige Ideo neem ik aan.

Maar daar ga je toch geen 85 mio voor betalen

Waarom niet? Reken nog 15 mio opstartkosten. Totaal 100 mio.

Stel dat ze straks 10.000 horloges per jaar kunnen verkopen. Met een operationele winst van 1.000,- CHF per stuk. Dus 10 mio operationele winst per jaar.

Dan gaan de eigenaren van Breitling er dik aan verdienen, op het moment dat ze de hele boel doorverkopen of naar de beurs brengen. Daar wordt namelijk vast wel minimaal 15 keer de operationele winst voor betaald (in dit rekenvoorbeeld 150 mio).

Is 10.000 stuks niet prima haalbaar?

1 like

Nou verrek, ik keek toevallig naar dit merk horloge. Zou mooi zijn als ze nieuwe gaan maken.

2 likes

Klopt allemaal. Maar: wat hebben ze nu gekocht? Een obscuur merk. Daarvan zijn er nog 20 te vinden

Dat vind ik niet. UG is absoluut een door velen vergeten merk, maar wel een uit de hogere regionen wat potentie betreft. Die hebben echt heel veel gave modellen die ze zo weer kunnen afstoffen.

Een beetje off-topic: Waarom heeft nog niemand Enicar gekocht trouwens? Als we het over heritage en gave modellen hebben, poeh.

4 likes

Sherpa watches is al met de Enicar Sherpa aan de haal.

Ik zie dat een beetje als een officieuze reboot.

1 like

Oh ja, die hadden we inderdaad al.

Maar als zij het ‘Sherpa’ moesten noemen dan zal er wel iemand niet akkoord zijn gegaan met het hergebruik van de naam Enicar. Anders hadden ze dat vast wel gedaan.

Volgens mij hebben ze t gewoon gereboot zonder te checken

Lijkt me ook niet dat je zo maar kopiën kunt uitbrengen

Of zouden dit plagianis zijn?

To make things truly short, when he failed in attempts to communicate with the current owners of Enicar (fly into Hong Kong and there’s a good chance you’ll see the brand sadly displayed on fashion watches), he decided to take the bull by the horns. Sherpa Watches was born with the intent of bringing back the classic designs from Enicar’s heyday with modern specifications.

1 like

Universal GenĂšve was een prachtig merk met een eigen smoel. Ik zit echter niet te wachten op een marketing gedreven revival. Hebben we al genoeg van toch?

Ben echt benieuwd hoe zij zich in de markt gaan positioneren, hopelijk op tudor / omega niveau, denk dat het meeste interesse ligt. Maar dat ligt waarschijnlijk te dicht tegen Breitling aan, ik ben bang dat het daarom een soort Blancpain alternatief gaat worden

Dat verwacht ik niet. Het is al bevestigd dat het boven Breitling geplaatst gaat worden. Ik verwacht dat je de nieuwe polerouters kan vergelijken met de Chopard LUC lijn, goed afgewerkte microrotor uurwerken, maar zeker niet goedkoop.

Ik hoop dat ze de vintage UG’s eer bewijzen en dat de vintage markt niet teveel explodeert (zodat het relatief betaalbaar blijft voor ons als liefhebbers).

3 likes