Revival Universal Geneve website online

Daar had ik nog over gekeken. Wat een zonde dat er geen display caseback is.

1 like

Link?

Nos polerouters geloof ik niet echt meer in

1 like

Hopelijk zijn ze voor die centen niet zo ieniemienie als die vintage poleroutertjes.
Niet draagbaar zo klein.

2 likes

34 mm is gewoon een herenmaat hoor. In de jaren 60. :face_with_hand_over_mouth: Draag nu een 33 mm Eterna-Matic 1000 trouwens, plm. '68. En denk even aan de Pie-pan. Ook 34 mm. Klaagt niemand over; men klaagt alleen (vaak terecht) over de re-dials daar.

3 likes

Polerouters zijn er in 33, 34, 35 en 36mm. En nog wat sportievere modellen die net wat groter zijn.

Voor mij is 34mm de ondergrens.

Nieuwe polerouters gaan denk ik naar de 38mm.

2 likes

Dergelijke afmetingen zijn inmiddels volkomen obsoleet.
Maar ieder zijn ding hoor.

Zo zuur nog van de slechte oogjes?

Valt mee. Want:

35.5mm hier op 18cm pols

37 of 38 zou perfect zijn. Net even wat meer real estate dan een 35 of 36 voor de moderne man.

Duimen maar

3 likes

Dat is een hele oude advertentie. Een nos polerouter ga je vrijwel niet meer vinden.

Goede exemplaren gaan tegenwoordig voor tegen de 4000 euro. Top exemplaren zelfs voor meer. Er is zelfs recent nog een patina bruine plaat verkocht op staal voor 8000 euro.

Anyway als je een goede polerouter wilt hebben zijn ze erg lastig te vinden en duur.:grinning::upside_down_face:

3 likes

Gewoon even wachten op een nieuwe.

1 like

Ik twijfel of de nieuwe een groot succes gaan worden.

2 likes

Ze zullen er toch wel een plan mee hebben? Een 80 miljoen dollar plan.

1 like

Ik ben erg benieuwd🫣

Ik verwacht Polarouters in 39 millimeter, minimaal 38.
Prijs ca. €7000,- voor het instapmodel.

Het is al bevestigd dat ze 35mm worden

Stom. Denk niet dat 35mm de beste moderne maat is.

Dat die 3 op nos movements gebouwde dat wel zijn is prima, maar lijkt me zeker ruimte voor een groter model.

1 like

Ik denk persoonlijk dat 35mm een goede maat is. Vooral met de ‘spacing’ van het model qua tekst enz. denk ik dat het beter tot zijn recht komt dan als je het groter maakt.

1 like

Maar hopen dat een vergrootglas meegeleverd wordt…
En ook hopen dat er een 39 millimeter versie uitkomt!

Die zit wel op de datum.

Maar niet iedereen is bejaard. Leesbaarheid is prima. Zeker de zwarte dials, de witte wat minder.

Mee eens. Sommige modellen zijn gewoon ontworpen als kleinere horloges 35 - 36mm. Dat moet je dan ook met rust laten. Zelfde als de Datejust. :wink:

2 likes