Revival Universal Geneve website online

Dat denk ik ook niet. Naar mijn idee is Universal Geneve, alhoewel legendarisch, geen merk wat bij de gemiddelde consument direct een belletje doet rinkelen. Dit in combinatie met een, voor moderne begrippen, vrij kleine maat en een prijspunt waarop de concurentie van bekendere merken erg groot is (instap Rolex, Omega Aqua Terra, IWC Mark XX), het mij een risicovolle keuze lijkt.

De markt met echte kenner die Universal Geneve op waarde kunnen schatten, 35mm herkennen en waarderen als een originele vintage maat en Rolex/Omega/IWC geld hier voor hebben lijkt mij miniem.

Ik zou verwachten dat je bij zo’n market re-entry voor bang for buck gaat in combinatie met een allemansvriend als horloge om vanuit daar je prijspunt langzaam maar zeker omhoog te schroeven.

Ik ben benieuwd!

2 likes

Ik weet niet of je voor de Longines route moet gaan, Breitling zit juist zelf wat lager dus een merk aan de bovenkant lijkt me niet gek. Maar hoe ver wil je gaan? Ik denk niet dat iemand zit te wachten op een soort LUC Chopard.

Hodinkee verwacht prijzen tussen $ 12.000 en $ 25.000. :grimacing:

4 likes

Zou UG zo in het vaarwater van Breitling komen? Ik heb even naar het Breitling aanbod gekeken en dat is 99% sporthorloge. Ik denk dat ze op hetzelfde prijspeil niet elkaar concurenten hoeven te zijn. Wellicht als er een reissue van de tri compax komt dat je de Premier lijn in de weg gaat zitten maar qua Poleroutes, FS en disco volante bijvoorbeeld niet.

Nevermind, dit wordt het haute horlogerie speeltje van Breitling. Die bracelet is trouwens wel :drooling_face: :star_struck:

2 likes

12k vind ik niet heel gek als je dus op (LUC) chopard / Zenith chrono level gaat zitten.
En meer met (wit)goud.

Luxury Men watch L.U.C XPS Forest Green | ChopardÂŽ 168629-3001

Luxury Men watch L.U.C QUALITÉ FLEURIER | Chopard® 168631-3001

Zoiets bijv.

2 likes

Misschien dat een bril dan handiger is. 35mm is echt prima te doen!

3 likes

Ook credits voor de release-strategie! Slim van UG om eerst deze 3 limited’s uit te brengen via een auction, dat creëert nu al veel aandacht voor de volgende releases!

1 like

Ja, voor de marketing liefhebbers valt hier weer veel te genieten. :grinning:

2 likes

Alleen de witgouden blauwe is voor auction

1 like

Ze gebruiken met name de UG community op social media (waar ik ook in zit) erg slim om veel feedback te krijgen maar ook als verkapte ambassadeurs van de horloges. Dit maakt het een soort ‘native advertisement’ zoals dat noemen. Het lijkt aan te slaan.

1 like

Ah check!

Oh wat goed! Erg slim om gebruik te maken van UG’s grote community-base :ok_hand:

1 like

We will start most likely around CHF 15,000 for a non-complicated steel watch

2 likes

Dan ben ik voor altijd veroordeeld tot de AliX versie van Smiths :rofl:

1 like

Ik ben benieuwd hoe ze dat gaan verkopen. :joy: Waarschijnlijk naast de winkel van Breitling in Roermond.

6 likes

Als ze daar komen te liggen met 75% korting, schrijf ik mij misschien nog eens in als VIP bij die Limburgse Efteling.

2 likes

Ik zie t ook niet :rofl:

Ze gaan ‘prêt à porter’ naast haut couture maken ook