Als het recyclen van vintage designs een kenmerk van postmoderniteit is, zijn deze Seamasters dus eigenlijk pre-bond, bond, en post-bond.
Laatst snapte je al niet het verschil tussen loods (gewoon een Nederlands woord) en loots (hopelijk weet je ondertussen de engelse betekenis).
En nu wijst @PLP je op een andere blunder en is dit je reactie hierboven.
Je haalde Top of the bill en Top notch door elkaar. Top of the notch.
Kijk, horloges…het is net zo iets als met treintjes spelen of
met miniatuur stoommachientjes.
Maar als je er plezier in hebt, why not?!
En die bekende merken gaan echt niets nieuws brengen.
Waarom zouden ze ook?
Heritage is hun paradepaardje, en selling point.
Zolang consumenten er hoge bedragen aan uit willen blijven
geven gaat er niets veranderen.
So be it, niks mis mee.
Uiteraard is een mechanisch uurwerk totaal achterhaald als
instrument van tijdwaarneming.
Maar ik kan een mechanisch uurwerk nog steeds bewonderen.
En als je er lol aan beleeft…tja…waarom ook niet?
Precies dit dus.
Iedere Nederlander zou een V12 moeten proberen.
Ik rij er al jaren een.
Geen sportwagen, maar gigantisch koppel, rust, trillingsvrij.
Marketing. Plaatsing in een bepaald segment.
Nog buiten de feitelijke productiekosten een belangrijk punt bij Veblen-goederen (https://en.m.wikipedia.org/wiki/Veblen_good) zoals horloges per definitie zijn.
Je helemaal gelijk. Mechanische horloges zijn eigenlijk ook achterhaalt… het is puur vanwege de hobby, maar ik denk voor sommige ook het gevoel. Ik beleef er in ieder geval veel plezier aan.
Wat jij hier herhaald was mij inmiddels al weer duidelijk. Je kunt dingen blijven herhalen, maar voor mij is de kous af.
Ik ga verder niet meer op dit soort reacties in dit topic reageren.
Wederom een uitspraak die de kous gaat zijn voor veel reacties.
vertel dat maar eens aan je grootouders…
Die heb ik niet. Zijn dood
Zalig indeed! De ervaring alleen al is leuk!
Ik gok dat de gemiddelde Nederlander dat de komende jaren gaat vinden in zijn elektrische auto…
Elektrisch rijden? Dan koop je maar een golfkarretje. Mijn mening…
Hoe dan ook mijn deelneming. Ik heb het geluk nog een grootmoeder te hebben, en ik kan je vertellen dat ze vol trots de anekdotes aanhaalt over dat ze de eerste mensen van het dorp waren met een eigen telefoon in huis. dat was na WO2. toen was een telefoon dus de grote luxe, en was een polshorloge een noodzakelijk item. Hoe konden ze anders weten wanneer de koeien binnen moesten om ze te melken?
Mee eens
Ik vind het helemaaal niets zo’n strijkijzer.
Ik gun ieder zijn mening over hoe hij/zij/het een horloge wil maken. Wat mij betreft geen vraag die met ja of nee beantwoord kan worden. Ik zie graag alle eindresultaten van die meningen.
Ik zou geen Richard Mille aanschaffen omdat ik ze niet mooi vind.
Weinig. Veel uurwerken zijn gebaseerd op standaard calibers. Radertrein e.d. verraad vaak de oorsprong. Dan is alleen materiaalkeuze e.d. echt vernieuwend maar dat zijn niet kosten die RM zelf maakt maar die bij hun toeleveranciers gemaakt wordt. Zij kopen alleen expertise en materialen in. Ook niet goedkoop, maar R&D is dus even met een korreltje zout. Sowieso is de marge op een Rm belachelijk hoog. Ik heb verhalen gehoord, maar kan ze niet staven, dat een Rm van een miljoen minder dan 80k kost om te maken. En dat zou dan inclusies alle operationele kosten e.d. zijn. Status, aanzien en geld doen dus hele rare dingen met mensen.
“Toen de telefonie nog in de kinderschoenen stond, schijnt elke abonnee in Almelo een ééncijferig telefoonnummer te hebben gehad. Een archivaris heeft het uitgezocht en het blijkt dat er in de tijd precies negen abonnees zijn geweest.
De familie Ten Cate had telefoonnummer 1; Scholten had 2; Van Heek had 3; de Katoenmij had 4; Schuttersveld had 5; Bendien had 6; Spaanjaard had 7; Nijhuis had een geheim nummer en Dijkers had 9.”
-Herman Finkers-
Sorry voor nog meer off topic.
Wij hadden nummer 3 5 7 op de boerderij in de 50 ties.
Eerste huis met telefoon in om de wijde omgeving. Mijn ouders hadden namelijk een loonbedrijf erbij naast de 15 melkkoeien.
Gevolg was dat de hele buurt kwam bellen bij ons. Telefoon hing gelukkig op de gang. Staande bellen want het was geen luxe ding. Later is er een tel apparaat aan gekoppeld. Mensen waren niet altijd eerlijk.
Toen er 4 cijfers kwamen werd het nummer 1 3 5 7.
Nog altijd trots op.
En mijn vaders horloge heb ik natuurlijk nog. Extreme tegenhanger van een Richard Mille!