🥰😅
- Ik lees de post van fate van begin tot eind
- Ik scrol meteen door
0 stemmers
🥰😅
0 stemmers
Graag elkaar een pb sturen als je met elkaar in gesprek wilt.
Of heel snel emailadressen uitwisselen voordat het wellicht te laat is straks
Ik heb gestemd dat ik de post altijd doorlees. Wat natuurlijk meestal niet het geval is, maar ik waardeer de moeite wel.
Zoveel antwoorden op zo weinig vragen.
Ja eens.
Had het zo niet eens bekeken
@Jur spelbreker. Haal jij even een potentiële vuurwerkpost van Casper weg
Dat vraag ik mij eigenlijk nu ook af. Seiko vind ik als bedrijf eigenlijk ook een goed voorbeeld van een horloge merk die duidelijk vooruit kijkt en soms komen met moderne creaties (althans die ontwerpen met scherp lijnen, etc). Maar ook die maken quarts en komen met innovaties. Ik ben geen Seiko fan, maar heb hier wel heel veel waardering voor. Uiteindelijk kun je wanneer het om horloges gaat natuurlijk niet het verleden volledig vergeten. Horloges blijven simpelweg horloges.
Tja…hoeveel ik ook van retro nostalgie hou, hij heeft wat mij betreft wel een punt. Ik plaats maar weer eens deze songtekst van mijn held Jamie Lenman, die dit fenomeen ook beschrijft:
I remember when I was a kid the past century seemed special
All the decade were lined up just like a set of coloured pencils
The Fifties, The Sixties, The Seventies
Oh they all looked so exotic
I was certain the years yet to come would be just as iconic
Now they’ve been and gone, what the hell went wrong?
Where were all the amazing designs?
Fashions and movements and signs of the times?
Looking at pictures of 2001 makes it feel like we got nothing done
We’re all afraid, dried up and useless
The six fingered hand crushes our throats
If you kidnapped a man from the nineties and brought him back to present day
he’d probably die from the sheer disappointment, cos everything looks exactly the same
Braindead!
Door ome Tanaka in 1967 bedacht. Nogmaals: Wat mensen “modern” vinden ogen zegt meer over de geestesgesteldheid van die mensen dan over het daadwerkelijke “moderne” aan zo’n ontwerp.
Maar inderdaad, de jaren 60 blonken uit in optimistische kleurstellingen en futuristisch ogende ontwerpen. En go-go meiden met hele korte jurkjes, bossa nova feestjes en bee-hive kapsels. Fantastisch.
Beste Kasper. Kijk de volgende keer je teksten eens na op spelling en zinsbouw. Ik weet zeker dat je beter kunt dan bovenstaande.
Jij hebt teveel Austin Powers films gekeken baby, yeah!
Overigens is de term “modern” vrij ouderwets. De mode, bouwstijlen en ontwerptaal van grosso modo de Eerste Wereldoorlog tot aan de jaren zestig werden als modern gezien, in de tijd van het modernisme. Denk aan stijlen als Art Deco, Googie (ook wel mid century modern genoemd) en, jawel!, @Bauhaus!
Googie:
Art Deco:
Bauhaus:
Overduidelijk van even geleden. Maar wel vernieuwend!
Onze huidige tijd, het postmodernisme, is eigenlijk amper vernieuwend. We recyclen oude ideeën op een net andere manier.
Zijn mechanische polshorloges daarmee modern of postmodern?
Mijns inziens allebei. Oorspronkelijk een toonbeeld van modernisme is de gehele markt voor mechanische horloges nu lekker postmodern.
That does make me randy, baby!
In het filmpje wordt direct na de quote van Richard Mille gesproken over geld.
Dat wel erg Mille makkelijk praten heeft. Omdat zijn klokken tonnen kosten.
Richard Mille zou pas ECHT vernieuwend zijn als hij dit soort klokken kon maken en verkopen voor Rolex/Omega/Pick-a-Brand prijzen. Maar dat gebeurt niet.
Nope…
Stonekowls english zo heurt dat
Het is prima te behappen wat Casper schrijft.
Maar als je denkt hier stoor ik me echt aan. Al die taalvauten
Taalnazi topic, have fun
Ja maar, u stuurt toch ook geen patiënten weg bij de SEH, terwijl u zegt: “Ik snap nog steeds dat dat een hand is hoor, ook zonder die pink. Daaag!”
Als jij daar een renderend businessmodel op weet te verzinnen ben ik je eerste investeerder!
Inderdaad daar noem je een goed punt. Ik zou er graag een willen proberen, ik vind sommige heel erg leuk en aantrekkelijk uit zien.
Jij bent van mening dat ze zo duur zijn omdat ze er anders niks op verdienen?
Natuurlijk kan ik dit nog een keer doornemen en misschien zelfs voor een derde keer. Maar ik geef toe dat ik een beetje lui ben.
Tjah mijn Engels. Ik ben daar eenmaal niet zo goed in. Maar ik leer het beste door gewoon te doen en dus ook van mijn fouten.
Nee, de hoge prijzen zijn deel van het business model.
Relatief lage productieaantallen, mooie technische oplossingen en hoge prijzen.
En in je marketingmix daardoor in staat toptennissers, F1 teams en coureurs en Vintage Racing mee te nemen.
Ik ben van mening dat top of the notch ook een navenant prijskaartje heeft aan de productiezijde.
R&D kost ook knaken, zeg maar.