Mooi verslag en groot compliment dat ze dit aan jullie overlaten. Nu begreep uit de podcast van ‘mannen van de tijd’ dat jullie voor Cartier een heel certificeringstraject hebben doorlopen. Hebben jullie dan ook een training bij RM gekregen of was het rustig stap voor stap blijven nadenken op basis van ervaring?
tempus…
meester werk
Rustig aan , stap voor stap. Helaas geen training gehad bij RM maar wel ervaring met Vaucher uurwerken.
Tof dat jullie dit delen en buiten gebaande paden (durven) treden. Er zullen minder uitdagende revisies zijn…
Ik zie mezelf geen RM bezitten/dragen zonder het jetset leven dat daarbij hoort.
Afgezien daarvan vind ik het mooi en innovatief spul, met fraaie architectuur en vooral een hoog eye-candy gehalte. In tegenstelling tot Hublot dat enkel lijkt te willen ‘schreeuwen’ en gemaakt is voor veelal smakeloze nouveau riche.
Hopelijk stoot ik niet al teveel forumleden voor het hoofd met deze mening
Tof om dit proces te zien!
Ben overigens ook benieuwd, Zijn er forumleden die een Richard Mille bezitten en/of in de collectie hebben
Prachtig vakmansschap , bedankt voor het delen
Een technisch hoogstandje, zowel het uurwerk, als de herstelling!
En heel leuk om te lezen, met een waslijst van nieuwe begrippen.
De smaak is heel persoonlijk, ik zou deze niet willen voor zijn natuurlijke schoonheid…
Bedankt voor deze bijdrage . Ik heb gekeken wat een gedragen RM kost , respect dat jullie dit aangedurfd hebben deze servicebeurt .
Hartstikke leuk topic, echt geweldig om eens een blik te kunnen werpen op het binnenste van dit horloge.
Mooi of lelijk, dat is een persoonlijke smaak, de techniek vind ik geweldig. Er is heel veel aandacht aan de vormgeving en afwerking van de uurwerk onderdelen besteed en het ontwerp is er op gericht om dit ook te laten zien. En dat vind ik echt geweldig.
Ondanks mijn voorkeur voor de wat klassieke modellen, vind ik deze RM echt wel gaaf om te zien.
Ik waardeer het, dat je de moeite hebt genomen om hier een topic van te maken. Hopelijk volgen er meer in de toekomst
Je hoeft niet van de look of de (reputatie van / vooroordelen over de) typische klant te houden om te appreciëren hoe uniek, vernieuwend en creatief het merk was / is. Kan me voorstellen dat het voor jullie heel leuk is om eens iets anders te zien.
Leuk om eens een kijkje aan de binnenkant te krijgen!
En daarna zetten ze er een knots van een bezel op
Haute Horlogèrie pur sang.
Heb me in hun boutique laten vertellen dat voor elk model het caliber apart ontwikkeld wordt.
Of ik op de wachtlijst wilde… nou nee.
De horloges zijn idioot licht van gewicht.
Klasse gemaakt, topkwaliteit.
Dank voor de foto’s en de uitleg!
Erg leuk om te lezen. Ik vind ze gaaf.
RM niet mijn smaak. Maar respect dat jullie dit delen en ook kunnen servicen.
Tof dat jullie dit zo laten zien
Door je beschrijving klinkt het heel fragiel, toch knap dat R.Nadal er dan zonder problemen mee staat te tennnisen.
Ik vind de techniek zeer indrukwekkend klinken en ogen, al heb ik te weinig technisch verstand om er een gedegen oordeel over te vellen. De afzichtelijke esthetiek blijft helaas prevaleren voor mij. Het zal vast allemaal zeer innovatief enzo zijn, maar ik zou het werkelijk nooit dragen.
Wel erg interessant om jullie verslag te lezen, veel dank! Tovenaars zijn jullie
staan jullie nu ook open om meer van dit werk aan te nemen ?
Prachtig en leuk om te zien.
Technisch gezien bijzondere horloges. Ik vind ze persoonlijk niet zo chique, om het subtiel uit te drukken, maar bedankt voor het delen!