Richardt Mejer

Vandaag kwam ik de Richardt Mejer tegen op kickstarter. Je zou zeggen “niet weer een kickstarter… daar is weinig inspirerends te vinden”. De Richardt Mejer is naar mijn mening een keer wat anders dan de zoveelste kopie met een ander naampje.
Erg strakke case, mooi vintage ontwerp wijzerplaat en een nette 38,5mm diameter. Voor €423,- met een STP1-11 is volgens mij geen gekke prijs.

3 likes

Toch vind ik 'm er een beetje lomp uit zien.

6 likes

Die dubbele Germaanse naam doet het hem, dertien in een dozijn…

1 like

Origineel design, originele kleuren (vooral mos), redelijke prijs, echt inderdaad eens wat anders. Fris! Niet mijn smaak, maar dat is niet interessant. Dank voor het delen.

3 likes

Dat valt toch ook wel mee? Ik ken weinig horloge die er op lijken. Het is in ieder geval niet de zoveelste rolex, nomos of omega afgeleide.

2 likes

Het (kast)ontwerp doet me toch ergens aan denken, alsmede de wijzers.

Toe help me even…

:sunglasses::roll_eyes:

1 like

Ikea?

Vind het een iets te steriel design.
Na 2 dagen dragen zou ik hem waarschijnlijk oersaai beginnen vinden.

Dumet rip off, in potentie dan, want deze zal sneller op de markt zijn, wel een luie of gemakzuchtige kastenmaker, ergens halverwege gestopt

5 likes

dat dus :slight_smile:

1 like

Layout van de dial en die groene kleur mogen er zijn, maar die lugs liggen niet mooi op de pols (lijkt wel of ze naar boven krommen). Kun je al zien op de door hun geplaatste foto.

1 like

Ah nee, daar heb je zeker gelijk in. Ging mij meer om de dubbele naam.


Herkansing :sunglasses:

1 like

Ik vind hem er best mooi uitzien, maar voor dat geld koop ik liever een echte vintage :wink:
En eerlijk gezegd vind ik het wel een beetje zwak om een kickstarter project opnieuw te beginnen met de helft van de ‘goal’, omdat het doel bij de vorige poging niet gehaald werd, ik weet niet of dit vaker gebeurd op kickstarter?

Ik vind hem wel mooi, het is inderdaad weer eens wat anders. Maar door de platte, rechte lugs ligt hij lelijk om de pols. Als hij iets schuift dan steken de lugs meteen los van de pols.

Ziet er mooi uit, fraai design met een eigen smoel en niet weer de zoveelste design ripoff die je op Kickstarter zo vaak ziet. Fijne maat ook :ok_hand:t2:

Maar wat lees ik bij de KS informatie?

Funding Unsuccessful
The project’s funding goal was not reached on Tue, July 2 2019 12:00 PM CEST

Ze hebben hem opnieuw opgestart :wink:

1 like

Een her-Kickstarter dus.

Die ‘t’ achter ‘Richardt’ irriteert me om een of andere reden mateloos :woman_facepalming:t2:.

En de schrijfwijze van ‘Mejer’ trouwens ook.

4 likes

+1. Maar dat komt omdat Richard mijn tweede naam is. En nee, Han is niet mijn eerste naam.

1 like