Richardt Mejer

Jean?

Intussen zijn ze uitgeleverd. Erg mooi horloge, nette afwerking en vooral een keer iets anders.

4 likes

:ok_hand:

Dit sprak me direct aan, maar de volle prijs vond ik wat gortig, zeker omdat ik ook import moet betalen. Had wat alerts aangezet en kwam er laatst een tegen op Chrono24 en sloeg mijn slag voor een leuke prijs. Temeer omdat het onduidelijk is wat er van het merk geworden is. De website lijkt sinds kort niet langer actief en de social media waren al langer stil. Jammer, want ze hadden duidelijk een eigenzinnige en herkenbare ontwerpstijl. Mijn exemplaar is ‘plum’ en moet via een vriendin uit Italië komen, dus nog even geduld.



Sinds deze week tevreden eigenaar van de Richardt Mejer Automatisk in plum. Had me ingesteld op beperkt draagcomfort, maar dat blijkt geenszins aan de orde. Uurwerk voelt ook goed (mijn eerste ervaring met STP) en het design is scherp and met gevoel voor balans en detail in elkaar gezet. Ik had zelf misschien een detail op de kast gepolijst, maar alles in één richting borstelen heeft ook een hele assertieve uitstraling. Alleen de luminescentie is nauwelijks waarneembaar. Niet gek, want de oppervlaktes zijn uiterst klein, maar toch wel jammer. Wat erop zit moet werken en breidt de dienstbaarheid van het horloge uit.

1 like

Eens maar wel zaaddodend saai.

En de kwaliteit van de afwerking ben ik eerlijk gezegd ook niet van onder de indruk. Bij Aldi en Intertoys liggen horloges die better zijn afgewerkt

2 likes

Ook niet mijn kopje thee en gelukkig verschillen de smaken en is er wat keuze.

1 like

Je kan ook niet reageren.

1 like

Dat zou het hele idee van een forum verslaan. Als jij je mening geeft in een openbaar topic, waarom zou ik die van mij niet mogen geven?

2 likes

@SJvL Iedereen heeft recht op mijn mening!

2 likes

Gefeliciteerd met de aanwinst. Veel draagplezier.

1 like

Dat mag prima, maar het hoeft niet te druipen van het azijn. Het is een forum van horlogeliefhebbers (in alle soorten en maten) en geen reaguurdershoekje op geenstijl ofzo

Je hebt helemaal gelijk. Het is een openbaar forum waar buiten enkele gedragsregels iedereen zijn bijdrage mag en kan leveren. Zowel positief als azijnzeikerij.

1 like

Het hoeft niet maar mag wel. Daarnaast, als jij dit al druipen van azijn vind dan heb jij mij nog nooit goed meegemaakt. Ik gaf mijn mening en vond het horloge dermate slecht dat ik het gepast vond om me zo uit te drukken.


Een azijnzeiker is een zuurpruim, als ik mijn stevige mening geeft die jouw niet ligt ben ik dan meteen een zuurpruim? Als je niet tegen een stevige mening kan moet je geen topic openen.

Ga je me nou herhalen?
Als jij een nieuw lid zijn nieuwe aankoop de grond in wil trappen mag dat zeker. Als jij je daar lekker bij voelt…

In eerste instantie was dit geen na-topic, en ik regeerde op de openingspost. Daarnaast als jij dit al de grond in trappen vind dan weet ik het ook niet meer.

Fair enough… daar heb je een punt.

.

Kijk, persoonlijk heb ik iets tegen merken die een standaard uurwerk in een simpele kast gooien, een wijzerplaat erin, en een goed marketing verhaal erbij en dan vervolgens het geheel verkopen met een marge van hier tot ginder. Dan kun je beter een Seiko of een Citizen kopen.

Ik denk dat dit topic al genoeg omzeep is geholpen. Slotje graag.

1 like

Inmiddels kan ik proefondervindelijk vaststellen dat dit onjuist is. Niet alleen omdat horloges hier bij de Aldi dermate schaars zijn dat het aan vergelijkingsmateriaal ontbreekt, maar ook omdat eventueel vergelijkingsmateriaal hier niet is aangedragen. Daarnaast is het binnen mijn collectie en na enkele duizenden designs te hebben bekeken nog altijd een van de frisse en oprecht andere modellen in het geheel (zoals een subjectieve mening betaamd), maar is het ook zeer eenvoudig vast te stellen dat mijn Citizen en premium Timex niet hetzelfde niveau van afwerking halen.