Richardt Mejer

Dus gewoon liever alles dat met design first te maken heeft negeren in de microbrandwereld. Marketingpraatjes van een Seiko of Citizen zijn me nooit opgevallen. Of toch een keertje. Iets over cocktails of Japans rijstpapier.

Foto’s die dat aantonen? Wat er op hun website te vinden is (zeer weinig) heeft weinig met de Richardt Mejer te maken, behalve een scherp hoekje hier of daar.

@bnv humor is aan jou niet besteedt?

1 like

Ja, dat is dus interessant. Het klopt dat de lugs boven de pols hangen. Er is geen contact, maar ook niet echt overhang. Ik was bang dat met de scherpe hoeken er ongemakkelijk zou kunnen ontstaan, maar het is geen moment een horloge geweest waarvan de aanwezigheid zich opdringt. De lugs krommen lichtjes naar beneden in een uniforme glooiende lijn. Erg elegant, en dus zeker niets naar boven. Het zweven wordt subtiel benadrukt door de positie van de kroon. Het is echt een ontwerp waar je regelmatig met bewondering naar kijkt. De wijzers lijken recht toe recht aan, maar lichten prachtig op voor contrast met de plaat en zijn lekker grafisch geborsteld. Het geheel is sculpturaal te noemen, vooral door de gelaagdheid.

Ligt aan het niveau. Kritiek moet wel onderbouwd zijn. Het was nodig om deze thread weer ergens over te laten gaan. Maar als je wat amusants hebt toe te voegen met inhoud, houd ik me aanbevolen.

Overigens als we ons hier aan vergelijken wagen, misschien dat vooral Braun bij me opkomt. Enkelen van hun horloges zijn haast klassiek te noemen. Richardt Mejer speelt met luxury accenten in hun materiaalgebruik en finish dan de blokkering kleuren van Braun. Op mening en impressie beruste vergelijkingen gaan vaak scheef en zo zal het met deze vast ook vergaan.