Ricoh Only

Er worden momenteel een aantal originele glazen aangeboden op Buyee, ik weet niet op dat de juiste zijn die jullie zoeken.

1 like

Ik heb ze gezien ja , op veel van deze mag ik niet bieden

1 like

Dank u :+1:t2::blush:

1 like

Deze horen hier thuis!
2x Tiger Eye en 1x Dynamic auto sinds gister in de collectie.

4 likes

http://riquartz.com/

Hier is best veel info te vinden over de Riquartz modellen.
Leuk om eens rond te neuzen.
Ik heb er beide Tiger Eye’s terug gevonden.
De groene wijzerplaat (572004) is van 1974 en de bruine wijzerplaat (570011B) is van 1973.
Nu nog even batterijtjes bestellen en dan duimen dat ze het doen.

2 likes

Ricoh is booming leuk !

2 likes

Even een vraagje tussendoor, is er een site of iets waar je losse onderdelen kan opzoeken en eventueel bestellen? Ik zoek me een ongeluk naar het originele onderdeelnummer van een glaasje.
Ik zie op de veilingsite’s regelmatig een pen glaasje voorbij komen maar ik kan niet zien of dat de goede is voor mijn Ricoh. Ook de maat staat er niet bij dus daar schiet ik ook niks mee op.

Ik ben nu een glaasje (plastic) aan het schuren en polijsten om te kijken of dat voorlopig een uitkomst is.

Alvast bedankt.

Tja, dan zou je onvindbare onderdeel catalogi moeten vinden voor moeilijk vindbare onderdelen op yahoo.com.jp o.i.d.

1 like

Ik heb er een aantal, vooral quartz en LCD quartz. Mooi merk!

Hier zou ik ook eens de horloges/uurwerken bij moeten gaan zoeken …
Jammer dat je bij ricoh niet kan zoeken op modelnr en partnrs … ;

2 likes

Leuk een beetje leven in het topic

Dit is echt een drama, er is niets te vinden, er is nooit ergens iets geregistreerd…zoeken is niet te doen

1 like

Die duik kasten horen denk ik bij dit model;

image

Die andere op de doos is een dynamic case, maar welke in vredesnaam …

Het is inderdaad echt vervelend.
Seiko heeft het perfect op orde. Ik heb diverse parts catalogussen uit de jaren 70 voor quartz en mechanisch, en daar staat het perfect per part-number beschreven.
Citizen is alweer iets ingewikkelder, maar ook daar kan je een eindje komen…
Casio herken je over het algemeen wel op je ogen, maar geen parts catalogi
Met Orient en Ricoh is het drama en gokken…

2 likes

Achterop de kast staat een typenummer, die kun je op de site die ik eerder vermeld heb opzoeken en dan foto’s aanklikken en dus zien hoe het horloge er uit ziet.

Heb je een type nummer?

Die riquartz site? Mooie site maar niet voor de mechanische modellen toch?

Ik heb alleen mijn Riquarts opgezocht er staan heeeeeeeeel veeeeeel typenummers op die site dus ik weet niet of het allemaal riquarts zijn.

De domeinnaam doet vermoeden dat het om kwartsen gaat, zogauw geen mecahnisch spul gezien. (Helaas)

Hier is tenminste een beetje info over veel van de niet quartz uurwerken, maar zeker niet alles

1 like

RICOH Tiger eye, ik zie wat ze bedoelen!!:joy::joy:

4 likes